Hallo,
Ik heb al een aantal keer m’n zorgen geuit over mijn dochter. Inmiddels zijn we bij een kinderarts geweest en wacht ik nog op een uitkomst. Maar ik heb eigenlijk al tijden hetzelfde “probleem” mijn dochter wilt echt geen vaste voeding eten. Ik heb nu een schema als volgt;
7.30 180+6
10.45 fruithap (ongeveer 30-50 gram per keer)
13.00 boterham (soms een halve, maar meestal niks of 1 of 2 hapjes)
14.30 180+6
17.45 groente (ongeveer 50-75 gram per keer)
20.00 180+6
Voorheen kreeg ze nog een fles rond 0.00 uur maar op aanraden van t cb die laten vallen zodat ze de rest beter zou gaan eten. Alleen dat doet ze dus niet. Daardoor is haar groei in gewicht helemaal gestagneerd (heb zelf een weegschaal) en ook haar motorische ontwikkeling lijkt stil te vallen. Het cb heeft volgende week pas tijd. Kinderarts kon ook niks doen nu. Die moet eerst wachten op wat het WKZ zegt.
Ik weet dus niet goed meer wat te doen. Heb haar eten in stukken aangeboden, zelf laten doen, pap maken in fles, pap van lepeltje... ze wilt het gewoon niet. Slikken lijkt niet het probleem te zijn, flessen drinkt ze moeiteloos leeg. Ik neig nu dus weer naar gewoon even te stoppen met alle bijvoeding en even volledig terug te gaan naar flesvoeding. Maar weet niet of dat verstandig is.
Eten is nu gewoon elke keer een intense strijd. En ik zie erg tegen de eetmomenten op. Hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen doen?