11 Reacties
6 jaar geleden
Kan het daarmee niet zijn dat zijn/haar bilirubine waarden niet goed zijn? Hoe is de kleur van de huid van je kindje? Ik zou dat even laten nakijken door het consultatiebureau of de huisarts..
6 jaar geleden
Hoe oud is je baby? En geef je borstvoeding?
Mijn zoontje had tot aan de 4 of 5 weken last van geelzucht. Het consultatiebureau vertelde mij dat als je borstvoeding geeft, dit tot 6 weken aan kan houden. Als het na de 6 weken nog niet over was moest ik contact opnemen met mijn huisarts. Gelukkig vervaagde het eind de 4 a 5 weken bij mijn zoontje.
6 jaar geleden
Hier ook gister CB geweest als over 2 weken nog is moest ik bloed laten prikken bij huisarts hij is vandaag 5 weken
6 jaar geleden
Reactie op tocal
8 weken
Absoluut even laten nakijken hoor de huisarts, met 8 weken hoort het geloof ik wel echt weg te zijn!
6 jaar geleden
Hoi! Geen idee of je kind het nog steeds heeft hoor. Maar mijn zoon had het ook nog met 8 weken. Bij kinderen die borstvoeding krijgen kan het lang duren voor de ogen helemaal wit zijn zeggen het consultatiebureau en dokter.
Desondanks had ik een bloedonderzoek laten doen (hielprikje) en kunnen ze zijn waarde controleren.
6 jaar geleden
Hey dames, mijn kind had 5 weken lang na de geboorte geelzucht zijn oogwit was geel en Zijn gezicht. Volgens de artsen hier kon dat geen kwaad mits het niet erger werd. Volgens buitenlandse artsen geelzicht na 6 weken verhoogt het risico op achterstand in zijn hersenontwikkeling en spraakontwikking in de komende jaren. Hoe eerder je ervan af bent hoe beter het voor het kind is. Vroeger zeiden ze geef het kind glucose naast borstvoeding en veel daglicht. Mijn kind werd echt niet beter onder daglicht. Dus op advies van verschillende buitenlandse artsen hebben wij 48 uur lang kunstvoeding gegeven ipv borstvoeding. Na 48 uur moet het dan voorbij zij of veel minder zijn geworden. En anders moet die onder het blauwlicht dan is die waarde zo hoog dat het niet helemaal vanzelf overgaat. Mijn kind heeft na 48 uur kunstvoeding weer zijn mooie gezichtkleur gekregen.