16 Reacties

2 jaar geleden

Dat zou ik aan de moeder van onze zoon moeten vragen. ;) Wat mij wel opvalt is dat onze zoon aan z'n oren zit, en soms trekt, als hij verkouden is, wat natuurlijk helemaal niet gek is. Hij heeft nog geen oorontsteking gehad, maar je zou kunnen nagaan of het daar (verkoudheid/ontsteking/verstopte oren) misschien verband mee houdt.

2 jaar geleden

Reactie op Yno

Dat zou ik aan de moeder van onze zoon moeten vragen. ;) Wat mij wel opvalt ...
Of doorkomende kiezen...?

2 jaar geleden

Reactie op LenteKind84

Of doorkomende kiezen...?
Inderdaad

2 jaar geleden

Ik wil je kind zeker geen sticker opkleven, maar dit zijn vroege signalen van autisme ..

2 jaar geleden

Ik zou hiermee naar de huisarts gaan, het kan vanalles zijn en wat je er mee.moet doen....geen idee, dat ligt ook natuurlijk aan waar het vandaan komt. Zijn het tanden, gaat t vanzelf over. Is t oorpijn, dan even langs de huisarts Is t evt ass... (2signalen benoem jij) dan kan je dat evt door een psycholoog laten beoordeleen en dan doe je er niks aan. Het kan ook een fase zijn haha. Ik denk dat het hier op t forum te vaag is om er echt een antwoord op te kunnen geven

2 jaar geleden

Zolang er verder niets is zou ik me geen zorgen maken. Als je je toch ongerust maakt idd even langs de huisarts. Die kan meekijken naar de oorzaak en je ook doorverwijzen..

2 jaar geleden

Mijn neefje deed dit als hij moe was… Mijn eigen zoon bij oorpijn..

2 jaar geleden

Mijn zoontje loopt ook af en toe op zijn tenen. Nu heeft hij wel juist een loopfiets gekregen die nog net een tikkeltje te groot is, maar hij wil er steeds op, en dan komt hij met zijn tenen aan de grond. Dus ik hoop dat het vandaar komt. Maar hij heeft ook een tic door echt regelmatig te knipperen. Eerst deed hij het enkel als hij moe was, maar nu valt het andere ook op, en ik weet ook ni echt wat ik er mee moet. Is het een fase? Of naar de dokter gaan?

2 jaar geleden

Het lijkt bij mijn zoontje wel input/stress/uitdaging gerelateerd. Ik was een paar dagen op gran Canaria. Daar wel allemaal nieuwe dingen natuurlijk, maar ook wel gewoon de hele dag aan het zwembad en strand. En z'n tik was ineens zo goed als weg toen ik weer thuis kwam.

2 jaar geleden

Hier is het al lang vaak een vorm van regulatie. Onze zoon frult verder ook aan onze oren als hij moe is en in slaap wil vallen. Maar hij heeft ook al meermaals een oorontsteking gehad waarbij hij dat deed. Je kan het altijd eens laten nakijken door een dokter. Ik zag dat meerdere mensen het al meteen over ASS hadden, maar daar zou ik me echt nog niet mee bezig houden. Op de tippen lopen doen veel peuters. En het oorwriemelen ook. 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Word wel snel Naar ASS gekeken.. Diagnose kan eigenlijk nu nog niet gesteld worden. Mijn advies? Minder Google😅 en volg ook meer je gevoel. Zelf diagnose is zo makkelijk gemaakt. Maar het zijn ook fases waar kinderen doorheen gaan.

2 jaar geleden

Het is heel veel minder geworden sinds een midweekje gran Canaria gek genoeg. Daar bestond het leven uit zwembad, Strand en slapen. Heeft hem blijkbaar goed gedaan. Verder heeft z'n vader ADHD en herkend m'n schoonmoeder een hoop dingetjes van mijn man van vroeger grappig genoeg.

2 jaar geleden

Heel veel peuters doen dit ligt er natuurlijk wel aan in hoe erg hij het doet anders even zijn oortjes na laten kijken ivm met oorontsteking Ik las hier boven dat iemand schreef autisme ik schrik van deze reactie zeg jeetje onzin als je een kindje nooit gezien hebt of wat dan ook

2 jaar geleden

Reactie op Sunshineafterrain

Het is heel veel minder geworden sinds een midweekje gran Canaria gek genoe ...
ADHD zou ik eerder denken maar ook dat is mischien vergezocht Mijn bonus zoon heeft ook adhd en heeft nooit aan zijn oren gezeten ik bedoel maar er word zomaar iets geroepen maak je vooral geen zorgen kan spanning zijn een gewoonte en als het nu al minder is prima

2 jaar geleden

Reactie op Eelke

Word wel snel Naar ASS gekeken.. Diagnose kan eigenlijk nu nog niet gesteld ...
Helemaal met je eens

2 jaar geleden

Sommige kindjes doen dit ook als ze moe zijn