22 Reacties

5 jaar geleden

Ja mijn dochtertje heeft dat ook sinds een weekje ongeveer. Zij is nu 8 weken oud

5 jaar geleden

Ja mijn dochtertje ook! Vandaag 11 weken oud. Ze is echt aan het ontdekken hoe ze met haar mond geluidjes en bewegingen maakt. En daar komt behoorlijk wat bellenblazen en kwijlen bij voor..

5 jaar geleden

Ja, we zitten hier ook helemaal onder de kwijl 😅

5 jaar geleden

Je hebt heel mooie die kwijl slabbertjes bij zeeman en overal voor weinige

5 jaar geleden

O gelukkig haha! Vandaag verslikte ze zich ook voor het eerst in haar speeksel toen ze in de box lag. Hartverzakking!!! En kind overstuur. Maar gelukkig is het dus normaal 😅

5 jaar geleden

Mijn dochter kwijlt en belleblaast ook veel! 9 weken oud.

5 jaar geleden

Hier 9 weken en ook al een tijdje bellen blazen

5 jaar geleden

Hier ook sinds 1.5 week en ze is nu 9 weken. Ze zuigt ipv op een fopspeen liever continu op haar handjes met heel veel kwijl tot gevolg...

5 jaar geleden

Hier ook :) sinds een week en hij is nu 11 weken. Zijn kleding onder, mijn kleding, vuistjes in de mond :) blijkbaar een fase waar ze allemaal doorheen gaan. Veel zuigbehoefte. Dus lekker laten doen en slabbetjes gebruiken :)

5 jaar geleden

Hier ook 10 weken en veel sabbelen op knuistje. Ze wil duimen lukt niet. Maar ook veel speeksel, ik dacht dat het van de reflux kwam, maar zo te lezen niet

5 jaar geleden

Hier ook kwijl met 8 weken. Dacht dat dat pas met het doorkomen van tandjes zou zijn 😅

5 jaar geleden

Reactie op Annepan

Hier ook kwijl met 8 weken. Dacht dat dat pas met het doorkomen van tandjes ...
Dat dachten wij hier ook! Maar hier wordt al 3 weken heel veel gekwijld.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 11 weken en kwijlt al een tijdje het loop bij haar ook der mondje uit. Ze is geboren met een door komend tandje waar ze veel last van heeft. Maar het komt ook omdat ze alles gaan ontdekken met hun mondje waar door ze meer gaan kwijlen

5 jaar geleden

Hoii, ik vroeg het bij ons consult bij de osteopaat en belangrijk is dat ze een sterke zuigkracht / zuigbehoefte hebben Indien dit niet het geval is moet je even langs de huisarts want dan kan het eventueel een medische oorzaak achter liggen. Bij ons komt er een tandje door en vandaag het kwijlen. Dochtertje is 8 weekjes oud.

5 jaar geleden

Speeksel klieren worden ook actievere rond de 11/12 weken

5 jaar geleden

Reactie op marijehvd

Hoii, ik vroeg het bij ons consult bij de osteopaat en belangrijk is dat ze ...
Zo das al vroeg! Ik denk ook dat het zuigbehoefte is. Eerst dacht ik dat hij honger had, maar dan dronk hij niet echt. Speentje wil hij trouwens ook niet. Z’n vuistje vindt ie lekkerder :)

5 jaar geleden

In de oei ik groei app staat: Met ca. 10 weken komt de eerste orale fase. Met de mond kunnen ze veel meer ontdekken als nu met de handjes, die ze nog niet onder controlle hebben. Ze willen dan blijkbaar alles in hun mond stoppen, daarom ook dat kwijlen...omdat de zenuwtjes daar actiever zijn geworden. Is heel normaal blijkbaar 😊. Mijn meisje kwijlt ook zo..is 10 weken

5 jaar geleden

Hier hetzelfde, staat idd bij Oei ik groei beschreven :-)

5 jaar geleden

11 weken en tis een en al gepruttel hier 😅 Wel lastig want ze heeft verborgen reflux en soms weet ik niet of ze nou maagzuur wegslikt of speeksel

5 jaar geleden

Reactie op marijehvd

Hoii, ik vroeg het bij ons consult bij de osteopaat en belangrijk is dat ze ...
Nu al een tandje wat vroeg