Hallo,
Vandaag op de kribbe te horen gekregen dat mijn zoontje ( eind van de maand 18 maanden) niet goed luistert. Hij komt bijvoorbeeld niet wanneer ze hem roepen voor een propere pamper, en gaat zelf niet aan tafel zitten voor te eten. Ze moeten hem altijd aan tafel zetten (terwijl hij wel echt een kleine alleseter is) of echt pakken voor naar de slaapkamer te gaan.
Bij ons komt het ook wel voor dat je roept kom, dat hij even omkijkt maar toch zijn eigen goesting doet en stapt waar hij zelf naartoe wil, ookal gaan wij niet mee.
Luistert hij niet omdat hij het nog niet begrijpt? Of is het koppigheid? Luiheid? Ik weet het niet. Herkent iemand dit en zijn er tips? ( hij zit wel in een verticale groep van 0 tot 2,5 ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, verwachten ze al teveel van de tussenleeftijd? Of is dit een fase) wij hebben thuis wel regels maar zijn niet streng, omdat dat niet in mij zit, en ik niet vind dat het bij mijn zoontje echt nodig is)
Pffff... is gewoon echt niet leuk om te horen, ook omdat ik mss niet luisteren associeer met stout zijn, en zo vind ik hem helemaal niet.