6 Reacties

2 jaar geleden

Geen ervaring met de kapper, maar laatst voor het eerst naar de tandarts geweest. Ging perfect, maar ze lag wel bij mij op schoot, omdat het gewoon de eerste keer was en dat is toch spannend. De volgende keer weet ze wat ze kan verwachten, dan is het waarschijnlijk al niet meer nodig. Het lijkt me juist goed om de eerste keer op schoot te zitten. De volgende keer weer je dochter dan hoe en wat. Wij hadden voor de tandarts de hele week geoefend. Met playmobil poppetjes uitgebeeld, maar ook bij elkaar en dan mocht dochter kiezen: wie is nu de tandarts? Wie zit nu in de stoel? En het dan zo spelen, zo ziet dochter het van een afstand, ze ondergaat het, óf ze heeft juist de regie. Misschien dat je dit ook een week voorafgaand aan de kapper kunt doen? Veel oefenen zodat ze weet wat ze kan verwachten. En alvast uitleggen dat ze dan zelf op de stoel gaat zitten. En ook goed uitleggen waarom ze naar de kapper gaat, dan snapt ze voor de volgende keer helemaal wat de bedoeling is en dan moet het goed gaan. Ik was verbaast hoe perfect m'n dochter het bij de tandarts deed, bij mij was de tandarts als kind nogal traumatisch namelijk. Hopelijk heeft je dochter het wel alsnog leuk gehad bij de kapper toen ze eenmaal op schoot mocht, juist goed dat je dit gedaan hebt! Anders had ze het de volgende keer vast niet oké gevonden.

2 jaar geleden

Reactie op NKZ

Geen ervaring met de kapper, maar laatst voor het eerst naar de tandarts ge ...
Ja precies, je kind krijsend in een stoel laten, lijkt mij n beetje traumatisch. Kind moet juist een goede ervaring ermee hebben anders wil ze volgende keer niet. De kapster gaf wel even een snauw van nou nu zitten hoor, ze heeft een eigen wil, wil ze volgende keer weer op schoot. Ik zag dat persoonlijk anders. Fijn dat het zo goed ging bij de tandarts en wat goed om het inderdaad na te spelen! Ga ik ook proberen volgende keer (ook bij de tandarts) de mond ging toen niet open bij haar een paar maanden geleden daar. Maar dat ze toen op schoot zat, op de stoel, hebben we geprezen. Sindsdien is het: tandarts 'aaaa' doen.

2 jaar geleden

Hey..., ik ben zelf al 17 jaar kapster. Er zijn zooooo ontzettend veel kindjes die ij papa of mama op schoot zitten tor soms 5 a 6 jaar.. ik vind het persoonlijk belangrijk dat her voor het kindje en mama een fijne ervaring is en dat het kindje zich het zijn of haar gemak voelt en dat de kapster zich daar op aan moet passen en een beetje moet meewerken als het goed is krijg je dat mee in je opleiding en van je werkgever. Vervelend dat je het dan zo moet ervaren.. ik hoop dat je volgende keer een leuke ervaring hebt met de kapper🎀

2 jaar geleden

Niet oké van de kapper. Ons zoontje mag zelfs al spelend met auto's aan de stoel bij de wasbak staan, de kapster volgt hem gewoon.

één jaar geleden

Ik denk ook dat je een beetje pech hebt gehad met de kapper. Dat ze zelfs een snauw gaf vind ik persoonlijk niet kunnen. Mijn zoontje vindt het ook heel spannend en zat de eerste keren op schoot. Het ligt ontzettend aan wie je hebt. We gaan inmiddels naar dezelfde waar ze veel geduld heeft en erg lief is. Door haar is mijn zoontje ook rustig en durft dan zelfs alleen te zitten. Misschien inderdaad vooraf veel oefenen en uitleggen en daarnaast een andere, meer begripvolle kapper zoeken?

één jaar geleden

Heel vreemd dat die kapper zo reageert. Lekker belangrijk waar je dochter zit als ze maar geknipt kan worden en lekker op haar gemak is toch. Bij onze kapper mag mijn zoon gewoon bij papa op schoot na een aantal knipjes of met de tondeuse mag hij even op het knopje van de fohn drukken en doet de kapper even gek of gaan ze samen heel hard klappen ( vind hij geweldig). En aan het eind of tussen door mag hij de vissen in het aquarium voeren als hij goed stil gezeten heeft. Hij vind het geweldig om naar de kapper te gaan omdat die man hem zo op z’n gemak stelt. Als jouw kapper je dochter pusht in een stoel te zitten en ze dat helemaal niet fijn vind wil ze nooit meer naar de kapper en zit jij daar iedere keer met de ellende en een huilend kind. Gewoon lekker doen wat jij denkt dat werkt en zeker een andere kapper zoeken🤣 die wel geduld heeft en mee denkt