4 Reacties
2 jaar geleden
Zorg dat je haar haar nooit droog kamt. Ik raad aan om CG producten te gebruiken. (Vriendelijke ingrediënten, meer info google of fb)
Voor mijn dochter gebruik ik 1 x pw (of als t vies is uiteraard) de prinsessenshampoo van swarzkopf. Om de week een masker.
En ik gebruik elke dag een klein beetje leave in van kruidvat eigenmerk na het douchen.(op nat haar)
Sochtends spray ik haar haar nat, doe wederom een klein beetje leavein er in en dan pas kam ik het (niet altijd, als t niet nodig is) en doe staartjes etc.
Die leave in verzorgt en zorgt dat t niet pluist en klit.
Heel soms doe ik er een krulcreme in, als we weg gaan of zo, maar eerlijk weet niet echt of het nou zin heeft.
2 jaar geleden
Hoihoi! Ik heb zelf krullen en zit nu bij een super goeie krullen kapper. Nu is de styling daarvan nogal veel werk en ingewikkeld en totaal overbodig voor zo een kleintje. Maar krullen zijn erg droog van zichzelf. Inderdaad niet droog haar doorkammen en de haren niet elke dag nat maken dit zorgt voor veel pluis. Ook zou 1x in de week haar wassen voldoende moeten zijn. Vooral geen Zwitsal gebruiken, hier zitten veel stofjes in die niet zo bevorderlijk zijn voor krulhaar. Mocht het lukken zou ik zeker een conditioner gebruiken na de shampoo
2 jaar geleden
Ik maak haar borstel of kam steeds nat en dan kam ik het. Dan droogt het op met mooie krullen. Of ik kam het als ze in bad zit en dan kom ik er verder niet meer aan.
Ik doe zelf ook aan CG (curly girl) voor m'n eigen haar. Bij mijn dochter gebruik ik nog geen producten, maar alleen water (ze heeft nog niet zoveel haar. Wel veel krullen, maar gewoon niet veel haar 😂)
Inderdaad het belangrijkst: niet droog kammen. Dan haal je de strengetjes haar die een krul vormen uit elkaar, waardoor het een pluizig geheel wordt.