27 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb van die grote doorzichtige opbergbakken van ikea heb er 1 met 0-3 maanden en alles van die periode wat ik heb gebruikt, zoals borstkolf en luiers die over waren. Ben nu aan de 2e begonnen die is dan van 3 tot 6 maanden zo kan ik makkelijk alles tevoorschijn toveren mocht er een 2e komen, moet het wel toevallig nog even een jongetje zijn 😅
VRIEND
5 jaar geleden
Ik heb 1 of 2 boxen per maat. En in de respectievelijke boxen ook overige luiers en te klein geworden wikkeldoeken enzo. In de kast ligt enkel de maat die hij nu draagt en één maat groter op twee verschillende schappen
5 jaar geleden
Reactie op Melin
Ik heb de ikea skubb opbergers. Ene bakje de broekjes, ander sokjes, ander ...
Daar wilde ik er inderdaad ook eentje van aanschaffen! Het is best een gepuzzel met al die maatjes, haha.
5 jaar geleden
Ik heb alles dat hij past op hangers in de kast en rompers in de commode. Alles waar hij uitgroeit verdwijnt in een la en eens per maand ruim ik die la op en stop ik alles in skubb op bergers die ik op de bovenste plank can zijn kast schuif.
VRIEND
5 jaar geleden
Ik heb tot nu toe alle kleertjes die passen nog in de commode, alles wat niet meer past ligt op een grote hoop in de te kleine wieg 😅. De kast is nu nog ingenomen door beddengoed (niet gevouwen, maar ook op een hoop) en maxi cosi. Een zooitje dus. En ik maar tegen mezelf zeggen dat ik de kast ga indelen zodra ik tijd heb ... Inspiratie en tips zijn hier ook welkom.
5 jaar geleden
Ik heb de grote commode kast van de Ikea; daar past alles perfect in. Ik had eerst een lade maat 50, maat 56, maat 62 en maat 68. Ondertussen maat 50/56 geruimd; in curverbakken op de zolder. Nu maat 62 over 2 lades verdeeld, een lade maat 68 en een lade voor grotere kleertjes.
5 jaar geleden
Wij doen alles wat te klein is direct in dozen en hebben 'n kast met hanggedeelte en 2 planken. De linkerkant vd kast is huidige maatje en rechterkant vd kast is toekomstige maatjes. Bovenste planken ligt beddengoed, boxkleed etc.
In de bovenste lade van de commode liggen de rompertjes en sokjes van de huidige maat, luiers. Daaronder 'n lade met alle hydrofyle doeken, groot/klein, washandjes, monddoekjes etc. En onderin 'n lade met speelgoed en schoentjes.
5 jaar geleden
Ik heb ook een beetje spijt dat ik niet meteen een 1 meter breed Paxkast heb aangeschaft Ipv de 50cm breed die we nu hebben. Kleren worden groter, meer speelgoed en spullen. Wij wonen klein, zo’n 50m2 en hebben geen opberghok in huis. Is altijd zo passen en meten helaas. Dingen die wij niet meer gebruiken zoals speelgoed en kleding etc, ruimen wij dus meteen op in plastic bakken en brengen wij naar schoonmoeder of naar opberghok op zolder van de flat.
Kleding die te groot is bewaar ik in een mand op de bovenste plank van de kledingkast. Zodat ik die makkelijk kan pakken. Kleding die ze bijna past leg ik alvast op de plank onder het hang gedeelte.
Doordat wij geen fatsoenlijke opbergruimte hebben is de commode en kledingkast behoorlijk vol.
Bovenste lade commode:
Rompers, bakje met dagelijkse verzorgingsproducten, badcapes, hydrofiel doeken en monddoekjes
Middelste lade commode:
Voorraad kleine verzorgingsproducten, zwemspullen, boeken, potjes en allemaal andere spullen die ze binnenkort nodig heeft.
Onderste lade commode:
Voorraad luiers en billendoekjes en kolfspullen.
Super fijn om hier andere ideeën te lezen.

5 jaar geleden
Bedankt voor alle tips en tricks allemaal! Dit is hoe de kast eruit zag (puinhoop!), ik ga zometeen even knutselen en puzzelen en zal een na-foto posten als alles klaar is! 😁

5 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Bedankt voor alle tips en tricks allemaal! Dit is hoe de kast eruit zag (pu ...

Wij hebben ook zoiets met 'n schap verticale plank ertussen en werken met maathangers. Ben nu op vakantie dus kan geen foto sturen, maar zal 'm morgen ff maken als we terug zijn. En dan leggen we onder die hangende maat de liggende kleertjes neer
5 jaar geleden
Reactie op Prilgeluk
Wij hebben ook zoiets met 'n schap verticale plank ertussen en werken met m ...
Ben erg benieuwd! Dankjewel!
5 jaar geleden
Wij hebben de grotere kleren > maat 80 nog in een opbergkast en alles maat 50-62 in dozen opgeborgen. Maat 68 heb ik nu voorop liggen met stapeltjes broeken, jurkjes/truitjes, rompertjes lang, rompertjes kort en boxpakjes. Daar achter ligt maat 74 klaar. Als ze kleertjes van 68 niet meer past, gaat dat meteen uit de kast en daarna in de doos "68" en vul ik de achterste rij aan met weer een maatje groter. Zo hebben we maar 1 plank van de commode nodig. Alle sokjes, slaapzakken, mutsen, lakentjes, etc liggen op de onderste plank. Geweldig systeem voor iemand die totaal niet systematisch geaard is😛
5 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Ben erg benieuwd! Dankjewel!
Bovenin: beddengoed, boxkleed, kleden, overtrekken etc.
Hang; links is huidige maat (net op vakantie dus alles in de was 🙈). Rechts is komende maten met maatlabels (ronde schijven om stok heen)
Plank eronder; links huidige maat broekjes lang en kort en pyamas, erachter liggen de slaapzakken en zwembroekjes. Rechts is onder de hangende maat alles liggend bij elkaar.
Onder de plank; links zijn herinneringenbox voor later met 1e pakje, kraamboek etc. Rechts; bovenste doos is te kleine kleertjes en onderste doos is spulletjes die we niet meer nodig hebben (borstvoeding spullen/kleine flesjes etc) zodra 'n doos vol is verhuisd deze naar zolder.

5 jaar geleden
Commode is bovenste lade; verzorgingsproducten > luiers > petjes/hoedjes > sokjes en rompertjes.
Middelste lade; monddoekjes/hydrofiele doeken (alle maten)/ washandjes/slabbetjes etc
Onderste lade; schoentjes en speelgoed/knuffels
Kastje; luiers/doekjes en allerlei attributen (regenkap kinderwagen/hor campingbedje/zwemband etc)