13 Reacties

2 jaar geleden

Kleine tip wat bij ons helpt. Al zn speelgoed in bakken naar zolder op 1 na. Dan elke maand oud speelgoed wisselen voor een nieuwe bak. Als ze teveel hebben, hebben ze geen overzicht en geen interesse. Als ik een nieuwe bak naar beneden haal is hij super zoet. Wie weet helpt het jullie ook. Succes!

2 jaar geleden

Ik doe het ook zoals hierboven! Altijd terug heel blij met haar "nieuw speelgoed"😍

2 jaar geleden

Bedankt voor de tip maar al geprobeerd. Boeit hem helemaal niks helaas.

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde....houdt van muziek. Maar verder echt spelen doet hij helaas niet. April 2020.

2 jaar geleden

Precies het zelfde. Mn zoontje vind alleen tv kijken en muziek leuk..met speelgoed spelen doet hij ook niet..alleen maar mee gooien. Geen tips helaas. Ook zoontje van april

2 jaar geleden

Hier vergelijkbaar.. wat hij nog wel leuk vind zijn dingen als stickers plakken, verven etc. Dus ik heb toen bij de action van die boeken met 1000 stickers gekocht 😅 En dingen waar hier nog wel eens mee gespeeld wordt is zijn “koffiezetapparaat” pannetjes en kopjes etc.. dingen die hij dus van/met ons na kan doen

2 jaar geleden

Reactie op Amaria

Hier precies hetzelfde....houdt van muziek. Maar verder echt spelen doet hi ...
Heel herkenbaar! Groot fan van muziek al sinds baby af aan. Als je nog eens een gouden tip hebt..😂

2 jaar geleden

Meespelen misschien? Als mijn zoontje niet speelt help ik hem op weg. Even 10 minuten aandacht en op weg helpen samen en dan heeft hij door hoe het moet. Of gezellig samen aan tafel kleuren en kleien. Soms maar 10 minuten soms lukt het hem langer.

2 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Precies het zelfde. Mn zoontje vind alleen tv kijken en muziek leuk..met sp ...
Nou exact hetzelfde hier. Hoe komen jullie de dagen door? Wat verzin je zoal ?

2 jaar geleden

Mijn zoontje speelt wel maar vind het lastig om zelfstandig te spelen. Nu heeft hij wel interesse in fantasiespel. Hij heeft een Bumba knuffel en die laat ik dan met een autootje rijden bijvoorbeeld of met een telefoon bellen naar de brandweerwagen en dan pak ik de brandweerwagen erbij. Uiteindelijk pakt m'n zoontje het nu zelf een beetje op en speelt nu zelf met de Bumba het een beetje na. Ik denk dat meespelen echt belangrijk gaat zijn om het zelf spelen te stimuleren. En dan van daaruit langzaamaan steeds meer afstand te nemen Lastige situatie hoor, ik hoop dat jullie je weg erin vinden ❤️

2 jaar geleden

Had je deze artikelen al doorgelezen: https://www.mijnspeelwinkel.nl/c-5894040/mijn-kind-speelt-niet-met-speelgoed-wat-nu/#:~:text=Redenen%20waarom%20je%20kind%20niet%20speelt%20kunnen%20zijn%3A&text=omdat%20hij%2Fzij%20het%20niet,bedoel%20ik%20een%20vloeroppervlakte%20mee. https://evelineruitenberg.com/spelontwikkeling/wat-je-kunt-doen-als-een-kind-niet-speelt/ Verder vroeg ik me af of je kindje naar het KDV of peuterspeelzaal gaat, dat is een mooie plek met ruim aanbod aan spellen en andere kinderen zien spelen kan ook helpen misschien?

2 jaar geleden

Mijn zoon speelt ook niet echt met speelgoed. Ik was bang dat ik niet het juiste speelgoed kocht voor hem, of niet genoeg. Ik heb het boek ‘the montessori toddler’ gekregen van Simone Davies. In het Nederlands heet dit boek ‘Montessori voor thuis’. Het heeft mij een ander beeld gegeven van speelgoed en spelen. Een kind hoeft namelijk geen speelgoed te hebben om te spelen. Het dagelijks leven is al een spel voor ze. Bijvoorbeeld, ik geef mijn zoon een speciaal plastic kinder mes en laat hem meehelpen met het snijden van champignons. Ik laat hem zelf zijn jas aantrekken, schoenen aan doen, de ramen wassen, vloer vegen. Hij vind het namelijk leuk om volwassenen na te doen. Ik ga nu bijvoorbeeld een Ikea keukentje ombouwen met een pompje erin zodat er echt stromend water uit de kraan komt. Hij kan dan zelf zijn handjes wassen, bordjes pakken etc. Het rouleren van speelgoed wordt ook in het boek genoemd. Het boek leest makkelijk weg. Echt een aanrader. De schrijfster heeft ook een podcast waar veel tips gegeven worden maar is wel Engelstalig.

2 jaar geleden

Wij hebben een toddler triangel en klimrek een leerkubus zo kan onze zoon lekker klimmen en klauteren hij maakt rr afdaling van met zn auto s onze jongste is 13 maanden die vind het ook al prachtig. Zo kunnen ze ook binnen energie kwijt.. nu moet ik zeggen dat wij 2 kindjes hebben die heel lekker alleen spelen en ook samen. Maar wel een aanrader misschien heeft je zoontje dan toch het gevoel dat hij in de speeltuin is met zo n klimrek 😅