20 Reacties
VRIEND
4 jaar geleden
Ik ga er even van uit dat dat hetzelfde is als de Nutrilon verzadiging in België. In dat geval kan ik je zeggen dat het hier geen verschil heeft gemaakt. Wij zijn overgestapt van omneo naar verzadiging ook owv hongerige baby. Maar we hebben pas verschil gemerkt toen we simpelweg meer zijn gaan geven (meer dan de richtlijn bedoel ik dan). Puur overschakelen van voeding (en idd, gewoon alle schepjes) heeft niet gezorgd voor minder honger/minder vaak komen/blijere baby vlak na de voeding (hij had nog steeds honger).
4 jaar geleden
Wij gaven volgens mij in het begin 3 forte en 2 normale voeding. Later helemaal overgestapt. Bij ons kwam de kleine ook vaak al na 2 uur. Nu zit er 4 uur tussen overdag.
4 jaar geleden
Wij gebruiken ook Forte voor ons hongerige meisje. Wij mengen met de standaard. Ze krijgt flessen van 150 en de 2 laatste flessen krijgt ze 3 schepjes forte en 2 standaard, de overige flessen overdag krijgt ze 3 schepjes standaard en 2 schepjes forte. Wij konden echt merken dat ze langer verzadigd was met de forte.
4 jaar geleden
Reactie op Sannie89
Eerst met een deel beginnen anders kunnen ze er krampjes van krijgen, dus e ...
Fijn om te horen dat hij meer verzadigd is, dat hoop ik ook te bereiken. Ik wil beginnen met 1 schepje en dan per week 1 schepje Forte erbij verhogen. Zou dat goed zijn om rustig op te bouwen?
4 jaar geleden
Ze zeggen mixen, zo kunnen de darmpjes er aan wennen. Wij hadden hetzelfde, ook om de 2,5 uur voor fles. Met 1, 5 maand ook overgestapt. Kruidvat forte, nu mooi om de 4uren.
4 jaar geleden
Toen ze 2 maanden was kreeg ze overdag gewoon de standaard. En avond 3 scheppen standaard en 2 forte. In de avonduren kwam ze na 6-7 uur. Maar nu krijgt ze overdag 4 scheppen standaard en 1 schep forte. En ze komt tussen de 3.5-4 uurtjes voor haar voeding. Daarbij gebruiken we nog sab simplex. Maar dat zijn we ook weer aan het afbouwen. Gaat goed.
4 jaar geleden
Ik ben 3 weken geleden begonnen met Forte, mijn kindje is nu 14 weken. Hij had altijd Omneo dus hij kwam elke 2,5 uur voor een voeding. Nu mengen we de omneo en forte, 3 om 3 schepjes. We merken wel dat zijn darmpjes er last van hebben. Wel komt hij nu elke 4 uur voor een voeding.
4 jaar geleden
Reactie op Romy1997
Fijn om te horen dat hij meer verzadigd is, dat hoop ik ook te bereiken. Ik ...
Jaa rustig opbouwen heeft hier goed gewerkt. Ook ivm krampjes. Komt nu om de 4 a 4,5 uur en slaapt snachts door. De Forte doet dus wel echt zijn werk. Het is niet zo dat het direct na de eerste fles al werkt, tenminste bij ons niet. Duurde wel een paar dagen.
4 jaar geleden
Wij gaven half forte half standaard, daarna volledig over op forte, tot een maand of 3 toen liet onze zoon steeds vaker wat staan, dus weer flessen gemixt, half half en nu weer volledig op de standaard. Bij ons hielp het om meer tijd tussen de voedingen in te laten.
4 jaar geleden
Reactie op Romy1997
Fijn om te horen dat hij meer verzadigd is, dat hoop ik ook te bereiken. Ik ...
Zoals iedereen hier al zegt rustig opbouwen. Ik zou wel iets sneller gaan dan 1 schepje per week. Ik zou iedere dag een schepje wisselen voor forte en goed kijken wat het effect is. Op een gegeven moment merk je dat er steeds meer tijd tussen komt en je kindje een verzadigd gevoel krijgt.
4 jaar geleden
Die van ons krijgt sinds 7 weken nutrilon forte, hij bleef om de 2 uur komen en dronk zo'n 130cc per keer leeg (bijna 10 flessen op een dag) we zijn toen volledig op de forte over gegaan en krijgt nu 200cc 6 schepjes en 4/5 flessen op een dag, krijgt rond 10u de laatste fles en komt om half 7 pas weer. Wij zijn echt tevreden erover en de kleine man doet het er heel goed op!
4 jaar geleden
Hoe tellen jullie de uren na een fles? Vanaf het startpunt of vanaf wanneer de fles op is?
4 jaar geleden
Hoe tellen jullie de uren na een fles? Vanaf het startpunt of vanaf wanneer ...
Startpunt
4 jaar geleden
Reactie op Antoinet
Startpunt, toen het om de drie uur moest (eerste weken) moest je ook altijd ...
Ok dan doe ik het goed :-)