37 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef mijn dochter nog steeds nutrilon nr 3. Is onschadelijk dus ik geef het dan maar nog 馃槄

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Exact dit!
Ik heb hier een pak sojamelk en een pak volle melk naast elkaar staan en juist van die voedingsstoffen zit precies hetzelfde per 100 ml. Dat is expres zo gemaakt dat het dus w茅l een goede vervanger is. Hier is een uitgebreider artikel daarover van de consumentenbond https://www.consumentenbond.nl/gezond-eten/melkvervangers maar misschien weten jullie iets wat ik over het hoofd zie?

3 jaar geleden

Misschien beetje te laat, maar alsnog hoe ik het heb gedaan 馃檴 Ik heb in het begin het nog gemixt met flesvoeding. In het begin 90cc flesvoeding, 30cc gewone melk. Toen dat goed ging 60cc flesvoeding en 60cc gewone melk, toen 30cc flesvoeding en 90cc gewone melk en nu zit ik op volledig gewone melk in de middag 馃憣

3 jaar geleden

Reactie op Schaapje89

Oh ben hier zo benieuwd naar! Ik wil ook over gaan op gewone melk..maar ik ...
Waarschijnlijk omdat er in t opvolgmelk vitamines en dergelijke erin zitten en niet in gewone melk.

3 jaar geleden

Wij zijn rond 12 maanden overgestapt naar normale melk. Op de opvang en bij opa en oma krijgt ze gewone melk. Thuis krijgt ze optimel of melk als we dat in huis hebben. Ze vind alles lekker en drinkt het op. Wij geven het drinken voor ze haar broodje krijgt of gedurende het geven van een broodje. Ontbijt en lunch bestaat uit melk en 1 of 2 broodjes.

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij doen het iets warm in de fles en dan is t zo weg. Als dat niet had gewe ...
Dat is best een gevaarlijk advies. Kunstvoeding moet je altijd met water aanmaken en in de juiste verhouding.. je kan het wel mengen met koemelk, maar dan moet je het eerst normaal aanmaken.

3 jaar geleden

Reactie op Channnnn

Dat is best een gevaarlijk advies. Kunstvoeding moet je altijd met water aa ...
Nooit geweten maar voor ons werkte het prima gelukkig

3 jaar geleden

Moet ze melk drinken? Melk is geen erg gezond product voor ons mensen. Beter zijn water, of melkvervangers als sojamelk/havermelk

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Moet ze melk drinken? Melk is geen erg gezond product voor ons mensen. Bete ...
Het wordt aangeraden toch zuivel aan te bieden. Daarnaast vraag ik me af waarop idd uitspraak melk is geen erg gezond product op gestoeld is?

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

Het wordt aangeraden toch zuivel aan te bieden. Daarnaast vraag ik me af wa ...
Op onderzoek. Voor volwassenen is melk niet gezond. Ik zit me alleen af te vragen hoe dat inderdaad met babies en kinderen zit.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Op onderzoek. Voor volwassenen is melk niet gezond. Ik zit me alleen af te ...
Heb je een linkje? Dit vraag ik echt uit interesse overigens. Ik ben namelijk in de veronderstelling dat twee porties melkproducten nog steeds als gezond bestempeld wordt en ook een lagere kans geeft op bijv darmkanker. Maar als er onderzoeken zijn die duidelijk anders zeggen vind ik het heel interessant om dat te lezen.

3 jaar geleden

Wij geven soja melk, volgens de di毛tiste een goede vervanger voor melk

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

Heb je een linkje? Dit vraag ik echt uit interesse overigens. Ik ben nameli ...
https://www.health.harvard.edu/blog/dairy-health-food-or-health-risk-2019012515849 Het is erg gemixed wat wetenschap zegt over melk. De melk lobbie is en was erg sterk, en ik denk dat iedereen een te positief beeld heeft van melk. Wat voor mij ook erg belangrijk is, is dat melk voor de planeet erg belastend is, en dat het verkrijgen van melk enorm veel dierenleed met zich mee brengt. Dat zorgt ervoor dat ik kies voor andere alternatieve. Maargoed, dit drijft allemaal erg ver af van wat de topic starter had gevraagt.

3 jaar geleden

In gewone melk zitten in principe te veel prote茂nen, vandaar dat mijn voorkeur tot een bepaalde leeftijd, 2-3j, uitgaat naar groeimelk. Sojamelk is op zich niet echt aan te raden, daar kan je altijd eens op googlen. Dan beter kiezen voor havermelk of amandelmelk, al zou ik dat enkel doen als er sprake is van allergie, of afwisselend met gewone melk.

3 jaar geleden

is halfvolle melk ook goed of moet het echt volle melk zijn?

3 jaar geleden

Reactie op fafi

is halfvolle melk ook goed of moet het echt volle melk zijn?
Nl zegt halfvol vanaf 1 jaar geloof ik, Belgi毛 zegt vol tot 3 jaar. Volle melk wordt aanbevolen omdat kleintjes die vetten nog kunnen gebruiken in bvb hersenontwikkeling.

VRIEND

3 jaar geleden

Ik gaf zuigelingenmelk tot 15 maand 馃槀 nu pas begonnen met groeimelk 馃檮