13 Reacties
3 jaar geleden
Hier altijd om 5u30 a 6u30 max op. Om 9u a 9u30 dutje. Thuis is dit 40min , in de opvang 1,5uur (geen idee hoe dat komt). Dan om 13u terug naaar bed. Thuis een uur, soms ieys langer. In dz opvang is de middagdut 2u. Op 18u30 os ze moe, maar we maken ons pas klaar om 19u om te slapen, dan gaat mijn kleuter ook mee naar bed om samen te lezen en nog melk te drinken. Tussen 19u30 en 20u slaapt de jongste (13maanden)
3 jaar geleden
Het valt mij op dat er zoveel kindjes nog zoveel slapen. Ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt en waarvan je denkt dat het bij het ritme van je kindje past. Hier gaat hij nog 1x naar bed tussen half 12 en half 1 en slaapt dan 2,5uur ongeveer soms zelf nog iets langer. Hij gaat dan om 19u naar bed en slaapt tot 06.30/07.30 ongeveer.
3 jaar geleden
Mijn zoontje wordt tussen ongeveer 6 uur wakker.
Gaat dan om 9 uur weer op bed tot half 11/11 uur.
Dan smiddags weer om 1 uur op bed, tot soms wel 3 uur of later.
En dan tussen 7 en half 8 weer op bed voor de nacht.
3 jaar geleden
Het wisselt met onze dochter ook heel erg. Soms slaapt ze in de ochtend en andere keren niet. Vaak is ze om 5 uur klaarwakker en als ze slaapt dan vaak rond 10 uur tot ongeveer 12. Alleen dan gaat ze in de middag niet. Als ze de ochtend niet slaapt, gaat ze rond 12.30/ 13.00 naar bed en slaapt ze 1,5 a 2 uur.
We proberen haar in de avond rond 18.30 / 18.45 naar boven te brengen. En dan zien we elkaar nog minimaal 3x in de nacht.
3 jaar geleden
Reactie op Irene94
Dit doen wij precies hetzelfde. Werkt hier goed!
Hier ook zo ongeveer hetzelfde, naar ik houd het ochtenddutje nog wat korter, 20 minuten. Ik volg de ritmes van slaaptipsvoorbabys.nl, maar een beetje aangepast op haar persoontje:
's morgens eisen 6 en 6.30 uur wakker (voorheen was dit tussen 5 en 6 uur!).
Ochtenddutje van 20 minuten, ik leg haar om 9 uur op bed, maar meestal is dit dutje van 9.20 tot 9.40 uur. Maak haar wakker indien nodig.
Middagdutje: leg haar om 12.45 uur op bed, slaapt meestal om 13 uur tot ongeveer 14.30 a 15.00 uur.
Op de Insta van slaaptipsvoorbabys.nl staat ook een post dat er vaak te snel wordt teruggegaan naar 1 dutje. Dit gebeurt tussen de 13 en 18 maanden, maar in de meeste gevallen na 15 maanden. Dus je kindje kan er wat vroeger bij zijn, maar zo lezen kan ze het nog niet helemaal aan. Lastig soms hè? Succes in ieder geval!
3 jaar geleden
Hier in de ochtend om 09.45 nog een dutje van 30-45 min, en smiddags om 13.30 een dut van 1.5 uur, bij de opvang vaak 2 uur.
3 jaar geleden
Wij zitten momenteel voornamelijk nog op 2 dutjes.. meestal is hij rond 8 uur wakker en slaapt dan van 10 tot kwart voor 11/11 uur ong, indien hij dan nog slaapt maken we hem wakker.
Daarna gaat hij om 2 uur naar bed en slaapt tot half 4/4 uur en indien hij dan nog slaapt maken we hem wakker. Daarna beginnen we rond 7 uur kwart over 7 met badderen etc en dan rond kwart voor 8/8 uur slapen.
Toevallig afgelopen maandag bij de opvang 1 slaapje gehad ban half 1 tot 3 omdat hij daar ‘s ochtends weigerde te slapen en hier gister net zo’n dutje omdat wij rond 9 uur wakker schrokken en meneertje nog lekker lag te slapen 😅 dus ja dan was 10 uur weer op bed iets te vroeg 😛