21 Reacties

5 jaar geleden

Bedoel je dan 240+8 schepjes? Want dat zijn erg grote voedingen voor een kindje van die leeftijd. Is dan helemaal niet erg dat wat overblijft. Mijn zoontje van 7 maanden (8-8,5kg) eet al een hele tijd 250g groenten en 250g fruit en daarbuiten 2x (ochtend 8 en avond 19u) 210+7 schepjes.

5 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Bedoel je dan 240+8 schepjes? Want dat zijn erg grote voedingen voor een ki ...
Ons meisje ook 8kg 8,5kg, eet niet zo een hoeveelheid groenten en fruit... En is ons zo aangeraden van kind en gezin uit dat we moeten overschakelen op 2 flessen van 240cc als ze geen 3flessen meer willen en nodig hebben , ze moeten hun hoeveelheden binnen hebben per dag? Ons anna eet soms als het mee zit eens 120gr fruit maar gebeurd niet altijd en groentes is maar 175-200gr. Dus zouden die flessen moeten compenseren.

5 jaar geleden

Wij ook, zoontje is nu bijna 7maand. Ik heb de opmerking gekregen dat het waarschijnlijk komt door zijn tandjes en bij fruitpap doet dit meer pijn.. Flessen zijn hier ook meestal een probleem mss een periode dat ze doormoeten 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Wij zitten weliswaar nog niet op zo weinig flessen (Matthias heeft echt 4x per dag behoefte aan een fles melk), maar op het moment dat wij de hoeveelheid melk per fles gingen minderen ging hij gelijk meer vast voedsel eten. Wellicht is de hoeveelheid ml bij jullie ook teveel?

5 jaar geleden

Reactie op jilleke

Ons meisje ook 8kg 8,5kg, eet niet zo een hoeveelheid groenten en fruit... ...
Vanaf 150g is een volwaardige portie groenten/fruit, dus daar zit ze zeker niet slecht hoor. En je kan ze toch niet forceren. In principe zijn kindjes tot een jaar of 5 'zelfregulerend'. Dat wil zeggen dat ze meestal goed aangeven hoeveel of hoe weinig ze nodig hebben. Zolang ze vrolijk is, goed plast, goed blijft bijkomen in gewicht,... zou ik me geen zorgen maken. ☺️

5 jaar geleden

Reactie op Boysmama

Wij ook, zoontje is nu bijna 7maand. Ik heb de opmerking gekregen dat het w ...
Oh ja ze heeft idd wel last van haar tandjes klopt 😪. Ze heeft al beidde tandjes onderaan waar ze niet zoveel last van had maar nu zie ik haar enorm op alles bijten als een zot, enorm kwijlen. Prikt fruitpap misschien voor de tandjes? Kind en gezin zei me mss het fruit wat op te warmen maar durf dat precies niet. En ja misschien dat het minder drinken er ook wel mee te maken heeft dan want zuigen doet ook wel pijn he denk ik dan? Bedankt voor je antwoord

5 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Wij zitten weliswaar nog niet op zo weinig flessen (Matthias heeft echt 4x ...
Ze at/dronk dit voor deze week wel telkens op hoor. En zelfs al drinkt ze haar flessen niet of maar half leeg zal ze niet meer patatjes of dergelijke bijvragen. En eigenlijk altijd een goeie eter geweest

5 jaar geleden

Wat zijn patatjes, als ik vragen mag?

5 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Wat zijn patatjes, als ik vragen mag?
Patatjes zijn hier aardappel + groentjes + vlees/vis/ei

5 jaar geleden

Reactie op jilleke

Patatjes zijn hier aardappel + groentjes + vlees/vis/ei
Gewoon nieuwsgierig: hoezo geef je dat in de ochtend/vroeg op de dag? Wij doen juist rond 11 uur fruithap en met avondetentijd de groentehap. Groentehap wordt dan stap voor stap uitgebreid tot het avondmaal / samen eten / met de pot mee eten. Benieuwd hoe jullie dat doen

5 jaar geleden

Reactie op Guestwhat

Gewoon nieuwsgierig: hoezo geef je dat in de ochtend/vroeg op de dag? Wij d ...
Volgens mij een Belgische gewoonte, misschien omdat het bij baby’s wat zwaarder op de maag kan liggen. En ervanuitgaande dat de laatste maaltijd van de dag melk is voor een baby. Ik weet het eigenlijl niet. ‘s Middags in de crèche geven ze ook groenten, en in de namiddag fruit.

