56 Reacties
3 jaar geleden
Rollen 4 weken
Blijven zitten 6 maanden
Kruipen 8 maanden
Zelf gaan zitten 8,5 maand
Optrekken en gaan staan 9 maanden
3 jaar geleden
Mijn meisje deed opeens alles zo vlot. Staat nu met 9 maanden los, loopt langs de bank. Ze kon met 8 maanden kruipen en toen heel snel ook zelfstandig naar zit, daarvoor tijgeren en echt stevig zitten als je haar neer zette. Dat was rond 7 maanden. Ik mis mijn baby 🥺
3 jaar geleden
Zitten 5,5 maand
Kruipen 6,5 maand
Optrekken en lopen langs meubels 7,5 maand
3 jaar geleden
3 mnd rollen
4 mnd tijgeren
6 mnd zelfstandig zitten, overal optrekken en stapjes langs zijkanten van box etc.
8,5 mnd kruipen
Aanstaande zaterdag 9 maanden 😭😍
3 jaar geleden
Reactie op babysnoep
En die van mij is 9 maanden en kruipt nog niet en kan niet eens staan😂 tij ...
Nee hoor alle verhalen die je leest zijn allemaal vlotte babys. Laat je niet gek maken aub. En mijn ervaring is, als ze het eenmaal doorhebben, zijn ze niet te houden.
Ik ben tuurlijk trots op wat ze leert en kan, maar oooh wat zou ik nog even terug in de tijd willen dat ze nog zo lekker baby was. Ik vind het echt oprecht jammer dat het zo snel voorbij is
3 jaar geleden
Nee hoor alle verhalen die je leest zijn allemaal vlotte babys. Laat je nie ...
Ja ik weet het hoor! Ik mis juist de tijd dat ze pasgeboren was. Want lekker op mij liggen is ook verleden tijd. Alleen maar bewegen hoofdje omhoog kijken brabbelen! En mag haar heel de kamer alsnog achterna want tijgeren doet ze heel snel😂, zit zo bijna in de kattenbak, nou dat laat ik dus ECHT niet gebeuren hè!
En het komt ook wel vanzelf maar soms denk ik goh.. is het omdat je achterstand hebt of omdat je gewoon een lui ding bent met dingen leren.. ☺️ ze is ook wel 11,5 kilo met 8 maanden.. dus denk dat dat ook een beetje tegen zit met optrekken hihi! Een baby van 7/8 kilo kan dat denk ik sneller als een dikkerdje die ik heb🙈
3 jaar geleden
Hier een babytje van 9 maanden en uuhh tjah... Ze heeft eindelijk door hoe ze snel van buik naar rug kan rollen 😅 en duwt zichzelf op haar rug in rondjes. Zitten lukt wel zelfstandig maar gaan zitten niet.
3 jaar geleden
Mn meid van nu 9,5 maand deed dit:
4 maand rollen, met 5,5 maand stopte ze daarmee.
6,5 maand goed recht zitten. Maar kan nu nog steeds niet zelf in zit stand komen.
8,5 maand tijgeren en billen schuiven
9 maand goed zelf staan tegen meubels maar trekt zich niet op.
3 jaar geleden
6,5 maand ‘achteruit schuiven’
7 maanden ‘tijgeren’
7,5 maand zitten, kruipen, staan en optrekken
8 maanden stapjes zetten
Tijgeren heeft ze nooit echt gedaan, net zoals achteruit schuiven. Opeens ging ze zo vlot, op een dag na haar slaapjes kon ze opeens wat.
Rollen deed ze ook al heel vroeg, te vroeg zelfs volgens de osteopaat.
Mijn schoonfamilie zegt vaak ‘Zo knap dat ze zo vlot is’. Zelf ben ik er absoluut niet mee bezig, ik vind meer het proces er naartoe knap ipv het eindresultaat, elk kind ontwikkeld zich anders, wat bij hem/haar past.