13 Reacties

3 jaar geleden

Hoeveel slaapjes doet hij? Misschien toe aan 1 dut ipv 2 dan valt die misschien sneller in slaap

3 jaar geleden

Heel herkenbaar hier precies zo, en laatste weken inderdaad ook veel langer als eerst. Ze heeft ook haar voorhoofd gewoon blauwe plekken zitten. Ze gaat het soms ook 's nachts doen. Gelukkig is dat de laatste week weer over. Ik volg even.

3 jaar geleden

Mijn zoon van bijna 15 mnd doet dit ook. Inslapen duurt ook super lang. Het zelfs 1.5 uur duren. Tegenwoordig blijven in zijn kamer tor hij slaapt ( maar maken geen contact) slapen gaat iets vlotter ( 45 min) hij heeft 1 slaapje overdag en daar speelt dit niet. Ik heb me eraan over gegeven..

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Hoeveel slaapjes doet hij? Misschien toe aan 1 dut ipv 2 dan valt die missc ...
Sinds 12 maanden 1 dutje want ochtenddut ging echt niet meer. Nu slaapt hij 2-3u in de middag. Soms ook 1,5u. Maar maakt niet uit hoe lang hij slaapt. Inslapen 's avonds gaat nu even heel lastig. Ik dacht ook met 1 dutje dat ie makkelijk in slaap zou moeten vallen maar nee.. volhoudertje!

3 jaar geleden

Mijn nichtje inmiddels 17 doet dit ook. Vond het vroeger ook heftig om te horen. Maar kan inderdaad geen kwaad. Het in slaap komen staat denk ik los van het bonken. Hier gaat het slapen de laatste tijd ook anders dan we gewend waren. Sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op Ceyda

Mijn zoon van bijna 15 mnd doet dit ook. Inslapen duurt ook super lang. Het ...
Ik probeer soms zn billen te schudden/zachtjes tikken en dan valt ie ook in slaap binnen 15 min maar heel vaak ook niet. Ik zal even proberen in zn kamer te zitten zonder contact. Kijken wat ie doet. Ik prober het ook te accepteren maar soms wordt het even te veel.. Hoop echt dat het een fase is!

3 jaar geleden

Reactie op stephmika87

Ik probeer soms zn billen te schudden/zachtjes tikken en dan valt ie ook in ...
Billen tikken helpt hier ook niet. Wij doen oom altijd onze ogen dicht, om ook geen contact te maken.

3 jaar geleden

Heb je al eens witte ruis geprobeerd

3 jaar geleden

Reactie op kikiidelhaye

Heb je al eens witte ruis geprobeerd
Ja dat heb ik een tijdje gedaan maar nu niet meer want had gelezen dat dat ook niet altijd goed is..🤷🏼‍♀️ Dus toen wist ik het niet meer😅 Maar ik ga dit morgen misschien weer proberen, thanks!

3 jaar geleden

Reactie op stephmika87

Ja dat heb ik een tijdje gedaan maar nu niet meer want had gelezen dat dat ...
De slaapcoach die ik volg, gebruikt dit bij alle leeftijden, zelfs bij haar en haar man . Het kan geen kwaad omdat dit maar een geluid is. Mijn dochter wordt er echt rustig van, ik gebruik het overal.

3 jaar geleden

Op deze leeftijd vinden ze de wereld veel te leuk en te gezellig om te gaan slapen. Dat staat los van het hoofdbonken. Het komt bij mij in de familie ook voor (mijn ooms, mijn broer en ik, in verschillende vormen) en met ons gaat het allemaal prima. We zijn er vanzelf mee gestopt. Hoofdbonken uit woede of pijn (oorpijn bijvoorbeeld) is wel problematisch, maar dat is niet het geval als ik het zo lees. Komt goed, echt waar! Maar snap je zorgen heel goed hoor! Dat zorgen maken vind ik ook een moeilijk deel van het mama zijn 😘

3 jaar geleden

Reactie op kikiidelhaye

De slaapcoach die ik volg, gebruikt dit bij alle leeftijden, zelfs bij haar ...
Ik ga het morgen weer proberen, dank je wel!

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Op deze leeftijd vinden ze de wereld veel te leuk en te gezellig om te gaan ...
Dank je wel voor het gerusstellen🙂 Ik ben al iemand die veel peinst dus met een kindje erbij is het soms overkill voor mijn hoofd🙃