37 Reacties

3 jaar geleden

Je kan er eventueel een smaakje aan toevoegen maar wij gebruiken hier ook nog altijd kunstvoeding hoor 🙂

3 jaar geleden

Wij doen het iets warm in de fles en dan is t zo weg. Als dat niet had gewerkt had ik er een paar schepjes kunst voeding aan toegevoegd om te foppen en dat afgebouwd.

3 jaar geleden

Ik heb ergens gelezen dat je het kunt mengen om ze te laten wennen aan de smaak. Bij ons ging t er gelijk goed in, gewoon koud in een open beker tijdens de lunch, maar wij hebben een klein allesetertje. 🙂

3 jaar geleden

Zoals sommigen ook doen om van soort kunstvoeding te wisselen kan je hier ook toepassen. Wil je bvb een flesje van 180 geven, dan doe je 90cc water, 3 schepjes en de andere helft gewone (wel volle!) melk. Je kan ook hoger beginnen natuurlijk met de hoeveelheid kunstvoeding, en dan gewoon stilaan aanbouwen ten voordele van gewone melk. Hopelijk is ze er dan mee weg ☺️

3 jaar geleden

Hier is het nooit goedgekomen. Nu 10 en drinkt nog geen melk. Ik heb tot 2 jaar maar opvolgmelk gegeven en het daarna maar gelaten

3 jaar geleden

Sojamelk vinden ze vaak wel lekker!

3 jaar geleden

Ik heb nog geen gewone melk geprobeerd. Maar magere naturel yoghurt eet ze als toetje, vindt ze heerlijk. En heb haar ook karnemelk laten proeven, lijkt ze ook lekker te vinden.

3 jaar geleden

Oh ben hier zo benieuwd naar! Ik wil ook over gaan op gewone melk..maar ik vraag mij af waarom mensen tot 2/3jr opvolgmelk blijven geven ?

3 jaar geleden

Reactie op Schaapje89

Oh ben hier zo benieuwd naar! Ik wil ook over gaan op gewone melk..maar ik ...
Als je kindje niet veel of gevarieerd vaste voeding wil eten kan je met groeimelk essentiële vitamines en dergelijk toch wat op peil houden. Bovendien is het in België nog 'aanbevolen' tot die leeftijd, ook een reden waarom veel mensen het geven. Tot slot is het probleem van TS ook een ding. Veel kindjes hebben graag groeimelk en niet graag gewone melk. Dan is het uiteraard beter groeimelk dan geen melk, zeker op die leeftijd 😁

3 jaar geleden

Misschien melk in de thee? Zoontje drinkt hier ook geen gewone melk. Maar, als we het in de thee doen dan is het zo leeg!

3 jaar geleden

Reactie op Schaapje89

Omdat gewone melk smerig is

3 jaar geleden

Omdat gewone melk smerig is
😂😂😂😂

3 jaar geleden

Gebruik je volle melk of mager? Dit kan ook weleens verschil maken. Mijn dochter krijgt volle melk. Magere producten zijn op deze leeftijd niet nodig. Sojamelk is geen melkalternatief trouwens dan kan je beter kv1 geven.

3 jaar geleden

Reactie op Schaapje89

Opvolgmelk is een fabeltje. Dan kan je beter kv1 geven zie keuringsdienst van waarde aflevering over kunstvoeding

3 jaar geleden

Wij hebben eea uitgetest meneer drinkt nu wel warme (halfvolle) melk. Eerste paar keren wilde hij niet. Ook karnemelk geprobeerd gezien dat ietsje zuurder is en onze zoon yoghurt geweldig vindt.

3 jaar geleden

Ik ben t aan t afbouwen! 75-25 nu. Straks 50-50 Tot nu toe werkt t!

3 jaar geleden

Mño

3 jaar geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Gebruik je volle melk of mager? Dit kan ook weleens verschil maken. Mijn do ...
Waarom is sojamelk geen alternatief?

3 jaar geleden

Sojamelk is geen melk. Het heet dan officieel ook ‘sojadrink’. Er zitten vaak niet voldoende belangrijke voedingsstoffen zoals ijzer, calcium en vitamine B12 in plantaardige dranken zoals sojadrink / sojadrank.

3 jaar geleden

Reactie op Tess_90

Sojamelk is geen melk. Het heet dan officieel ook ‘sojadrink’. Er zitten va ...
Exact dit!