53 Reacties

3 jaar geleden

Dochterlief is 1 jaar en drinkt nog 2 flesjes. Is de melk wel al eventjes beu, eet liever vaste voeding 😅 drinkt ‘s morgens 5 schepjes en ‘s avonds ook maar ben sinds deze week eens begonnen met gewone volle melk en dat lukt! Ze zit wel in sprong 8 en vraagt ‘s nachts terug melkje 🙂

3 jaar geleden

Wij zijn op precies 1 jaar overgestapt naar gewone melk. Het pak poedermelk was op en dat vond ik een mooi moment. Wij geven nu bij ontbijt 120-150ml of gewoon lauwe melk uit fles of in papje. Overdag water. S avonds rond 18.00 nog een fles 180 met lauwe melk en dan naar bed. Wij geven of halfvolle of volle melk en dat gaat nu prima. Geen veranderingen in slapen of energie gemerkt. We kiezen overigens heel bewust voor geen opvolg of dreumesmelk omdat daar ook meer suiker in zit (check ook keuringsdienst van waren) en we juist suiker niet meer dan nodig willen stimuleren in drankjes.

3 jaar geleden

Bij onze oudste hebben we tot 1,5 2 jaar nog gewoon flessen gegeven. Als ze daar behoefte aan hebben prima toch. Normale melk wou ze niet, reageert er ook niet goed op. De jongste krijgt nog bv, maar ik kolf niet meer en maak nu de vriezer voorraad op. Ze krijgt op dagen van de opvang 2 flesjes van 120. Ze drinkt dan ook in de ochtend en avond gewoon bij mij. Daar gaan we ook nog wel even mee door.

3 jaar geleden

Mijn zoon is van 28 maart en krijgt nog 2 flessen van 150+5 (opvolgmelk nr. 2). Als hij bij het wakker worden niet gelijk al trek heeft vervangen we nu steeds vaker de fles opvolgmelk voor een bordje pap met halfvolle koemelk. De fles vlak voor het slapen gaan is meer een ritueel dan dat hij echt nog trek heeft denk ik. Daarom wil ik die ook wat verder afbouwen en wellicht vervangen door koemelk.

3 jaar geleden

Hier is het sinds maandag: Sochtends 180 ml sojamelk Smiddags 180 ml sojamelk Savonds 180+6 neocate

3 jaar geleden

Wij zijn 2 weken geleden over gestapt op gewone melk. Zijn met de pap begonnen, krijgt ze ook al met brinta. Drinkt ook geen flessen melk meer.

3 jaar geleden

Net een week 1 jaar en 180ml gewone warme melk in de ochtend en nog 180ml Nutrilon in de avond. Zodra de Nutrilon op is gaan we ook daar voor gewone warme melk. Inderdaad heel bewust geen dreumesmelk ivm suiker.

3 jaar geleden

Onze zoon wordt over een kleine 2 weken 1 jaar, maar drinkt ook nog steeds 3 à 4 flesjes per dag. ‘s Ochtends gemiddeld 100 ml, ‘s avonds 200-240 ml en voor we gaan slapen 150-180 ml. Als hij thuis is, drinkt hij ‘s middags soms nog een klein flesje van 60 of 90 ml. Wij geven nog steeds nr. 1 omdat we sinds 7 maanden combineren met Rapley. Geen idee wat we binnenkort gaan doen. Daar moeten we nog eens over nadenken.

3 jaar geleden

Hier moesten we officiële ook terug naar 1 a 2 flessen. Maar ik heb een slechte drinker en momenteel doet hij moeilijk met brood en tussendoortjes. Dus ik volg lekker me eigen gevoel. En hij krijgt bij ons in ochtend 180cc waar ik bord pap van maak. In de middag fles van 150cc en voor slapen klein flesje van max 120cc die er binnenkort wel af gast denk ik...

3 jaar geleden

Mijn zoontje dronk tot 2 weken terug ook nog veel melk en yoghurt. (11 maanden). Vanaf 1 jaar hebben ze idd nog maar 300ml zuivel nodig. Mijn zoontje heeft nog wel heel erg zuig behoefte. En daarom voor gekozen er een fles thee van te maken en poeder te minderen. Nu na 2 weken zit er nog maar 1 schepje poeder in. Zo behoud hij wel zijn vocht. Drinkt verder prima water tussendoor. Krijgt de ochtend pap en avond nog zijn fles van 180. Wellicht ook te proberen met zijn middagfles? Behoud hij wel zijn vocht en bouw je toch zijn zuivel iets af. En een maandje meer of minder een extra fles of zuivel maakt vast niet uit. Ik probeer zelf altijd wel naar de richtlijnen/ adviezen toe te werken. Maar lukt het niet, dan niet! Volgende week kan weer heel anders zijn🤗

3 jaar geleden

Mijn zoontje wil vanaf 9 maand geen fles voeding meer krijgt alleen voor dat die op bed gaat pyjama papje rest overdag gewon vast voetsel met drinken

3 jaar geleden

Mijn dochter van 1 krijgt geen flesvoeding meer. Ze krijgt voor het slapen gaan een fles warme koemelk en eet voor de rest met de pot mee.

3 jaar geleden

Slapen de baby's beter door als ze gewone melk krijgen?

3 jaar geleden

Mijn zoontje lust geen gewone melk!🙈 Iemand tips?

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Al pap geprobeerd? En warme melk?

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Lekker opvolgmelk blijven geven voorlopig. Mijn zoon drinkt ook geen melk (ik ook niet trouwens) vanaf 2 jaar ofzo ben ik er mee gestopt en hij krijgt genoeg melkproducten.

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Geef je het in de fles? Die van ons lust het niet in een beker of rietjesbeker maar wel uit z’n fles

3 jaar geleden

Reactie op DaddyZyon

Slapen de baby's beter door als ze gewone melk krijgen?
Hier geen verandering in slapen. Sliep en slaapt van 7-7

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Sojamelk is zoeter.

3 jaar geleden

Cb zegt 300ml per dag, ik geef 400 omdat ze het zo lekker vind om nog de fles te krijgen. En als er te weinig inzit begint ze te huilen haha. De pot is bijna op en ze wordt overmorgen 1 dan ga ik gewoon pakken melk geven die wij ook drinken. Het aantal ml blijft hetzelfde.