6 Reacties
2 jaar geleden
Nee hoor, hier is het slaapje echt hoognodig. Soms wordt ze per ongeluk binnen een uur wakker, maar dan is ze vanaf eind van de middag helemaal op super zielig.
Meestal slaapt ze anderhalf tot twee uur. Dan slaapt ze savonds wel pas rond19.45/20 uur, maar dat vind ik prima. Zonder middagdut...ik moet er zelf ook echt nog even niet aan denken, hoop dat ze het nog een jaartje volhoudt 🤣
2 jaar geleden
Nee hoor, hier is het slaapje echt hoognodig. Soms wordt ze per ongeluk bin ...
Ja die van mij heeft het ook nog nodig als ik naar de signalen kijk maar helaas zet ze zich eroverheen en als ik haar in bed wil leggen 1 grote huilpartij. Had gehoopt dat ze op zijn minst ook nog wel een jaartje zou slapen in de middag. Maar het is nu meer niet dan wel 🙈. Fijn dat die van jou wel nog lekker slaapt in de middag!
2 jaar geleden
Hoi hoi,
Mijn zoontje net zo. Heel af en toe slaat ie een middag dutje over. Alleen dan kan je er donder op zeggen dat hij rond 2 uur in de nacht wakker wordt om een feestje te bouwen. Als het echt niet anders kan dan proberen we hem 's avonds iets langer wakker te houden (geen pretje) zodat ie lekker door slaapt. Groot nadeel is alleen wel, dat hij dan ook slecht eet 's avonds omdat ie de 'kluts' kwijt is. We proberen hem daarom toch te laten slapen in de middag. Soms iets later in de middag om te voorkomen dat ie 's nachts wakker wordt.
2 jaar geleden
Hier slaat ze 'm sinds 2 maandjes ook regelmatig over. Ze is nu 20,5 maand. Soms valt ze in de auto met ophalen in slaap om 18.30 uur en dan mag ze blijven slapen tot ze zelf weer wakker wordt (dit is altijd na 30-45 minuten), maar vaak zat is ze ook de hele rit (half uur) wakker.
Ze slaapt hier gemiddeld van 22.00 tot 10 uur (geen vast ritme). Als ze eerder naar bed wil geeft ze dat aan en dan gaan we eerder naar bed, maar dat gebeurt niet zo vaak, alleen als ze die dag een grote activiteit heeft gedaan (zoals een paar km zelf wandelen buiten).
Gelukkig is ze hier niet chagrijnig of snel boos als ze moe is, ze lacht van het eerste moment dat de ogen open gaan tot we weer in bed liggen.
Ik sliep vroeger als kind ook niet veel. Nog steeds heb ik niet veel slaap nodig. Dus misschien is het ook erfelijk?
Ik kan niet wachten tot ze officieel geen middagdutje meer hoeft te doen, maar ik had gelezen dat je hier niet te snel naar om moet schakelen, omdat het slechts een fase kan zijn en ze eigenlijk haar slaap nog wel nodig heeft. Dus we proberen het nog steeds dagelijks, lukt het niet, dan niet.
Grappig om te lezen dat er meer kindjes zijn die 'm ook overslaan. Misschien is het dan wel een fase.
2 jaar geleden
Onze dochter is ook 21 maanden en heb het idee dat ze een grote sprong aan het maken is.. Ze ontwikkeld zich erg hard ineens.. Smiddags gaat ze wel naar bed maar ligt eerst nog half uurtje te kletsen met haar eigen 😂 dan valt ze uiteindelijk wel in slaap.. Slaapt ze 2 uurtjes.. Savonds krijgt ze nog een fles en dan gaat ze rond 19u naar bed.. Maar laatste dagen is ze snachts of sochtends heel vroeg ff aan het huilen.. Terwijl ze doorsliep. Dan even haar speen en doekje geven, even tegen me aan en kan ik haar weer terug leggen en valt ze weer in slaap.. Maar ze is dus beetje aan het spoken.. 🤷♀️
2 jaar geleden
Hier zat ik ook aan te denken. Maar meer omdat het inslapen 's avonds héél moeizaam gaat en zowieso is het altijd een gok hoe hij gaat slapen 's nachts en of hij super vroeg wakker wordt. Maar hij is 20,5 maanden dus twijfel idd of het middagslaapje weg kan.
Zowieso twijfel ik of hij gewoon een "slechte" slaper is of dat het een altijd fase/sprong/tandjes is/zijn.
Maar als jouw dochter van 18:00 tot 6:30 doorslaapt lijkt mij dat een goede deal!
Ze zeggen ook dat als kindjes geen dutjes meer doen dat je ze wel ff kunt laten rusten in hun kamer/in hun bedje met boekjes of wat speelgoed of tekenfilmpjes laten kijken zodat ze zo wel even tot rust komen en het beter volhouden tot de avond.