Hi allemaal!
De laatste tijd wordt mijn zoon 's avonds na een uur weer wakker... Ligt dan even te kletsen/zingen en valt uiteindelijk weer in slaap zonder dat wij naar hem toe hoeven te gaan. Waardoor zou dit komen? Is hij niet moe genoeg? Of is hij juist overprikkeld? Of is het een tijdelijk probleempje?
Beetje achtergrondinformatie: hij gaat altijd naar bed rond 19 uur en wordt 's ochtends vaak wakker rond 7. Overdag doet hij een dut van ca 1,5 uur waarvan hij rond 15 uur weer wakker is. Het avondritueel verloopt vaak rustig en hij gaat lekker slapen binnen 15 minuten nadat we zijn kamer uitgelopen zijn.
Hebben jullie tips of suggesties?
Geen idee! Maar aangezien je mannetje lekker rustig is en de volgende ochtend niet vroeg wakker wordt, zou ik niet teveel aanpassen. Hij lijkt tevreden ☺. Als er problemen ontstaan kun je altijd nog op zoek naar de oorzaak of het ritme veranderen, toch?
Ik volg
Hier ook zo beetje dat 'probleem' maar dan meer snachts dat hij wakker word meestal rond 2 uur maar ook niet elke dag
Dan begint hij precies al de woordjes dat hij al kan,maar zijn er nog niet veel en hij is al 21 maanden, te zeggen
Maar nooit niet wenen en ik ga er ook nooit naar toe maar s morgens is hij gewoon vrolijk
Ik zou ook niet weten hoe dit komt..
Het is wel opmerkelijk dat het toch weer gelijk opgaat. Ons meisje wil alleen na het wakker worden niet meer slapen. Eergisteren heb ik haar zelfs tot middernacht in de woonkamer rond laten lopen om de rust te bewaren en haar vervolgens bij mij in bed gedaan Hopelijk snel weer normale nachten Heb wel het idee dat ze steeds net geplast heeft dus misschien kan het ook met zindelijkheid te maken hebben?
Ik vergat trouwens te zeggen dat hij soms zijn middagslaapje weigert. Zoals vandaag... En dan merken we aan het eind van de middag dat hij die dut echt nog nodig heeft! 😵
Dus de oorzaak is niet een teveel aan slaap, gok ik zo.
Mijn zoontje word ook elke avond /nacht nog wel wakker, hij kan al vrij goed praten dus geeft dan wel aan wat er is, nu is t vaak 'kiesjes au' want z'n kiezen komen door. Of hij is verkouden/niet lekker en dan is t weer dat ie een schone luier wil, altijd wel wat🙊