14 Reacties
5 jaar geleden
Ik twijfelde ook sterk om het te doen of niet. Maar ik besprak het eens met de kinderarts toen ik er op consultatie was en ze zei dat het geen kwaad kan om af en toe je kindje erin te zetten. Je moet er vooral op letten dat het niet te lang is omdat de rug niet goed ondersteund is. Maar dat is net zo met een wipper en dergelijke...
5 jaar geleden
Ons dochterje gebruikt het al best lang,zij is bijna 9 maanden ! zij geniet van de vrijheid, zij word niet onrustig omdat ze ergens niet bij kan, ik zet haar in het stoeltje als ik an het koken bent, dan kan ze lekker racen 😍 mijn dochter kon nog niet kruipen toen zij al in de stoel zat.. nu kruipt ze,staat ze alleen, loopt an de finger, en rondom de meubels
5 jaar geleden
Ons zoontje liep bij de kinderfysiotherapeut. Daar heb ik het gevraagd of het kon. Zij vertelde ook dat het prima kan, maar gewoon met mate. Niet inderdaad uren achter elkaar elke dag erin. Alles wat je te veel of te lang doet is niet goed. Maar dat geldt ook voor ons volwassenen ofcourse🙈🤣
5 jaar geleden
Hier in turkije word het door 90%wel gebruikt ik ook heerlijk vind die het natuurlijk niet een uur achter elkaar maar als die net gegeven hebt hup erin want als ik m neerleg draait dir op zn buik spuugt die het uit met een volle buik speelt die even 20 30 min leg m dan op se grond en na een oaar uur weer zie je m heen en weer duwen zo lief
5 jaar geleden
Ik gebruik het zelf niet. Er zitten teveel nadelen aan vind ik. Ze komen teveel in een houding die ze eigenlijk nog niet zelf kunnen handhaven. Dan kunnen ze het nog zo leuk vinden, maar voor de ontwikkeling van het staan en lopen is het niet bevorderlijk.
Laatst las ik hier in een soortgelijk topic een antwoord van een kinderfysiotherapeut en zij had heel duidelijk uitgelegd waarom het wordt afgeraden. Misschien kan je daar eens naar zoeken?
5 jaar geleden
Sinds ze stevig genoeg is op haar benen gaat ze af en toe in een loopstoel (1xper week max) maar in haar around the world you go zit ze supergraag en daardoor ook bijna dagelijks en dat is hetzelfde principe alleen lopen ze daar rond een tafeltje. Ik denk zo n 10 minuten. Onze 1e zat daar ook graag in, liep op 10 maanden en geen gebreken. Maar het is idd niet zo goed. Onze 8maander stapt trouwens al aan de meubelen dus kan echt wel stevig staan. Het stoeltje is vooral op haar evenwicht te behoiden en tegen te houden als ze valt, want los stappen is nog niet aan de orde.
5 jaar geleden
Wij gebruiken het ook. Las er inderdaad ook veel negatiefs over maar ons zoontje is het n'a een kwartier ook al zeker beu. Hij wil vaak afwisseling. Hij zit er max 3 keer per dag in. Vooral smorgens na zijn pap, handig met Reflux dat hij zo toch recht staat/zit. Hij gaat er ook al eventjes in en kon toen nog niet vanalles. Wel zelfstandig zitten daar heb ik op gewacht. Nu kruipt hij al bijna 2 maanden, staat hij overal aan recht en stapt aan de hand vlotjes overal naar toe. Ik zou je gevoel volgen en zeker niet vanalles lezen. Jij bent de moeder en weet wat het beste is voor je kindje. 😊
Ps: Als het allemaal zo slecht zou zijn, waarom mag het dan op de markt gebracht worden?
5 jaar geleden
Onze dochter liep er al in met 5 maanden. Vond ze super leuk en ik vond dat zelf ook wel fijn. Vaak onder het koken bijvoorbeeld had ik geen omkijken naar haar. Ze is nu 8 maanden en begint nu met zelf te lopen langs de meubels af en gebruik ik de loopwagen niet meer omdat ze haar evenwicht beter leert zonder loopwagen.
5 jaar geleden
Wij gebruiken ook een loopstoel ook sinds 5 maanden en Mayson vond het helemaal geweldig. KIND BLIJ , OUDERS BLIJ😍. Wij begrepen ook dat het niet zo goed zou zijn maar vroeger heb ik ook veel en lang ik zo een loopstoel gezeten.🤔 Nu zit mayson er wat minder in omdat hij nu zittend/kruipend/tuigerend🤣 kan verplaatsen en dat wilt hij nu het liefst. Maar zo een loopstoel vonden wij echt heel fijn.