28 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Mijn zoontje (april 2 jaar) eet geen:
- Vlees
- Vis
- Aardappelen
- Pasta
- Rijst
- Yoghurt
- Kaas
- Ei
- Groenten (uitgezonderd kerstomaat)
- Melk
- ...
Wat eet hij wel? Brood met pindakaas, fruit en soms een koek. Dat is het zo'n beetje. Op de KDV eet hij al eens iets meer/beter, en daar eet hij ook soep. Ook hij leeft nog en komt goed bij. 🙈
2 jaar geleden
Mijn niet-eetster eet op het kdv ook beter en meer. Thuis geen kans... maar happy en druk dus...
2 jaar geleden
Na 2 jaar en 3 maanden goed en van alles te hebben gegeten hebben we een fase bereikt waarin onze zoon wat moeilijker wordt qua eten. Vooral de gezonde snacks en avondeten laat hij staan. Meerdere ouders die hetzelfde meemaken? Zo ja, hoe gaan jullie hiermee om? En duren deze fases lang?
2 jaar geleden
Reactie op stephmika87
Na 2 jaar en 3 maanden goed en van alles te hebben gegeten hebben we een fa ...
Ow hier gaat ze juist steeds wat meer eten. Gisteren zelfs een hele paprika, zo uit het vuistje haha. Het is niet te voorspellen.
2 jaar geleden
Reactie op stephmika87
Bij ons is t al een jaar gaande helaas. Wij proberen er geen druk op te leggen/gezellig te houden aan tafel en geen alternatief te bieden in de hoop dat ie uiteindelijk vanzelf weer gaat eten. Soms met één hap naar bed..😭
2 jaar geleden
Het hoort er helaas bij.. daarom zijn wij hier ook erg blij savonds voor het slapen nog een fles te doen.
Onze meid eet .. en daarna als ze niet meer wil vragen wij haar nog 2 hapjes te nemen en zeggen dat het dan goed is.
Geen strijd aan tafel dit zorgt voor veel stress en spanning.
Voor het slapen gaan hier nog een lekker warme fles voeding en maag en kind gaat verzadigd slapen.
2 jaar geleden
Reactie op stephmika87
Die van ons heeft dit al maanden en eerlijk, ik probeer me er geen zorgen om te maken. Kind eet met de pot mee en krijgt niets anders. Yoghurt en fruit mag wel nog ook als hij niet gegeten heeft. Verder krijgt hij overdag echt wel veel binnen aan eten en drinken dus t zal vast wel gied zitten. Op momenten die niets met eten te maken hebben (bijv rondje op de markt, of in de supermarkt) geef ik hem een tomaat, komkommer of paprika en die knaagt ie dan lekker weg als ik geluk heb. Als ik pech heb eet hij niets maar dat is ook oké. Ik maak er gewoon geen strijd van. Hij eet vast wel als hij wel zin heeft en krijgt verder genoeg vitaminen.