Hallo lieve mama' en papa's,
Mn zoontje van 13 maanden is erg ziekjes, heeft koorts en een virusje opgelopen omdat hij van alles hier in zn mond doet. Is nu aan de antibiotica en moet zijn kuur afmaken. Hij wilt letterlijk niets etenen. Het is een drama. Hij drinkt wel super veel water en ook 3 keer melk. Wat kan ik aanbieden zodat hij toch nog wat kan eten? Ik maak me wel een beetje zorgen omdat hij letterlijk niets eet. Zodra hij eten m4 q eziet is het krijsen, huilen en zn hoofd weg draaien en zn mond stijf op elkaar houden.
Ook zit hij onder de muggenbeten..hebben jullie tips wat ik kan opsmeren zodat het niet erg jeukt.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Geen zorgen, mijn zoontje is onlangs ook echt goed ziek geweest en wilde ook niks eten. Eten is minder belangrijk dan drinken ! Zolang je kleintje blijft drinken is er niet veel aan de hand.. geef bijvoorbeeld een beetje verse sinaasappelsap.. wat ook zou kunnen helpen is olvarit tarwe&granen door de melk ( in een fles geven )..
Naturel yoghurt met vers fruit pureren, krijgt hij ook nog fruit binnen.
Drinken is idd het belangrijkste. Als hij erg last heeft van doorkomende tanden of kiezen kun je 'm ook laten kauwen op een koud/nat washandje. Dan krijgt hij ook vocht binnen, terwijl hij zijn pijn verlicht.
Of een snackkomkommertje vanuit de koelkast, in de lengte in vieren snijden. Dan heb je 4 lange reepjes zeg maar. Is ook koud, maar komkommer bevat ook veel vocht. Vindt mijn dochtertje ook fijn om op te kauwen met haar doorkomende kiezen.
Ik heb wel eens yoghurt een beetje aangelengd met water toen mijn zoontje niet wilde drinken. Dat werkt goed, misschien lukt dat ook bij niet willen eten, omdat het toch erg vloeibaar is. Misschien kun je ook een smoothie maken, dan krijgt hij ook wat fruit binnen of eventueel groente.
Sterkte, hopelijk gaat het snel beter.