30 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou het gewoon proberen en je merkt vanzelf of ze er goed uit kan drinken. Zo niet dan blijf je 1 gebruiken

4 jaar geleden

Mijn zoontje dronk heel slecht (echt maar 80ml per flesje vaak, 100 met veel strijd) en ben afgelopen maandag overgegaan naar een 1,2,3 speen. Hij drinkt nu opeens zonder moeite flesjes van 170 ml en nu om de vier uur in plaats van om de twee uur.

4 jaar geleden

Mijn zoontje dronk heel slecht (echt maar 80ml per flesje vaak, 100 met vee ...
Wat is een 1 2 3 speen? Mijn dochter drinkt ook vaak slecht

4 jaar geleden

Reactie op Willowtree

Wat is een 1 2 3 speen? Mijn dochter drinkt ook vaak slecht
Die kan je verschuiven naar verschillende standen. Ik begin op stand 1, die is iets groter dan speen nummer 1 en ga halverwege over naar stand 2. Stand twee kan je bijvoorbeeld ook gebruiken als de voeding iets ingedikt is.

4 jaar geleden

Borstvoeding blijft speen 1, ze verslikt zich 100 x met speen 2. Kunstvoeding sowieso speen 2 en als het een grote hoeveelheid is, bv 200 cc eerste fles smorgens dan zelfs speen 3. Wij geven nan complete comfort en blijkbaar is dat wel wat dikkere voeding. Denk dat je je gevoel moet volgen hierbij. Als je vindt dat het te lang duurt of dat je baby echt te veel moeite moet doen, grotere speen.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje dronk met de 1 maar 60 tot 70 effectief en daarna nog met moeite tot 100 ml drinkt nu zo flessen van 150 leeg

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 3 maanden drinkt afgekolfde bv nog uit speen 0 van MAM.. Met speen 1 drinkt hij te gulzig en verslikt zich, speen 2 heb ik zelfs nog niet geprobeerd 🙈

4 jaar geleden

Ik geef borstvoeding in een fles met speen 1 anders gaat dit te snel. Hij krijgt ook soms kunstvoeding nan complete comfort en daarvoor ben ik al naar speen 4 moeten gaan. Redelijk dikke voeding en met de andere spenen ging het heel langzaam of zelfs helemaal niet.

4 jaar geleden

Wíj houden 0 aan voor de zuigbehoefte. Pas wisselen als je kind gefrustreerd geraakt aan de fles

4 jaar geleden

Reactie op IrisSchippers

Mijn dochtertje dronk met de 1 maar 60 tot 70 effectief en daarna nog met m ...
Dat heb ik dus ook! De 80 cc gaat zonder moeite en daarna gaat her steeds trager, toch maar eens speen 2 gaan proberen!

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaVanDean

Mijn zoontje van 3 maanden drinkt afgekolfde bv nog uit speen 0 van MAM.. ...
waar haal jij mam flessen?! Dramaaaa online vind ik. Die easy active zijn nergens te koop ja op de officiële website maar €10 verzendkosten, vind ik beetje te gek🙈

4 jaar geleden

Reactie op kimmiepimmie

waar haal jij mam flessen?! Dramaaaa online vind ik. Die easy active zijn n ...
Mam flessen kan je bij prenatal halen, of bestellen via bol.com

4 jaar geleden

Reactie op Stresskiekje1992

Borstvoeding blijft speen 1, ze verslikt zich 100 x met speen 2. Kunstvoedi ...
Kan je borst en fles voeding gewoon afwisselen per dag? Krijgt het kindje dan geen krampen?

4 jaar geleden

Reactie op Marloes31

Kan je borst en fles voeding gewoon afwisselen per dag? Krijgt het kindje d ...
Doe ik wel. Ik zit in een overgangsfase van borst naar flesvoeding. 3x borst, 2x fles. Baby’s moeten vaak wel even wennen aan nieuwe voeding, dat merk ik ook wel (krampjes, ontlasting wat moeizamer). Maar lees overal dat het tijdelijk is, dus dat hoop ik dan maar.

4 jaar geleden

Reactie op kimmiepimmie

waar haal jij mam flessen?! Dramaaaa online vind ik. Die easy active zijn n ...
Heb de mijne van bij Dreambaby (België) maar zag ze ook op bol.com staan.

4 jaar geleden

Reactie op Marloes31

Kan je borst en fles voeding gewoon afwisselen per dag? Krijgt het kindje d ...
Mijn zoontje heeft vijf weken lang combinatie gehad, nergens last van

4 jaar geleden

Hier nog speen 0... ze verslikt zich erg snel. Kreeg volledig afgekolfde bv maar nu een mix van 30 fv en 100 bv. Dit wil ik langzaam aan naar volledig fv brengen. Dan krijgt ze ook een andere speen.

4 jaar geleden

Wij gebruiken speen 0 van avent voor de afgekolfde melk, zoon is nu 3 maanden. Onze dochter (2,5 jaar, krijgt voor de middag en nachtslaap nog een fles) heeft nog altijd speen 2 van avent op haar flessen. Zolang ze niet gefrustreerd raken is een kleine speen prima.

4 jaar geleden

Reactie op Elliepellie

Wij gebruiken speen 0 van avent voor de afgekolfde melk, zoon is nu 3 maand ...
Hier inderdaad ook de 0 van avent... durf een grotere echt nog niet aan

4 jaar geleden

Ik ben pas net overgegaan op 2, onze zoon is nu 12 weken