29 Reacties

3 jaar geleden

Hier draagt ze nu 74... en ze is rond de 68 cm... dus volgens mij is t dan maat 80 te dragen tot ongeveer 80 centimeter...

3 jaar geleden

Onze zoon draagt echt van alles door elkaar heen, het scheelt zo erg per merk. De ene keer valt het groot uit dan de andere keer. Hij heeft over t algemeen maat 74 maar ook nog wat 68 en ookal wat van maat 80. Ik kijk eigenlijk gewoon wat er past. En ik koop meestal vooruit, zoals nu heb ik al wat outfitjes maatje 80 liggen voor als 74 grotendeels te klein is. Zelf heb ik ook niet alles in een maat, zo is het wat ik heb gemerkt ook bij babies.

3 jaar geleden

Scheelt echt per merk dus er is geen lijn op te trekken. Gewoon passen dus.

3 jaar geleden

Zoals ik het heb begrepen is de kledingmaat te dragen tot hetzelfde aantal cm. Dus maat 74 is tot en met 74cm. Alleen het is zo verschillend per merk dat wij hier ook alles door elkaar dragen

3 jaar geleden

Hangt er denk ik vanaf waar je het koopt en hoe die valt. Bij Hema kloppen de maataanduidingen op de hangers en tabellen daar niet helemaal geloof ik gezien te hebben. Iemand meer ervaring met de maten van Hema?

3 jaar geleden

Ik heb werkelijk geen idee, ene moment zit ze in 74, dan weer in 80.. 😂 ik pak de kleding en houd ze bij haar voor om te zien of het zou passen

3 jaar geleden

Reactie op Juliehm

Onze zoon draagt echt van alles door elkaar heen, het scheelt zo erg per me ...
Ben blij dat ik niet de enige bzn dat het niet snapt 😂

3 jaar geleden

Heb een truitje in maatje 74 liggen, maar die gaat mijn kleine man pas passen als hij in maatje 86/92 zit.

3 jaar geleden

Reactie op RVB-24

Ik heb werkelijk geen idee, ene moment zit ze in 74, dan weer in 80.. 😂 ik ...
Ben blij dat ik niet de enige ben

3 jaar geleden

Ja ik zit nu ook in een kleding maten dilemma. Ze draagt nog een paar dingen maat 68. Ze draagt ook al maat 74 alleen sommige kleding maat 74 is te groot. Ik koop altijd 1 maat vooruit dus nu moet ik maat 80 kopen. Maar zou dit dan nog winter zijn of al richting de zomer. Ze is van 21 april 🤔

3 jaar geleden

Beter te groot dan te klein toch? Gewoon de mouwtjes en pijpjes opkrullen 😄

3 jaar geleden

Dit tabelletje hebben ze bij de prenatal. Het klopt vast niet allemaal maar dan heb je een beetje een overzicht. Elk merkje valt natuurlijk ook weer anders.

3 jaar geleden

Ik kijk ook meer naar wat past en het verschilt ook per merk / stof. Weinig stretch is al snel maatje groter. Ik leg ook wel eens kleding op elkaar om te vergelijken hoe groot het is. Daarnaast hangt ook beetje van de bouw van je kindje af, ons zoontje is bijv. lang en smal.. Dus kan hij kleertjes vrij lang dragen, maar ik denk dat als je kindje wat dikker is je bijv. Al sneller een groter maatje aan moet omdat lengte miss wel goed is, maar te strak zit.

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Hangt er denk ik vanaf waar je het koopt en hoe die valt. Bij Hema kloppen ...
Bij Hema is het altijd een maat groter dan in andere winkels. 74 in Jbc is 80 in Hema.

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Hangt er denk ik vanaf waar je het koopt en hoe die valt. Bij Hema kloppen ...
Ja klopt! Rompertje met lange mouwen van de Hema maat 74/80 zit te straks en die met korte mouw is erg wijd

3 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Ja klopt! Rompertje met lange mouwen van de Hema maat 74/80 zit te straks e ...
Wij hebben Rompers m haar

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Wij hebben Rompers m haar
Wij hebben Hema rompertjes maat 74/80, zitten nog echt te groot. Ze is volgens mij niet heel klein... 🤔

3 jaar geleden

Heeft iemand spijkerbroek tips ? Ik heb een spijkerbroek maat 80 van de Prenatal liggen, maar die zit zooo strak. Welk merk valt wat groter/wijder ?

3 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja ik zit nu ook in een kleding maten dilemma. Ze draagt nog een paar dinge ...
Precies dit!! Hier ook van 21 april :)

3 jaar geleden

Matthias is 73cm en gaat nu langzaam over naar maat 80. Prenatal en Feetje vallen klein vind ik, Zeeman is juist te breed voor hem. Noppies, Z8 en Hema lopen vaken gelijk op.