22 Reacties

6 jaar geleden

Enkel pamper en inbakeren geen romper aandoen?

6 jaar geleden

Ik gebruik de puckababy, die heeft maar een 0.5 tog waarde. En dan alleen een luier of met romper eronder als het zo warm is

6 jaar geleden

Hier dezelfde zorgen hoor. Ons meisje is een dagje jonger dan jullie zoontje. Ze wordt met een Pacco ingebakerd, alleen in een rompertje en dus ook zonder sokjes. Zojuist zonder geprobeerd, maar dat was geen succes... In slaap vallen is sowieso best lastig met onze dame, zonder inbakeren wordt het helemaal niks vrees ik. Ik zag ook de Nunki en Bundi van Fedde&Kees, lijkt me wel wat, maar weet niet of ze daar aan kan wennen na de Pacco.

6 jaar geleden

Of eventueel beneden in kinderwagen bak of in de douche als het daar koeler is als op de slaapkamer ?

6 jaar geleden

Ik heb de SwaddleMe en we bakeren hem gewoon in, anders slaapt hij niet, als het echt te warm wordt leggen we een koud washandje op zijn hoofdje voor een half uurtje om in te slapen. Vind hij heerlijk. We houden alles uiteraard helemaal dicht zodat het in de slaapkamer niet al te warm wordt, hopelijk blijft dat tijdens de komende hete dagen ook :)

6 jaar geleden

Reactie op Gilke_w

Enkel pamper en inbakeren geen romper aandoen?
Ga ik proberen, thx

6 jaar geleden

Wij hebben de pacco en die is ook vrij warm. Daarom doen we hem er in zijn blootje in met alleen een luier. Verder ook geen lakentje oid er over

6 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde met mijn zoon van 15 april. Ik gebruikte ook de meyco swaddle nadat de xxl hydrofiel niet meer werkte. En ik vond het eng worden de meyco want mijn zoontje heeft het heel snel warm. Ik heb de woombie grow with me air gekocht. Kost wel 46 euro maar kan gebruikt worden tot 18 maanden en met die kan je het inbakeren ook afbouwen. Was heel even wennen, want meneer is heel sterk maar nu hij gewend is slaapt hij er heerlijk in. En ik heb er een veel fijner gevoel bij omdat hij niet zo bezweten wakker word.

6 jaar geleden

Reactie op Nlan87

Ik had precies hetzelfde met mijn zoon van 15 april. Ik gebruikte ook de me ...
Ik ga kijken. Als meneertje maar lekker kan slapen ☺️

6 jaar geleden

Wij hebben de pacco SUMMER, speciaal voor warme dagen. Onze man is ook snel warm en zweeterig maar niet in deze doek

6 jaar geleden

Ik heb ook de swaddle. Ik leg haar gewoon in de romper in de inbakerdoek en dan geen deken over haar heen...of alleen een hydrofiel luier.. kamer is ook rond de 25 graden....ik zou het gewoon proberen...maar dan geen dekens

6 jaar geleden

Ik gebruik ook de puckababy piep! Is heel dun en dan leg ik haar alleen in haar pampertje erin. ze slaapt heerlijk en word niet nat wakker

6 jaar geleden

Ik heb ook een puckababy van Tencel... deze is wel geschikt voor het warme weer! Heeft een TOG van 0.25 en werkt onwijs goed! Leg hem er bij warm weer alleen in een luier in en hij slaapt er super goed mee.

6 jaar geleden

Hier ook de puckababy piep. Hij draagt dan alleen z’n luier. Dun lakentje, zodat hij goed vastligt. Van te voren goed z’n kamer luchten, want het kan bij ons 24 graden boven zijn. En hij slaapt goed. Merk wel dat hij later naar bed wil, zo rond 22:00, maar dan is het maar zo. Gisteren hebben we ook nog even buiten gewandeld om 20:00 toen het niet meer zo heet was. En anders even een frisse douche (lauwwarm).

6 jaar geleden

Ik heb mijn baby vanaf begin gewend gemaakt. Met overdag niet inbakeren en laten slapen. En snachts wel inbakeren. Gaat goed. Misschien kan je hem zo gewend maken. Kamer moet wel stil zijn waar hij gaat slapen.

6 jaar geleden

Hier eentje die zichzelf wakker houdt met z’n armpjes en beentjes. Ook steeds ingebakerd. Nu overdag aan het afbouwen, maar ‘s nachts gewoon in in zijn inbakerdoek. Toevallig is er gisteren een flinke airco bij ons boven geïnstalleerd die de hele bovenverdieping koel trekt. Deze staat bijna de hele dag aan. Als de baby naar zijn wiegje gaat, gaat ie uit. Zodra de baby eruit komt gaat ie aan. Baby slaapt hier in inbakerdoek, onder lakentje en (als het echt heel koud is boven) zelf nog de gebreide deken over zijn voetjes). Baby lijkt het fijn te vinden

6 jaar geleden

Ik doe mijn kindje nu een rompertje aantrekken, maar steek in zijn armen niet door de armsgaten.. waardoor hij dus een soort band om zijn armen heeft.. ziet er een beetje naar uit.. maar de benen zijn nu vrij van warme stof en het rompertje is ook minder warm dan de puckababy. Hij wurmt zich er wel sneller uit, maar het helpt met het inslapen omdat hij dus (nog) niet aan het maaien is..

6 jaar geleden

Reactie op Anneb

Ik doe mijn kindje nu een rompertje aantrekken, maar steek in zijn armen ni ...
Dat is ook een goede tip! De swaddle meyco heeft een TOG waarde van 0 maar het zit me toch niet lekker.

6 jaar geleden

Hier is het ook 25 graden op de slaapkamers. Ik heb haar in de Puckababy Piep en een rompertje zonder mouw. Dit gaat goed. Als het nog warmer wordt doe ik de romper er onder uit. Je zou eventueel eens kunnen kijken hoe warm hij het heeft zonder romper in de Swaddle. Ik vind het ook eng hoor als ze te warm liggen, dus ik ben in het begin heel vaak gaan checken of ze het niet te warm had. Ondertussen weet ik nu wel bij welke temperatuur ze wat aan moet.

6 jaar geleden

Reactie op Tvisser88

Dat is ook een goede tip! De swaddle meyco heeft een TOG waarde van 0 maar ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu pas hoor van die TOG waarde.. ik weet alleen dat ze in de omschrijving van de puckababy die ik heb schreven dat het zowel koel als warm moet zijn door de stof.. nou, die van mij ligt er gewoon bloedheet in.. zelfs met alleen luier aan 🤣