6 Reacties
2 jaar geleden
Onze zoon is ook 2 jaar en de afgelopen 2 weken ook heel lastig met eten. Gelukkig lees ik op het forum veel andere ouders die met deze leeftijd in ik noem het maar deze fase zit. Ik maakte me er druk om maar heb het leren loslaten, hij drinkt is gewoon zich zelf en begint nu wat meer te eten.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar🙄 puntpaprika is soms even een 'hit', dat wil hij dan rond een uur of drie wel snacken. Ik bak ook wel eens hartige muffins met courgette,doperwten, paprika, spinazie en kaas. Dat verkoop ik dan als een 'koekie' 😅 niet echt pedagogisch verantwoord maar ach... verder laat ik het een beetje onder het mom; als hij honger heeft eet hij vanzelf.
2 jaar geleden
Reactie op Flop
Heel herkenbaar🙄 puntpaprika is soms even een 'hit', dat wil hij dan rond ...
Dat probeer ik ook maar, hopen dat ze vanzelf weer eet. Thuis kan ik het goed loslaten, maar nu op vakantie voel ik me toch een soort van schuldig dat ze misschien toch een beetje van slag is doordat alles anders is hier😅. En wij moesten zo nodig op vakantie, haar maakt het niet uit als we thuis blijven🤣.
We houden wel haar ritme van thuis aan. Lekker om 6 uur al aan de warme maaltijd in het warme Frankrijk🙈
2 jaar geleden
We zitten nu in Frankrijk en herken het heel erg. Het enige wat ze echt moet is af en toe een slokje water drinken... Alles is vies op het moment, ze wil zelfs geen ijsjes.
Sochtends krijgt ze een stuk stokbrood in dr handen als we brood halen en dat eet ze...en verder leeft ze op hoe eigenwijs ze is 🙈... gelukkig drinkt ze nog wel 2 x flesje warme melk (voor t naar bed)
Vanavond behoorlijk zitten proppen met de frietjes vd de mac en vd week opeens met veel smaal een half potje olvarit gegeten. 🤷♀️ Ik reken het goed.
Fruit is normaal gesproken hoogtepunt vd dag. Nu moet ze t niet....nou volgende week als we thuis zijn probeer ik t wel weer. Ik maak me er niet druk om, gaat wel weer over
2 jaar geleden
Die van ons eet met vlagen alles en veel en dan weer niets en/of weinig. Ik laat t los… als hij honger heeft eet hij echt wel. Ik biedt aan wat er is en reik gedurende de dag regelmatig iets aan. Op vakantie mag hij ook meer zelf kiezen wat hij eet (van bijv ontbijt buffet). Verder betrekken we hem in keuzes over eten, dus wil je een boterham met pindakaas of wil je yoghurt bijvoorbeeld. En eet hij z’n keuze niet? Jammer dan. Wil jij alleen maar brood? Als het op tafel staat is t een keuze dus be my guest. Ik ga t alleen niet als alternatief maken of bestellen.
Verder wat werkte voor ons:
- om de x dagen spaghetti. Dat is het succesnummer
- eten loskoppelen van aan tafel. Fruit gaat prima op een strand bedje. Noem t dan picknicken en het is ineens leuker