34 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Onze dochter eet al met de pot mee maar altijd zonder toegevoegd zout. Wij ...
Mag ik misschien het overzicht van de kruiden die ze mogen?

3 jaar geleden

Nou mijn eerste at toen nog met mijn moeder met de 9 maanden al mee hoor! En nu met de kleine bied ik hem sinds deze week gewoon ons eten aan en dat vindt hij geweldig! Prakjes wilt hij niet meer😂 Alleen oppassen met zout, want dat schijnt en een boosdoener te zijn voor de kleine niertjes

3 jaar geleden

Als ze met de pot of muesli mee-eten Hoe geven jullie dit dan? In kleine st ...
Gewoon hoe het is. Ik snijd alles iets kleiner dan ik deed, maar dat is het.

3 jaar geleden

Ik laat d'r gewoon mee eten maar voeg zout/peper pas op het laatst toe. Zout op aardappelen etc kan ook als het pas op je bord ligt. Maar als ik Friet bij de Frietkraam haal krijgt ze ook gewoon een frietje met veelste veel zout. Uiteraard zijn dit maar een paar stengeltjes.

3 jaar geleden

Wat fijn dat jullie kleintjes mee eten met de pot, helaas moet ik het hier apart maken aangezien wij geen Nederlands eten maar Indisch dat is allemaal erg gekruid.. zit er toevallig iemand in zo'n zelfde situatie en zo ja hoe pakken jullie dit aan?

3 jaar geleden

Reactie op Roos4286

Wat fijn dat jullie kleintjes mee eten met de pot, helaas moet ik het hier ...
Wij eten thuis ook Indisch. Eigenlijk eet mijn zoon met alles mee. Voordat we de boemboes erin doen halen we het het vlees en de groente eruit voor hem. In de avent machine stomen en dan eet hij gewoon mee. We voegen dan bami in stukjes gesneden of witte rijst toe. Soms geef ik hem wel een hapje gebakken banaan of een kroepoekje. Dat laatste mag hij natuurlijk nog lang niet, maar ach ik ben er ook groot mee geworden.

3 jaar geleden

Reactie op MamaDo-24

Wij eten thuis ook Indisch. Eigenlijk eet mijn zoon met alles mee. Voordat ...
Dank je wel voor je reactie ik wilde dus ook bami en nasi goreng maken maar goed daar gaat zoveel ketjap, maggiblokjes en oestersaus doorheen dat ik hem dat niet kan aanbieden. Ik zoek dus handige alternatieven maar hiermee kan ik wat ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Roos4286

Dank je wel voor je reactie ik wilde dus ook bami en nasi goreng maken maar ...
Ik snap het.. Nasi eet mijn zoon wel, maar ik bak het alleen op met een beetje ui, knoflook en ei.. Hij vindt het lekker 🙈 Ik ga proberen om wat kip met pindakaas toe te voegen.

3 jaar geleden

Kinderen mogen vanaf 1 jaar honing en zout.. daarvoor word streng afgeraden! Dus ik zou er nog mee wachten

3 jaar geleden

Hier eet ons zoontje van 9 maanden ook met de pot mee. Alleen zout en peper doe ik inderdaad als laatste wanneer ik al heb opgeschept. Ook wij eten wel gekruid eten en CB gaf aan dat we niet te moeilijk moesten doen met kruiden, en kijken hoe hij er op reageerde, hier eten wij pasta pesto, nasi, bloemkoolschotel ect.. en alles smult hij gewoon lekker op. Met zout gaven ze wel aan dat het niet mocht tot 12 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Roos4286

Dank je wel voor je reactie ik wilde dus ook bami en nasi goreng maken maar ...
Ik maak een soort baby saté/gado gado voor mijn dochter, vindt ze zo lekker! 300 gram boontjes 300 gram bloemkool of broccoli 1 klein blikje kokosmelk (200/250 ml) Evt beetje kerrie 1 eetlepel pindakaas Evt gekookt ei toevoegen als kindje dit al eet Apart rijst/couscous koken per portie, maakt ongeveer 4 porties uit mijn hoofd Groente stomen, daarna grof hakken/pureren samen met kokosmelk en pindakaas.

3 jaar geleden

Reactie op Kroon27

Ik maak een soort baby saté/gado gado voor mijn dochter, vindt ze zo lekker ...
En voor iemand er wat van vindt, ik weet dat dit geen bal met Indisch eten te maken heeft maar ze vindt het lekker en ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen.

3 jaar geleden

Reactie op Kroon27

En voor iemand er wat van vindt, ik weet dat dit geen bal met Indisch eten ...
Bedankt voor de tip! Dit gaat mijn zoon ook lekker vinden.

3 jaar geleden

Reactie op Kroon27

Ik maak een soort baby saté/gado gado voor mijn dochter, vindt ze zo lekker ...
Oooh wat een super goed idee ik ga het morgen maken... 🥰