14 Reacties

3 jaar geleden

Loopt hij wel langs tafels etc? Mijn zoontje is ook 16 mnd en loopt ook nog niet los hoor. Wel achter loopwagens en aan de hand, maar los durft hij nog niet echt. Helemaal geen probleem; komt echt wel!

3 jaar geleden

Oooh sjonge! Dat is behoorlijk overdreven hoor! Was het de arts of een verpleegkundige? 🤔 Hij kan aan 1 vinger lopen toch? Is gewoon een kwestie van zekerheid krijgen volgens mij. Mijn dochter van 16 maanden loopt net los, maar liep daarvoor al paar weken als een kievit aan mijn vinger. Gewoon lekker veel blijven oefenen zou ik zeggen. Wij hebben veel op het gazon geoefend, mijn man en ik een stukje uit elkaar, armen uit elkaar en dan enthousiast vragen of ze maar ons toe kwam. Stukje steeds iets groter gemaakt. Laat je niet gek maken.

3 jaar geleden

Reactie op Kirsten Jansen-Raes

Loopt hij wel langs tafels etc? Mijn zoontje is ook 16 mnd en loopt ook nog ...
Ja hij loopt al hele tijd achter loopwagen en aan 1 hand. Baal beetje van de reactie op het cb omdat ik mij totaal geen zorgen maakte tot deze reactie van de arts.

3 jaar geleden

Nou die arts overdrijft hoor. Heb genoeg kinderen gezien die pas met 18/19 maanden net 1 stapje los probeerden. Hij kan het idd wel, moet zekerheid krijgen. Maak je niet te druk!

3 jaar geleden

Mijn dochter is ook 16 maanden en loopt ook niet los hoor... Ze heeft vorige week een paar stapjes los gezet, maar wil nu perse weer een hand of vinger van papa of mama.. Ik ken ook een kindje dat vlak voor haar 2e pas ging lopen, kan ook prima...

3 jaar geleden

Uhhhm nou die van ons is bijna 18 maanden en vertikt het😅. Hij kan het wel en doet soms wel wat stapjes los maar verder vind hij kruipen gemakkelijker 🤷🏼‍♀️ lopen aan de tafel etc. doet hij wel volop. Komt wel als hij er zin in heeft denk ik dan...we oefenen (op dezelfde manier als @Milagro) en verder zal hij zelf moeten willen🤭 Ik maak mij geen zorgen! Laat je niet gek maken door het CB

3 jaar geleden

Onze fysiotherapeut van onze oudste zei dat als ze met 18 maanden nog niet los lopen het wel verstandig is even contact met haar op te nemen. Daarvoor hoef je, je echt nog geen zorgen te maken. Ook met 18 maanden is het nog niet erg, maar dan vinden ze het wel slim om te kijken waar het aan ligt, zodat ze dat snel kunnen ondersteunen.

VRIEND

3 jaar geleden

Geen zorgen maken, dit heeft gewoon vaak met zelfvertrouwen te maken. Alles komt goed maar op zijn tijd. Als ze 4 zijn zitten ze allemaal op hetzelfde niveau

3 jaar geleden

Laat je vooral niet gek maken hoor. Er is een gemiddelde leeftijd waarop kindjes lopen voor een gemiddelde heb je vroege en late kindjes nodig. Komt vanzelf. En als ze fysio adviseren tzt op zich ook niet erg. Misschien hebben ze net een trucje om het voor elkaar te krijgen. Mijn man liep pas met 18 maanden. Nou zie je niks meer van hoor 🤪🤭😂

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties ! Blijf gewoon lekker oefenen en hij zal vanzelf wel los gaan lopen 😊

3 jaar geleden

Reactie op marije-26

Bedankt voor jullie reacties ! Blijf gewoon lekker oefenen en hij zal vanz ...
Ja joh! En als het eenmaal zo ver is wil je terug. Ik ren me rot 🤦‍♀️🤣

3 jaar geleden

Mijn zoon is 17 maanden en loopt ook nog niet los. Wel langs de meubels, aan één hand en als een malle achter zijn loopwagen. Los lopen komt vanzelf wel. Wij zeggen altijd maar zo: "met een beetje geluk heeft hij nog zo'n 85 jaar om los te lopen, die paar maanden maken dan echt niet het verschil."

3 jaar geleden

Ik zou me tot zijn 2e verjaardag niet zoveel zorgen maken. De stap van echt dingen los laten en los gaan lopen is voor sommige gewoon echt een dingetje. Onze smurf pikte het wel snel op, maar me neefje liep ook pas een week voor zijn 2e verjaardag. En op mijn werk zie ik ze ook voorbij komen die laat lopen. Al kan een fysio nooit kwaad natuurlijk, wie weet wat voor tips ze hebben. Maar druk zou ik me er niet om maken...

3 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde gehad met ons zoontje. Met 10 maanden klom hij zelf de trap op, maar lopen ho maar. Aan een hand ging prima, maar zodra de hand los ging dook hij vliegensvlug weer naar de grond. Hij is nu 17 maanden en sinds een week heeft hij de smaak helemaal te pakken. Hoe? Geen idee! Gewoon lekker met de kleine aan de hand blijven oefenen, vertrouwen komt vanzelf. En als ze het door hebben zijn ze niet meer te houden 😊