16 Reacties

3 jaar geleden

Misschien handig als je het zelf al even beschrijft...

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Misschien handig als je het zelf al even beschrijft...
Opvliegend, Boos reageren op de stomste dingen. hard praten uit frustratie, Frustratie uiten op kinderen. soms geen moeder willen zijn. zo iets?

3 jaar geleden

Reactie op Gil1410

Opvliegend, Boos reageren op de stomste dingen. hard praten uit frustratie, ...
Ja ik ken het maar al te goed. Ik heb zelf hulp gezocht bij de huisarts en ben nu onder behandeling bij de ggz. Moeder zijn is ook zwaar. En de dingen gaan niet zoals je het had gepland. Moeder zijn, huishouden doen, werken en een vrouw zijn 24/7 Is niet niks. Ik kan je 1 advies geven en dat is neem tijd voor jezelf. Soms moet je egoïstisch zijn. En de doel de doel laten. Niemand is perfect. Niemand praat er over hoe zwaar het is. Mensen praten alleen over de leuke dingen want niemand mag weten dat het niet goed gaat. Ik heb geleerd wees eerlijk en open. Aangeven als het niet lukt en niet zeggen het gaat goed terwijl de tranen in je ogen staan. Je bent echt niet alleen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

3 jaar geleden

Ik heb een artikel gelezen dat dit ook te maken kan hebben door een tekort aan bepaalde vitamines.. ik zelf merkte wel verschil als ik de vitamines een paar dagen vergeten was te slikken.

3 jaar geleden

https://www.oudersvannu.nl/nieuws/moeder-en-knettermoe-grote-kans-lijdt-aan-postnatale-depletie/

3 jaar geleden

Reactie op EMK

Ik heb een artikel gelezen dat dit ook te maken kan hebben door een tekort ...
Hier ook inderdaad. Merk dan al snel dat ik een kort lontje heb en niet vooruit te branden ben. Na een paar dagen weer aan de vitamines gaat het weer wat beter. Toch bizar dat dat zoveel effect heeft

3 jaar geleden

Reactie op EMK

Ik heb een artikel gelezen dat dit ook te maken kan hebben door een tekort ...
Welke vitamines slik je dan precies?

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Davitamon mama fit

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Mamafit van davitamon. Misschien dat er ook nog andere zijn, maar dit werkt voor mij. Je zou eventueel ook nog bij de huisarts langs kunnen gaan om bloed te laten prikken, dan kunnen ze de waardes controleren.

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Davitamon mama fit
Geef jij ook nog borstvoeding?

3 jaar geleden

Reactie op esmee1990

Geef jij ook nog borstvoeding?
Ja nog wel, onze dochter wordt 5 april 1 en dan wil ik wel gaan afbouwen.

3 jaar geleden

Reactie op Mariska1987

Ja ik ken het maar al te goed. Ik heb zelf hulp gezocht bij de huisarts en ...
Ik vind het zeer herkenbaar wat je hier beschrijft. Ik ben mezelf niet meer na mijn zwangerschap. En jeetje dat artikel over postnatale depletie. Zit er bijna bij te huilen dat ik eigenlijk hulp zou moeten zoeken maar wanneer moet ik dat nog doen? Ik ga wel die vitamines bestellen en proberen gezonder te eten. Zien of het lukt!

3 jaar geleden

Ik heb deze klachten ook... vanmorgen bij de huisarts geweest en ga morgen bloedprikken voor al mijn waardes te checken

3 jaar geleden

Reactie op Stresskiekje1992

Ik vind het zeer herkenbaar wat je hier beschrijft. Ik ben mezelf niet meer ...
Als je het idee heb dat je hulp nodig heb kan je altijd laagdrempelig bij de huisarts terecht. Je kan beter nu de hulp zoeken terwijl je eigenlijk geen tijd heb, dan straks helemaal uitvallen. Dan is de weg terug veel zwaarder😔. Hopelijk werken de vitamines bij jou ook, maar het kan echt geen kwaad om alsnog met iemand te praten. Sterkte😙

3 jaar geleden

Pff hier even op terug komend... moeilijke dag vandaag. Of eigenlijk al een tijdje. Mijn dochter is momenteel veel bij mijn ouders omdat ik echt de energie soms niet heb. 2-3 uur slaap per nacht en dat al bijna een jaar lang. In de week na haar geboorte heb ik hooguit een uur per nacht geslapen. Vannacht geslapen met een slaappil en dat ging beter. En dus is ze nu lekker bij mama. Maar ik merk dat ze het begrijpt, dat ik mij niet goed voel. Ze klampt zich aan me vast als een aapje. Als ik uit haar gezichtsveld ben is ze in paniek. Overdag slapen wilt ze alleen nog bij mij of naast mij in de box. Als ik er niet ben gaat het prima in bed. En dit breekt me nog meer. Sorry meisje... mama werkt eraan. Alles voor jou❤️

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Pff hier even op terug komend... moeilijke dag vandaag. Of eigenlijk al een ...
Goed dat je hulp vraagt! Heel heftig als ik het zo lees. Je heb het vast al vaker gehoord. Ze zitten nu in een fase waar ze door gaan hebben dat ze niet 1 met jou zijn. Daardoor kunnen ze het inderdaad lastig vinden om vastgehouden worden. Dat je je niet prettig voelt helpt dat voor jou natuurlijk niet mee😔. Zo is er elke weer wel weer iets waar ze weer niks aan kunnen doen. Toch die behoefte vanuit hun om veiligheid bij je te zoeken. Fijn dat je ouders je er bij kunnen helpen. Hopelijk kunnen ze iets vinden bij de huisarts. En anders misschien iemand zoeken om mee te praten. Dan blijf je iig mentaal nog een soort van goed met het slaap gebrek. Sterkte❤