15 Reacties
3 jaar geleden
Men dochter is even oud en wilt inderdaad ook nog niet loslopen, de dokter zei me dat die meestal bij kinderen, die zodanig goed kunnen kruipen, voorkomt. Omdat ze zich perfect kunnen verplaatsen, waarom zouden ze die extra moeite doen om te lopen?
Gewoon rustig aan , af en toe wat oefenen en het komt vanzelf!
3 jaar geleden
Hier wel lopen maar zegt nog niet veel pok pok als hij een kip ziet of een ei maar komt vanzelf wel denk ik
3 jaar geleden
Hier ook! 28 augustus 16 maanden, super sterk, kruipt als een gek, staat goed aan dingen en zet prima stapjes.. loopt inmiddels wat stukjes aan de handen.. voorheen was dat ook meteen zitten als ik dat aanbod.. ik laat hem lekker gaan idd.. neemt niet weg dat ik soms ook eeeeeeven onzeker word hoor! 😘
3 jaar geleden
Reactie op NesDmn
Gek hè? Dat de één al echt klets en bij de ander het echt veel langer kan d ...
Ja heel gek! Heeft papa gezegd maar is jij ook weer mee gestopt. 🤦♀️🤣
3 jaar geleden
Onze man is vandaag precies 16 maanden en loopt ook nog niet. Het is precies wat je zegt: hij kan ergens aan vast lopen of ergens achteraan, maar los wil hij echt nog niet. Ik moet zeggen dat ik wel echt uitkijk naar de eerste losse stapjes, maar ja, zal het toch moeten afwachten. Hij kruipt wel als een razende. Woordjes hoor ik overigens ook nog niet, alleen gebrabbel.
3 jaar geleden
Meestal. lopen jomgetjes wat achter.. mijn zoontje loopt heel af en toe zelfstandig. we stimuleren het wel door 1 of 2 handjes vast te lopen en hij vind het erg leuk. woordjes ook met mondjesmaat. mama, dada, nijntje( soort van) maar vooral 'die' zegt ie veel. Ieder op zijn of haar eigen tempo.
3 jaar geleden
Ons zoontje is van 12-03 en kon een paar dagen voor z’n 1 e verjaardag stapjes zetten en kort daarna al snel los. Hij rent nu alle kanten op en woordjes komen er steeds meer.
Hij heeft alleen nog “maar” 6 tanden.. dus nu krijg ik elke keer te horen oh maar 6 tanden? Nou mijjjjj kind had al een heeeeel gebit hoor. Nou wat fijn voor jou kind🤣. Er is altijd wel iemand die iets te zeggen heeft en het ene kind doet iets sneller als de ander maar is ergens anders weer laat mee. Hij/ zij zou hoe dan ook een keer gaan lopen of praten dus wat maakt het uit wanneer het komt 🙂 lekker laten kletsen allemaal 🤭😅
3 jaar geleden
Laat? Nee joh! Wat een zeurende mensen!
En hij loopt toch al achter een babywalker? Dus lopen kan hij. 💪🏼😉
Onze oudste heeft ook lang achter een babywalker gelopen. Dan ging ze hartstikke goed, maar zodra ze los moest lopen durfde ze niet goed. Ze moest echt vertrouwen krijgen in het loslopen. Ze liep uiteindelijk met 16-17 maanden echt los.
Onze jongste (april 2020) liep met 13 maanden achter de babywalker en met 13,5 maand los. Maar zij is heel anders qua karakter en qua durf, dus dat ging gewoon wat sneller. Praten doet ze daarentegen weer bijna niet, terwijl onze oudste op deze leeftijd al heel veel woordjes zei.
Ieder kind is anders en uniek. 😊 Mensen moeten altijd opmerkingen maken. Waarschijnlijk niet eens vervelend bedoelt, maar het kan je als moeder wel onzeker maken. Trek je daar maar niks van aan. Over een tijdje loop jij ook achter je lopende zoontje aan te rennen. 🙈😁
3 jaar geleden
Mijn zoontje, 28 augustus 16 maand. Is net van poepschuiven naar kruipen gegaan. Ik apetrots, want kruipen blijkt toch een ooh zo'n belangrijke stap in de ontwikkeling, nu begint iedereen natuurlijk te vragen: loopt hij al?
Hij loopt achter zijn loopkarretje, en met 2 handen of aan meubels, aan 1 hand heel wankel. Hij staat enkele sec, maar dan gaat hij naar beneden in hurkzit zitten. Ik denk dan als je kan hurken, kan je volgens mij ook echt staan, maar het onbreekt hem een beetje aan durf denk ik.
Veel brabbelen, weinig verstaanbaar af en toe klanken na zeggen.
Is inderdaad echt vermoeiend dat mensen steeds meer verwachten van je kind. Ik heb dan ook een redelijk groot mannetje 81cm en 11,4 kg. Dat helpt niet want dan wordt hij snel nog ouder geschat. Hij is zijn nichtje van 7 maand ouder voorbij gestoken van grootte en gewicht en die is natuurlijk heel snel met alles, dus die 2 worden dan ook nog eens lekker vergeleken. Pffff.... ik snap je dus helemaal.