8 Reacties

10 maanden geleden

Een “monsterspray” maken met gewoon water. Dat hielp hier enorm :)

10 maanden geleden

Monsterspray. Een spuitfles versieren, wat mooie spreuken over uitspreken, in alle hoeken 1x spuiten (of waar hij ze ziet, onder bed, in de kast, etc) en dat werkt voor de nacht. Kan gewoon met water of als je van oliën houd misschien lavendel voor een goede nachtrust (plus monsters houden niet van bloemen, dat weten we allemaal) weet niet hoe oud hij is. Mijn peuter van 3 heeft besloten niet meer zonder mij naar bed te willen. Dus ik lig om 20 uur ook op bed. Alleen als ik de deur uit loop en zeg dat ik er morgenochtend weer ben dan kan ik een rustige avond beneden doorbrengen nadat zn vader hem naar bed brengt.

10 maanden geleden

Reactie op Sarahs

Een “monsterspray” maken met gewoon water. Dat hielp hier enorm :)
Dit inderdaad!

10 maanden geleden

Dank voor tip! Misschien morgen toch een monsterspray maken 😊

9 maanden geleden

Mijn dochter begint nu interesse te krijgen in monsters. Ik heb haar gelijk uitgelegd dat monsters getekend worden en niet bestaan en blijven herhalen. Ze is tot nu toe 1 keer gekomen met dat ze een monster had onder bed maar dat is al even geleden en verder niks meer er over gehoord.

9 maanden geleden

Monster spray inderdaad. En wat ik doe is hem wel erkennen in zijn angst dus als hij zegt 'mama kom een monster in de gang' dan ga ik mee en dan kijken we samen. Vervolgens zeggen we samen 'doei monsters, ik ben niet bang voor jou, ga weg!'. Dat helpt iig. Bij mijn zoontje. Ieder kind is natuurlijk anders. Ik maak er iig geen big deal van en hij dan ook niet.

8 maanden geleden

Wij lezen samen het boek “maar eerst ving ik een monster”. Nu zijn monsters helemaal het einde en echt niet eng. Mocht monsterspray niet helpen dan kan je zo’n benadering nog proberen.