25 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Essie1234
Wij hebben een soortgelijk verhaal, t slechte slapen speelt bij ons ook al ...
Dat we in principe al alles volgens het ‘boekje’ deden (als die al zou bestaan). Rust, regelmaat, vast bedritueel. Het is nooit een makkelijke slaper geweest.
We moesten vooral naar haar kijken. Zolang zij vrolijk is gedurende de dag en na een slaapje hoeven we ons geen zorgen te maken. Maar na maanden lang handjes vasthouden (ook in de nacht) lijkt het mij ook wel eens een verademing dat een slaapje niet gepaard gaat met 15-30 min naast haar bed zitten. Vandaar dat ik het topic opende :).
3 jaar geleden
Ik lees mee want bij mijn dochter van 8 maanden gaat het eigenlijk hetzelfde. Overdag slaapt ze prima in haar eigen bedje op haar eigen kamer, dit proberen we nu ook savonds te doen maar hoe makkelijk het inslapen overdag gaat lukt het in de avond voor geen meter. Dit eindigd dus negen van de tien keer in dat in alsnog haar in de co sleeper bij ons leg waar ze dan met mij naast haar in slaap valt maar dan ook elke 40 min wakker word huilt en ons nodig heeft terug in slaap te vallen. Snachts is ze ook vaak onrustig en slaapt ze alleen verder tussen ons in of tegen mij aan. Wil dr graag in haar eigen bedje leren slapen aangezien die co sleeper nu echt te klein aan het worden is.
3 jaar geleden
Hier helpt het als we haar troosten door onze hand op haar te leggen tot dat ze rustig is. Vervolgens blijf ik op haar kamer rondjes of heen en weer lopen zodat ze weet dat ik er nog ben (probleem is namelijk dat ze huilt als we naar de deur lopen). Tip gekregen geluiden te maken zodat ze weet dat je er bent. Door de loop geluiden of merkt ze niet dat ik na enkele minuten toch de kamer uit gelopen ben.
3 jaar geleden
Hier ook! Savonds slaapt hij goed in maar wordt vaak wakker en begint echt te huilen/krijsen. Op een gegeven moment heeft het geen zin meer om te sussen. Mag ik vragen welke co sleeper in ledikant formaat jij hebt gekocht ik kan ze niet echt vinden.
3 jaar geleden
Reactie op Tess_90
Dat we in principe al alles volgens het ‘boekje’ deden (als die al zou best ...
Wij proberen het helpen in slaap te vallen af te bouwen dmv de methode hier beschreven: https://www.kinderfysiovolendam.nl/slaapassociaties-wat-kun-je-ermee/
Maar of t op deze manier ook gaat lukken blijft een vraagteken....