10 Reacties
3 jaar geleden
Hahah hier net zon druk ding!! Ook geen rust in haar kont wil alleen maar staan, stappen en dat allemaal ongecontroleerd. Hoop dat het kwestie van leren is hahah
3 jaar geleden
2 zoontjes en allebei even druk en wilde te snel vooruit. Oudste liep daardoor wel los voor zijn 1e. 2e is nu 9 maanden en probeert van de tafel al naar de bank te gaan. Lukt hem niet en valt ook vaak. Ik zie het als positief. Hij wil vooruit, er zit pit in. Hopelijk net zo ambitieus als ze groter zijn
3 jaar geleden
Klinkt precies als mijn zoon van nu bijna 4! Hij deed alles veel te snel en ongecontroleerd, kon nooit 1 seconde stil zitten, wilde bijvoorbeeld nooit maar dan ook echt nooit aan de hand lopen (heeft echt zonder hulp leren loslopen) zijn hoofd zat constant vol met blauwe plekken. Daarin tegen was hij al snel erg goed in zijn grove motoriek, klom met anderhalf al in klimrekken waar je u tegen zegt. En gek genoeg ging het dan juist altijd goed, viel nooit. Maar liep dan wel tegen de stoel aan als hij te snel omdraaide, dat soort dingen hahah. En hij kan nog steeds niets rustig zitten aan tafel of op de bank en heeft een enorme klim drang, ook in huis 🙈
Nu ik zie hoe beheerst en gecontroleerd zijn kleine zus van 9 maanden alles ontdekt en probeert, heb ik eigenlijk pas door hoe druk en bewegelijk dat lijf van hem was en is 🤣
3 jaar geleden
Reactie op Yvon0505
Klinkt precies als mijn zoon van nu bijna 4! Hij deed alles veel te snel en ...
En ter aanvullig; mijn zoon lijkt er niet van te leren overigens 😅 Als kleintje al niet, flinke bult en huilde dan bijna niet. Gewoon door gaan en nog een keer doen, helemaal niet onder de indruk of het boeide hem gewoon niet dat je jezelf pijn doet als je niet oplet. Hij is nog steeds niet kleinzerig, hup opstaan en door 💪😅
3 jaar geleden
Mijn zoontje is ook zo. Sinds hij kan staan en langs de muren/meubels loopt is het nog veel erger, omdat hij nu van hoger valt. Hij zit onder de buiken en blauwe plekken. Vanmorgen tand door de lip omdat hij zo snel kroop en zijn armpjes hem niet meer bij konden houden...
Hij huilt ook bijna nooit als hij valt. En dan ontdek ik een paar uur laten opeens een blauw oog, of een bult.
Als de kinderbescherming hier voorbij zou komen 😅
3 jaar geleden
Hier ook zo'n actieveling. Hier gemerkt dat omdat hij zo veel wilt, hij alles ook super snel leert. Vallen, opstaan en weer door. Het vallen is zelfs maar een dag of 3/4 geweest (ik weet dit aardig precies omdat ik mij toen ook zorgen maakte). Hij is nu 10 maanden en doet alles vloeiend! Los lopen nog niet maar dat zal ook snel volgen
3 jaar geleden
Reactie op Yvon0505
En ter aanvullig; mijn zoon lijkt er niet van te leren overigens 😅 Als kle ...
Ja dit herken ik ook bij onze dochter, vallen en stoten en bijna nooit huilen, gewoon doorgaan 🙈
3 jaar geleden
Jep. Hier ook een zoon die geen seconde kan stil zitten ( 10,5 maand) toen hij voor het eerst kon staan was die ook heel onstabiel en is vaak gevallen en nu nog wel. Dat komt vanzelf en gaat steeds beter. Ze willen gewoon te graag leren denk ik dan maar en idd dus iets ergs positief toch.. al hoop ik wel dat als we ooit een 2e krijgen die wel een stukje rustiger is haha