30 Reacties
4 jaar geleden
Wij zijn eerder, ik geloof met 2,5 maand, overgestapt naar dr. Brown fase 2 speen. We merkten dat ze errug lang over de fles deed en daardoor van het drinken alleen al weer moe werd. Eerste paar keer begonnen met fase 1 en halverwege de fase 2 erop gezet zodat ze een beetje overgang had. Ging super goed, zonder veel verslikken.
4 jaar geleden
Reactie op TrotseMamaVanDean
Mijn zoontje van 3 maanden drinkt afgekolfde bv nog uit speen 0 van MAM..
...
Onze zoon is 3 maanden ook en drinkt nog steeds met MAM speen 0. Is dat de reden misschien waarom hij te weinig drinkt? Heeft MAM een speen voor 2 en 3 maanden? Heb ik niet kunnen vinden.
4 jaar geleden
Reactie op Romi
Onze zoon is 3 maanden ook en drinkt nog steeds met MAM speen 0. Is dat de ...
Ik heb er hier eentje liggen van maat 0, 2 speentjes maat 1 en 2 speentjes maat 2.. Ik heb ze van bij Dreambaby in België gehaald.
4 jaar geleden
Wij gebruiken maat 0 en 1 van avent. Onze zoon drinkt 120cc in 7min leeg met maat 1 en gaat daarna spugen, dus proberen nu de 0. Hij is bijna 11weken
4 jaar geleden
Reactie op TrotseMamaVanDean
Ik heb er hier eentje liggen van maat 0, 2 speentjes maat 1 en 2 speentjes ...
Ik heb net gechekt. We gebruiken maat 1 sinds de geboorte misschien tijd om maat 2 te gebruiken. Onze Zoon is al 3 maanden oud en drinkt steeds beetjes. Ik heb in de kast reserve maat 2 alleen er staat erop vanaf 4 maanden. Wel raar toch om ze bij maand 3 te gebruiken? Ik ga het toch maar proberen heb namelijk 2 flessen van MAM.
4 jaar geleden
Dochter is nu 12 weken en sinds 1 week doe ik het als volgt:
Tussen 9 en 10 speen 2 180ml
Tussen 12 en 13 speen 1 150ml (gaat dan slapen)
Om 4 uur speen 2 180ml
Om 19 uur speen 2 180ml
Om 22 uur speen 1 150ml (en dan der nachtslaapje)
Als ik alleen speen 1 gebruik eet ze zo slecht... maar als ik voor het slapen gaan speen 2 geef is ze niet moe 😂
4 jaar geleden
Wij zijn eerder, ik geloof met 2,5 maand, overgestapt naar dr. Brown fase 2 ...
Wij hebben ook de dr Brown fles en fase 1 ging hier ook te langzaam, viel ze van in slaap. Fase 2 ging hier dan te snel. Gebruiken nu dus al een aantal weken de difrax speen maat S. Die zit qua druppelsnelheid tussen de fase 1 en 2 speen van dr Brown in.
één jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Borstvoeding blijft speen 1, ze verslikt zich 100 x met speen 2. Kunstvoedi ...
Ik volg even mee.
Mijn zoontje is 3 maanden en drinkt al een maand een half uit de 1 2 3 speen en krijgt nan cc. Hij dronk flesjes van 120cc maar nu krijgt hij maar amper 90cc binnen. Welke speen heb jij nadien gebruikt?