31 Reacties
3 jaar geleden
Ons zoontje is aanstaande dinsdag 10 maanden oud en heeft 6 tandjes.
Hij kan een paar seconde zelfstandig staan en loopt/rent achter zijn loopwagen. Hij pakt ook vaak de keukenstoel en loopt daarmee. Schuifelt langs de bank, salon tafel etc.. 😊
3 jaar geleden
Hier een kleintje van 10,5 maand (14-4). Trekt zichzelf omhoog aan van alles en nog wat en kruipt overal heen. Los staan lukt nog niet en lopen aan de handjes wil hij ook nog niet. Oudste was net geen 13 maand toen hij liep, dus we wachten het rustig af wanneer de eerste stapjes gaan komen.
3 jaar geleden
Eerste tijdjes zijn niet in beeld. Dat is de reden. Of breken de tandjes door of gaan ze beginnen met lopen. Allebei komt soms voor. Mijn dochter heeft gestart met staan en met steun lopen maar kreeg opeens tanden. Ze krijgt haar 6e . 7e en 8e tand nu. En haar loop situatie is stilgelegd waar het was. Dus de tandjes gaan nog ook beginnen bij jou kindje zodra ze stabiel is met lopen ;)
3 jaar geleden
Hoe stimuleren jullie de loop/kruipontwikkeling van jullie kindjes? Onze zoon van bijna 11 maand loopt nog niet, kan alleen staan (niet langer dan een minuut) dan valt hij op zn kont. Kruipen doet hij nog niet (kruipt alleen naar achter) hij komt wel in de kruip houding maar gaat niet naar voren.
Hij heeft met 7 maandjes zn eerste tandje gekregen en met 9 maandjes had hij er 7.
3 tandjes boven 4 beneden
3 jaar geleden
Wat een snelle tante! 😅 Onze dochter is nog niet zover (10,5 maand en ze kruipt, zit zelfstandig en begint nu net een beetje met staan), maar ik ken wel 2 andere kindjes die zo snel waren. Zolang ze het op eigen houtje doen is het verder gewoon oké. Dan zijn ze er aan toe.
Tandjes heeft hier ook heel lang geduurd, maar uiteindelijk kreeg ze vorige maand er opeens 4 door binnen 2 weken. Kan opeens heel snel gaan dus. 🙈
3 jaar geleden
Hier eentje van bijna 10mnd die zijn tijd neemt; kan van rug naar buik rollen maar nog niet terug. Kruipt nog niet, zitten met een beetje steun, staan ook alleen als we hem vasthouden.
Heeft ondertussen wel al 7 tandjes (4 boven, 3 onder) en zag de 8ste ook al doorschemeren
3 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Hoe stimuleren jullie de loop/kruipontwikkeling van jullie kindjes? Onze zo ...
Wij waren er niet altijd bewust mee bezig, maar wij speelden wel veel samen op de speelmat met onze zoon, en we legden bv. speelgoed net buiten handbereik toen we merkten dat er beweging in kwam. Zijn grootste trigger was en is onze kat. Daar kwam/komt hij altijd van in beweging als hij haar ziet. 😅
Toen hij langs de meubels begon te stappen, ‘lokten’ we hem o.a. naar de andere kant van de zetel met speeltjes of door hem te roepen. Maar voor hij zelf stapjes zette, waren we daar eigenlijk niet mee bezig.
3 jaar geleden
Wat goed zeg dat is inderdaad lekker vlot!
Mijn kleine vriend loopt hier nog niet zelfstandig wel vanaf 7 maanden langs alle randen en trekt zichzelf op. Sinds een paar weken probeerd hij nu los te staan dat gaat best goed. En wat tandjes betreft heeft hij er nu 8.
4 boven en 4 beneden.
Hij wordt vrijdag 11 maanden, hij ontwikkelt lekker op eigen tempo en daar ga ik lekker in mee.
3 jaar geleden
Ha ook lekker vlot! Hier stukjes lopen achter de loopwagen na 8,5 maand, nu na 10,5 maand loopt ze lekker los, binnen met harde vloer hou ik wel het liefst haar hand nog vast, maar t gaat steeds soepeler. Ze begint nu ook mee te dansen en probeert me na te doen tijdens t sporten, nogal hilarisch! Wij hebben haar alleen helemaal in t begin gestimuleerd om op haar buik te liggen, maar vanaf t moment dat ze wat meer controle kreeg wilde ze zelf continu opstaan, weinig bewuste stimulatie.
Tandjes heeft ze nog maar 4, wel continue last van t doorkomen van andere tandjes, maar t schiet echt totaal niet op...