10 Reacties
5 jaar geleden
Aanvulling:
Waar ik mee zit is dat ik wist dat hij bereid is mensen te helpen maar ik had niet verwacht dat dit in deze mate (zoenen, misschien later sex) op deze korte termijn zou plaatsvinden... Ook weet ik niet goed of (en wanneer) ik deze eigenschap en gedachtegang van mijn man kan accepteren/begrijpen/een plek kan geven. Zou ik altijd moeten nadenken als hij vrouwelijke collega's heeft waar hij goed mee zou kunnen praten of er dingen spelen met of zonder gevoelens...?
Als dit had gespeeld in de eerste jaren van onze relatie dan had ik dit niet kunnen accepteren. Maar nu zijn we getrouwd en hebben een kind samen... Mijn man kan niet beloven dat hij iemand op dit vlak niet gaat helpen omdat ik er moeite mee heb want hij heeft zich de afgelopen jaren teveel weggecijfert voor mij en naar mensen luisteren/helpen hij graag doet en energie van krijgt.
Aanvulling: een gemeenschappelijke lesbische vriendin heeft hij ook geholpen op dit vlak omdat zij een traumatische ervaring heeft gehad met jongens. Het bleek uiteindelijk nodig om met haar naakt te douchen voor ze weer normaal met jongens zou kunnen functioneren in haar werkomgeving. Dit wist ik en dit begreep ik ook. Misschien kon ik dit beter hanteren omdat ze 1) lesbisch is en 2) het niet lichamelijk was.
Rationeel kan ik het begrijpen (denk ik) maar emotioneel vind ik het lastig. De onzekerheid dat hij iemand helpen op dit gebied belangrijker zou kunnen vinden dan mij pijn te doen (ook al is het zonder gevoel). Ik had verwacht dat zijn lichaam 100% voor mij zou zijn en ik dit niet zou hoeven delen met een vrouw die trauma's heeft op dit gebied... Ook denk ik dat als ik het met vriendinnen zou bespreken zij zouden zeggen 'Denk er goed over na wat je wilt, wil je nog getrouwd zijn?'. Ik hem ook gevraagd 'Wat als jij mij was geweest en dit speelde, hoe had je dan gereageerd?' Toen zei hij dat hij zich geen zorgen maakt omdat hij het emotionele en fysieke los kan zien van elkaar.
Graag jullie advies.
En voor de mensen die vreemdgaan of een dergelijke situatie hebben meegemaakt... komt het weer goed en hoe heb je je partner 'vergeven'?
Bedankt voor het lezen.
5 jaar geleden
Dit profiel is echt. Ik heb alleen mijn foto en gegevens anoniem gemaakt omdat ik ook zwangere vriendinnen heb in mijn vriendengroep en mogelijk op dit forum:)
5 jaar geleden
Sorry maar ik geloof dat therapeuten, psychologen en psychiaters heel goed mensen met trauma's kunnen helpen zonder intiem met ze te worden. In mijn ogen is dit heel amateuristisch en een excuus om intiem te zijn met een ander. Wat doet die hand in haar broek als het alleen om zoenen ging
5 jaar geleden
Dit is te absurd voor woorden , ik denk dat die man zichzelf behoorlijk op een risico zit te beproeven ! Mag hij wel als antwoord geven is om haar van trauma’s af te helpen maar hij realiseerde zich niet eens wat het voor effect heeft op de naasten die hij echt zou moeten beschermen !
5 jaar geleden
Als ik jouw was zou ik gewoon een echtscheiding aanvrAgen ik zeg altijd liever gelukkig op mezelf dan ongelukkig ten kosten van anderen denk maar niet dat je dochtertje of zoon sorry dat ik het zeg maar gelukkiger kan worden met een vertwijfelde moeder dan met een liegende vader ! Stabiliteit begint met je eigen grenzen kunnen aangeven en niet die van andere
5 jaar geleden
Ik hoop dat jullie je realiseren dat wij hij doet niet alleen discutabel, maar ook nog eens strafbaar is. Hij biedt meerdere mensen 'therapie' aan zonder daarvoor de juiste papieren te hebben. Dat mag al niet. Fysieke/seksuele handelingen uitvoeren in het kader van therapie is al helemaal strafbaar, aangezien je een machtsverhouding hebt waar je misbruik van kan maken. Als dit echt gebeurt is dat hele hele foute boel, ongeacht of je als vrouw hiermee akkoord gaat. Ik hoop dan ook dat dit een nepbericht is en anders dat je eens een vrijijvend gesprek een hulpverlener aan gaat. Als je ok bent met wat je man doet ben je heel verlicht of heel (misschien te) vertrouwend. Ik oordeel niet graag over andermans situatie, maar meisje toch, het klinkt alsof je je laat bespelen door iemand die een loophole heeft gevonden in de wereld van het vreemdgaan.
5 jaar geleden
Ik zou idd direct echtscheiding aanvragen... Mijns inziens wordt je mega aan het lijntje gehouden en belazerd
5 jaar geleden
Ik zou dit echt nooit goedkeuren. Er voor iemand zijn en helpen door te praten is oké, maar zodra het lichamelijk wordt zou ik er echt geen vrede mee hebben. Wat hieronder ook al aangegeven wordt.. Het lijkt of je behoorlijk aan het lijntje wordt gehouden.