16 Reacties

5 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook een klein hoofdje maar alles groeit goed! Dus zal wel prima zijn! Hoe oud is je dochter? En wat is haar hoofdomtrek?

5 jaar geleden

Ik zou me nog geen zorgen maken.

5 jaar geleden

Klein hoofdje is zelden een probleem. Kind en gezin is erop gericht om zo breed mogelijk te signaleren om zeker niets te missen. Maw er zijn veel meer dingen die opgevolgd worden maar prima oké blijken dan dat er grote problemen zijn. Zij werken dan ook preventief.

5 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Klein hoofdje is zelden een probleem. Kind en gezin is erop gericht om zo b ...
Dank je voor je reactie, ik wist niet dat ze het zo bekeken.

5 jaar geleden

Reactie op kindje

Ons zoontje heeft ook een klein hoofdje maar alles groeit goed! Dus zal wel ...
Ons dochtertje is maandag 10 weken en bij de geboorte was haar hoofdomtrek 34cm, de eerste keer dat haar hoofdomtrek gemeten was was ze 38 cm en nu de laatste keer was ze 37.5 cm

5 jaar geleden

Bij mijn dochter ook het geval maar is niets om zorgen om te maken

5 jaar geleden

Daan heeft ook een klein hoofdje, maar 36 cm bij 9 weken. Maar ik had vroeger ook een klein hoofd. CB maakte zich er geen zorgen om maar houden het in de gaten.

5 jaar geleden

Reactie op Fam Holtappels

Ons dochtertje is maandag 10 weken en bij de geboorte was haar hoofdomtrek ...
Dan zit er ook wel ergens een meetfoutje (hoofdje meten is geen exacte wetenschap ☺️ Iedereen doet het net iets anders ook), want krimpen doet een hoofdje nooit ☺️

5 jaar geleden

Van mij hebben beide kinderen een klein hoofdje .. de oudste inmiddels 2,5 had ook een klein hoofdje heel lang hij was op 28 weken geboren met 1165 gram.. nu zie je er niks van soms in zijn maat kleding krijg ik zijn hoofd er niet meer door.. de kleinste 12 weken heeft ook een klein hoofdje maar was ook klein bij geboorte.. 37 weken geboren en 2145 gram en 42 cm lang.. allebei kleine hoofdjes ik maak me geen zorgen als ik naar de oudste kijk daar zie je ook niks meer aan.. het groeit goed😉

5 jaar geleden

Het lijkt me niet iets waar je zelf invloed op hebt en als zij het voor je in de gaten houden, dan hoef jij je daar nu niet druk om te maken. Dan kun je je energie gebruiken om te genieten van je mooie dochter.

5 jaar geleden

Van die van mij is ook net nog op de curve maar die heeft een afgevlakte kant dusja dat scheelt ook veel in ontrek

5 jaar geleden

Mijn oudste dochter had ook een kleine hoofdomtrek. Ze was dysmatuur, maar haar hoofd liep iets achter op de rest. Dit is uiteindelijk wel bijgetrokken hoor, maar blijft met lengte en gewicht en hoofdomtrek altijd aan de ondergrens tot nu toe. Ze is nu 6 en dan meten ze de hoofdomtrek niet meer. Ik heb me er nooit zo’n zorgen om gemaakt moet k zeggen.

5 jaar geleden

Reactie op Fam Holtappels

Ons dochtertje is maandag 10 weken en bij de geboorte was haar hoofdomtrek ...
Hier bij de geboorte 33 cm en met 2 maanden en 1 week 36,8 cm! Dus geen zorgen

5 jaar geleden

Mijn kleintje zit men zijn hele groei rond de middelste lijn, maar zijn hoofdje zit daar best een stuk onder, maar groeit wel gewoon in die lijn door dus dan is het niet erg

5 jaar geleden

Klein hoofdje is vaak genetisch bepaald. Mijn man en broers hadden vroeger allemaal gemiddeld een klein hoofd. Mijn 2 zoontje idem dito. Zolang ze gewoon op hun eigen curve groeien, is het goed.

5 jaar geleden

Hier juist een groot hoofd. Maar groeit prima op eigen curve. Ze is al met een groter hoofd gestart maar ze groeit keurig zoals ze moet groeien. Hier inderdaad ook familie bepaald. Zou me niet te druk over maken zolang ze zich goed blijft ontwikkelen