16 Reacties
6 jaar geleden
Given laat ook lastig boertjes en gebruik ook de dr Brown fles wat mij nu lijkt te helpen is als ik hem onder de oksels even optil en dat hij zich helemaal uitstrekt en daarna leg ik hem weer over de schouder.
Moet wel eerlijk bekennen dat het soms een half uur duurt en dan leg ik hem even neer tot hij gaat jengelen en dan pak ik hem weer op en laat hij ineens een boertje.
6 jaar geleden
Hey,
Misschien kan je eens kijken naar Infacol. Dit zorgt ervoor dat alle kleine belletjes in de buik een grote bel worden en makkelijk uit te boeren is. Dit wordt ook veel gebruikt voor krampjes.
Je geeft het met een pipet voor de voeding, heel makkelijk. Bij ons kwamen er daardoor echt mega boeren uit. Elke keer naar de boer 'juichde' ik ook zodat het iets leuks is.
Hopelijk gaat het snel beter met boeren!
6 jaar geleden
Onze dochter dronk ook uit sr brown flessen en kreeg ook veel lucht binnen. Wij hebben er toen een difrax speen op gezet! Dat was een hele verbetering. Ik weet niet hoe oud je dochter is? Mijn dochter is 10 weken en ik laat haar zitten op mijn been of op de tafel. Vaak komen boertjes dan vanzelf.
6 jaar geleden
Ons meisje doet dit ook. Ik neem haar onder de armpjes en laat haar op mijn been zitten maar niet hangen, mijn handen houden haar een beetje omhoog. Zodat ze niet 'doorzakt'. Als ze niet boert, leg ik haar over mijn schouder of over mijn knie. Heb haar ook al op mijn arm gelegd. Druk op het buikje/maagje werkt het beste. Als ze tijdens de fles niet 'direct' boert, geef ik verder de fles tot ze niet meer drinkt. Dan gaat het boeren vaak makkelijker. Na her flesje, neemt ze graag een tutje en dit helpt haar.
6 jaar geleden
Hier ook moeite met boeren (geef bv dus hoeft ook niet altijd) ik probeer het zo'n 5 minuutjes anders stop ik. Als die op ze rug ligt en onrustig wordt pak ik hem weer.
Hier ook de tip van het cb gekregen dan met tummy time er ook wat druk op de buik komt te staan en het boeren (en windjes laten) dan beter gaat. Zou dat alleen niet direct na het eten doen ivm teruggeven van de melk.
6 jaar geleden
Hier ook moeite met boeren. De ene dag al wat beter dan de andere maar identiek aan jou verhaal. Als mevrouwtje goed drinkt aan 1 stuk (maken dat ze niet te lang honger moet hebben, direct op signalen reageren als je kan) dan onderbreek ik even en zet ik haar recht op mijn ene bil men mijn arm gestrekt tegen haar rugje zodoende ze zo recht mogelijk zit en er wat tegen druk is.. Meestal een grote boer en dan is ze opgelucht en drinkt ze zonder problemen verder. Anders is naar het einde toe heel wild omdat er boertje vast zit die ze er niet uitkrijgt.. En meestal duurt het daarna eeuwen eer ze kan boeren. Valt ze in slaap en leg ik haar in haar bed maar na een aantal minuten mag ik haar terug uithalen omdat ze zich overstrekt... Even recht op de schoot en daar is ie dan.. Soms zelfs als ze een 3tal boertjes kan laten gebeurd het na 2uur als we ze vast nemen er nog eentje ontsnapt...
6 jaar geleden
Boertje laten gaat hier ook vaak erg lastig! Voor alsnog werkt deze houding het beste bij ons, met de onderkant van je handpalm zet je dan een beetje druk tegen haar maagje en als ik haar vanuit die houding een beetje tegen mij aan laat zakken dan ontsnapt er meestal wel een flinke boer (of 3).
Maar het gebeurd helaas ook vaak genoeg dat het niet helemaal lukt en dat we rustig een uur bezig zijn met haar op de schouder leggen, op schoot, rondjes lopen terwijl we haar rechtop houden, op de onderarm en ga zo maar door... Wanneer we haar dan wegleggen blijft ze onrustig, net zo lang totdat de boer er uiteindelijk uit is.
Ook dat klakken herken ik! Wij gebruiken ook dr. Brown flessen, alleen dan de smalle. Sinds vandaag heb ik er de Difrax Small speen op zitten en ik merk dat het al een stuk beter gaat.

6 jaar geleden
Ik herken dit helemaal! Mijn dochter heeft precies hetzelfde. Gebruik ook de dr brown fles, maar dan de smalle variant. Ze doet ook behoorlijk lang over het drinken van de fles, drinkt vaak onrustig en dan niet alles op. Nu een difrax fles in huis gehaald, proberen of dat mogelijk wat beter gaat..
Infacol ook een tijdje gebruikt maar merkte hierop niet zoveel verandering.
Gebruik nu cinababy tegen de krampjes.
Het blijft zoeken...😅
6 jaar geleden
Benjamin heeft dat ook ene periode gehad. Wat hier werkt is lopen en daarbij door de knieën zakken. Door deze verticale beweging komt het boertje makkelijker vrij en merken we echt een opluchting. Als na een half uur nog geen boertje is geweest geven we hem de speen. Zodra hij dan weer huilt proberen we weer te boeren wat 99% van de keren tot een boer leid.
6 jaar geleden
Mijn kindje boert ook lastig en wij gebruiken ook dr Brown flessen. Het lijkt ook door de Omneo voeding te komen want met de standaard boerde hij heel snel. Wij pakken hem onder de armpjes en zetten hem rechtop op onze schoot. Dan geven we een klein beetje druk met onze handen rondom zijn borstkastje. Soms een beetje draaiende bewegingen maken met het boven lijfje. Werkt heel goed!
6 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=EHv4YRBY11k Bekijk zeker dit filmpje eens!