12 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat kindjes zelf wel aangeven hoeveel slaap ze nodig hebben. Als het in jouw planning uitkomt dat ze pas rond 8.30 wakker is en ze red het dan tot 13.00 uur, dan zou dat geen probleem moeten zijn toch?! Als ze meer slaapt nodig heeft, dan geeft ze dat vermoedelijk wel aan :)

3 jaar geleden

Die van ons heeft berehonger als ik hem te lang laat liggen dus wij maken hem wel wakker. Maakt het omkleden wel zo makkelijk.

3 jaar geleden

Mn dochter wordt ook tussen 8-9u wakker. Ze is na 1,5u á 2uurtjes alweer moe, dus ik laat haar dan een dutje doen. Meestal duurt deze 40min. Het middagdutje schuift dan op naar wat later op de dag.

3 jaar geleden

Onze zoon word ook rond die tijd wakker. 8u wakker, 10.30-11u dutje van een uur, 14.00 dutje van een uur/anderhalf uur en dan 19.00 naar bed voor de nacht.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft de laatste paar dagen dat hij heel vaak wakker word savonds en snachts en pas blij en tevreden is wanneer ik bij hem ben of als hij naast me in bed ligt, eerder sliep hij dan tot 7 uur sovhtends en nu slaapt hij ook tot 8 half 9 , is hij dan zo moe omdat hij weinig heeft geslapen de nacht? Ik vind het wel lastig deze periode ik weet me soms echt even geen raad of ik hem dan moet laten slapen of niet, want als ik hem wel laat slapen sochtends is hij als hij wakker word erg van streek omdat hij dan zoveel honger heeft

3 jaar geleden

Ik hoorde laatst 2-3-4... En dat blijkt ook heel vaak te kloppen met haar ritme. Na 2u na het wakker worden weer een slaapje. Dan na 3u wakker weer een slaapje en dan na 4u. Is hier meestal van 10.00-11.00u slapen en van 15.00-16.00u en ook 19.00 naar bed

3 jaar geleden

De kleine van ons slaapt meestal ook tot 8u. Is hij om 8u niet wakker, dan maken wij hem wakker. Wij leggen hem om 10u terug in bed, max 45 minuten. In de middag slaapt hij van 13.30u tot ongeveer 15.15u. In de avond ligt hij er om 18.45u weer in. Leggen we hem later in bed, is hij vroeger wakker. Het is af te raden op deze leeftijd het ochtenddutje weg te laten, slaap is nog heel belangrijk voor de kleintjes.

3 jaar geleden

Hier een kleine man die tussen rond 7u komt voor de eerste fles en die we daarna altijd terug leggen. Meestal slaapt hij dan tot 9u, speelt dan wat bij ons in het grote bed en dan begint de dag. Hij heeft dan geen ochtenddutje meer, maar gaat pas rond 13:00u, dus na de boterham. Vanochtend wilde hij na 7:15u niet slapen tot 9u (lag wel in bed maar wat te brabbelen en te spelen). Viel uiteindelijk om 9u in slaap tot bijna half 11. Middagdutje altijd na de boterham vanaf ongeveer 13:00u tot soms wel 15:30u. Vandaag ging hij een half uurtje later naar bed maar vanaf de middag weer in het normale ritme. Tja, we improviseren zo gewoon rondom het “vaste rooster” heen 😄👍🏻

3 jaar geleden

Mijne (10 maanden) begint eindelijk sinds vorige week door te slapen (1x wakker in de nacht, dan klein beetje voeden) en is ook altijd om 8.00 uur wakker. Dan rond 10.00 uur een dutje (nu maar ong 30 min). Maar ik heb altijd problemen met middagdutje. Die wilt hij niet altijd, maar als hij die niet pakt heb ik een zeurderige baby einde middag tot 19 uur wanneer hij naar bed gaat. Dus ik wil graag dat hij nog dat dutje neemt, maar dat gaat nooit zonder krijsen. Iemand tips hoe ik dat kan doen?

3 jaar geleden

Reactie op SunnyS

Ik hoorde laatst 2-3-4... En dat blijkt ook heel vaak te kloppen met haar r ...
Ik hou dat ritme ook aan, maar bij ons is het vaak 2, 3, en dan 5 of 6

3 jaar geleden

Reactie op ming

Mijne (10 maanden) begint eindelijk sinds vorige week door te slapen (1x wa ...
Mijn zoon (morgen 10 mnd) had ook zo'n fase. Ik heb het gewoon gelaten. Het was echt trekken aan een dood paard. Hij werd dan niet zeurderig. Sinds een paar dagen wilt het wel weer dat dutje, dus ik wijt het gewoon aan het sprongetje.

3 jaar geleden

Hier ook hoor, 08:30/09:00 op. Heerlijk, want ik ben ook geen vroege vogel. Naar bed om 19:00/19:30. Slapen doet ze meestal om 11:00 en 15:00. Soms vergeet ze of we de ochtend dut doordat de dag ineens anders loopt. Dan doet ze 1 lange slaap om 14:00 en dan gaat ze meestal wel door tot 19:00 zonder geklaag.