11 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook koemelkallergie. Ik vermijd alle producten met koemelk. Opletten met wei-poeder/melkpoeder in koekjes, brood van de supermarkt, yoghurt, pudding... staat altijd wel vrij duidelijk vermeld bij de ingrediënten.

3 jaar geleden

Ging kunstvoeding v koemelk (dus de gewone babymelken) wel goed?

3 jaar geleden

Zoals al vermeld, zeer goed op de etiketten letten. Zit in erg veel zaken , zelfs bv kipfilet. Wij geven voorlopig niets met melk, zelfs niet waar er sporen kunnen inzitten. Novarice poederpap krijgt hij voorlopig. En verder hangt het beetje af waar je inkopen gaat doet. Vaak kan je via website al zoeken met filters. Maar zelfs dan kan het nog sporen bevatten dus in de winkel nog steeds etiketten lezen. Op begin vond ik het een hele opgave, nu herken ik al veel producten. Wij maken soms wel havermoutpap of pannekoeken met rijst of amandel melk of gewoon met zen poederpap.

3 jaar geleden

Als ik zo lees heeft hij pas hinder met overschakeling naar gewone melk. Ik zou dan proberen alles te geven met melk behalve de pap. Die veranderen terug naar het vorige en geleidelijk aan gewone melk introduceren. Het lichaam moet vaak wennen. Als het over de melk gaat natuurlijk. Even checken bij de kinderarts kan nooit kwaad. De plekjes moeten mss ook behandeld worden? Hoesten lijkt me dan weer niet Ivm koemelk te staan. Maar ik ben geen arts. (verpleegkundige)

3 jaar geleden

Reactie op Baby Versteynen

Als ik zo lees heeft hij pas hinder met overschakeling naar gewone melk. Ik ...
Hoesten/verkoudheidverschijnselen zijn wel kma verschijnselen. Mijn kindjes krijgen dit erg bij melk. Ik denk niet echt aan kma als de standaard kv wel goed ging

3 jaar geleden

Er zijn veel vegan alternatieven zoals violife voor kaasproducten

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Ging kunstvoeding v koemelk (dus de gewone babymelken) wel goed?
Hij had reflux..dus ook weer andere poedermelk gegeven toen.

3 jaar geleden

Reactie op Amaria

Hij had reflux..dus ook weer andere poedermelk gegeven toen.
Welke gaf je?

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Welke gaf je?
Van Hero comfort

3 jaar geleden

Reactie op Amaria

Van Hero comfort
Hero comfort is nog altijd koemelk dus als dat goed ging dan is het geen kma. Het kan wel zijn dat het nog te vroeg is voor pure koemelk. Daarnaast denk ik dat halfvolle melk niet wordt aangeraden, maar volle melk. Tot 2jaar is babymelk echter aangewezen (info v dietiste).