5 jaar geleden

Reactie op Guestwhat

Gewoon nieuwsgierig: hoezo geef je dat in de ochtend/vroeg op de dag? Wij d ...
Oh hier is het eerst opbouwen met groentjes en fruit. Groentes in de middag omdat een warme maaltijd wordt aangeraden in de middag. Fruit in de namiddag omdat dit als tussendoortje wordt aanzien en niet als maaltijd. En binnen hier en een aantal weken zal er 's avonds een boterham met soep op het menu komen. Zodoende ze de gewoonte krijgen van smorgens en savonds melk en in de middag hun warme maaltijd en rond de avond boterhammen. + als tussendoortje een stuk fruit en niet als maaltijd.

5 jaar geleden

Hier ook al een week een drama voor fruitpap. Groenten en fles gaat beter, maar ook minder dan normaal. Tandjes dus? Hij wil inderdaad constant iets in zijn mond hebben...

5 jaar geleden

Reactie op CindyHe

Hier ook al een week een drama voor fruitpap. Groenten en fles gaat beter, ...
Ja idem hier.... Willen op alles wat ze tegen komen sabbelen... Hier al 2 tandjes waar ze totaal geen last van had.. Groenten en fles lukken het beste.. Maar fruitpap echt.. '' drama''

5 jaar geleden

Wij hebben ook probleem bij ons zoontje om de fles op te drinken... en dikken de rest dan in met 5granen meel... dat eet hij doen met plezier verder op als papje... voor de fruitpap, doe je kiwi of appelsien in? Kan nogal zuur uitvallen soms... of wat koekjes(meel)... en voor de laatste fles bestaat er goodnight granen met linde in, worden ze normaal iets rustiger van...

5 jaar geleden

Is er een reden waarom je 2 flessen geeft? Ik hoor vaak dat ze 4x200 ml mogen hebben. Het is voor mij ook puzzelen hoor... want die van mij drinkt echt niet meer dan 130 in een keer

5 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Is er een reden waarom je 2 flessen geeft? Ik hoor vaak dat ze 4x200 ml mog ...
Wel omdat je overschakeld naar vaste voeding. Een baby heeft voldoende binnen vanaf 150gr aardappel ( - 1 fles) 150gr fruit of/en brood (-1fles) + water tussen door. Ons meisje eet altijd meer of 150gr waardoor ik kan overschakelen naar enkel nog een ochtend en avond fles. Maar het probleem bevind zich hier idd bij de tandjes... Maar sinds gisteren hersteld haar ritme zich weer qua eten 🤗

5 jaar geleden

Onze meid heeft ook wat last van zichzelf! Komt sinds deze week weer snachts, slaapt onrustig. Flessen drinkt ze inderdaad niet leeg, vast voedsel gaat heel wisselend!

5 jaar geleden

Reactie op jilleke

Wel omdat je overschakeld naar vaste voeding. Een baby heeft voldoende binn ...
Ahh ok, ja dan haalt ze genoeg uit vaste voeding. Hier zijn de hapjes nog niet zo groot. En wat fijn dat je ritme terug is :)

5 jaar geleden

Onze Mave drinkt 4 flessen op een dag. 3 van 180+6 en de avondfles is 210+7 en 2 kleine eetlepels Olvarit granen. Vers fruit vind ze lekker, stamppot doet ze nu al bijna een moord voor... maar fruit en/ of groentepotjes, lippen blijven stijf dicht. Ze moet structuur en smaak hebben(heeft ze niet van een vreemde). Boterham eet ze ook een hele, behalve de bovenste korst. Je kan proberen om grover eten te geven, minder gepureerd. Mave vind banaan heerlijk, maar als ik het prak krijg ik het er niet in. Ik snij nu gewoon een partje in 4 en dan eet ze zo een halve banaan. Partjes mandarijn haal ik de buitenste schil vanaf en geef haar een half partje, eet ze prima... gepureerd nop. Het is met die van ons zelfs zo erg dat een potje Olvarit haar kaken strak dichttrok, maar voor een garnaal opende ze wel haar mond. Ik voel een kleine sushi monster opkomen net als haar oudere zus.