37 Reacties
VRIEND
3 jaar geleden
Zoals sommigen ook doen om van soort kunstvoeding te wisselen kan je hier ook toepassen. Wil je bvb een flesje van 180 geven, dan doe je 90cc water, 3 schepjes en de andere helft gewone (wel volle!) melk. Je kan ook hoger beginnen natuurlijk met de hoeveelheid kunstvoeding, en dan gewoon stilaan aanbouwen ten voordele van gewone melk. Hopelijk is ze er dan mee weg ☺️
3 jaar geleden
Hier is het nooit goedgekomen. Nu 10 en drinkt nog geen melk. Ik heb tot 2 jaar maar opvolgmelk gegeven en het daarna maar gelaten
3 jaar geleden
Oh ben hier zo benieuwd naar! Ik wil ook over gaan op gewone melk..maar ik vraag mij af waarom mensen tot 2/3jr opvolgmelk blijven geven ?
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Schaapje89
Oh ben hier zo benieuwd naar! Ik wil ook over gaan op gewone melk..maar ik ...
Als je kindje niet veel of gevarieerd vaste voeding wil eten kan je met groeimelk essentiële vitamines en dergelijk toch wat op peil houden. Bovendien is het in België nog 'aanbevolen' tot die leeftijd, ook een reden waarom veel mensen het geven. Tot slot is het probleem van TS ook een ding. Veel kindjes hebben graag groeimelk en niet graag gewone melk. Dan is het uiteraard beter groeimelk dan geen melk, zeker op die leeftijd 😁
3 jaar geleden
Reactie op Schaapje89
Omdat gewone melk smerig is
VRIEND
3 jaar geleden
Gebruik je volle melk of mager? Dit kan ook weleens verschil maken. Mijn dochter krijgt volle melk. Magere producten zijn op deze leeftijd niet nodig. Sojamelk is geen melkalternatief trouwens dan kan je beter kv1 geven.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Schaapje89
Opvolgmelk is een fabeltje. Dan kan je beter kv1 geven zie keuringsdienst van waarde aflevering over kunstvoeding
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Tess_90
Sojamelk is geen melk. Het heet dan officieel ook ‘sojadrink’. Er zitten va ...
Exact dit!