7 Reacties

2 jaar geleden

Geen tips, wel herkenning. Alleen voltrekt het drama zich hier elke dag na de middagdut. Knap vervelend want dan is de middag al bijna voorbij vooraleer er weer iets leuks te doen valt met zoontje...

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Geen tips, wel herkenning. Alleen voltrekt het drama zich hier elke dag na ...
Nou, hier ook. ' s ochtend gaan we eigenlijk de deur niet meer uit nu. Niet te doen zo 😥. Hoop dat het weer en fase is.

2 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Geen tips, wel herkenning. Alleen voltrekt het drama zich hier elke dag na ...
Bij ons is dit ook na het middagslaapje. Ze moet dan echt even bij ons op schoot bijkomen ofzo en dat duurt minimaal een uur. Niets is dan goed, grote zus mag ook niet in de buurt komen 🙈

2 jaar geleden

Hier soms ook zo'n driftbui om alles en niets in de ochtend de laatste tijd. Dochter is gisteren 2 geworden. Vooral zodra ze beneden is en in haar stoel zit om te gaan eten. Dan wil ze dat ik haar oppak, dan weer niet, eten wordt weggeduwd, en krijsen erbij. Eerst probeerde ik haar af te leiden met haar knuffels, maar ik heb vooral gemerkt dat dit het beste werkt voor haar: even uit de situatie halen. Ik til haar op, ga met haar op schoot op de bank zitten en praat heel rustig tegen haar en zeg dat ik snap dat ze verdrietig is en zeg dingen als "even rustig worden, even bijkomen". En geen idee of het komt omdat ze het begrijpt, maar binnen een paar minuten is ze rustig en vrolijk en als ik dan zeg "zullen we lekker gaan eten?" gaat ze vrolijk naar haar stoel en haar boterhammen eten. En dan blijft ze ook vrolijk! Misschien heb je het al geprobeerd, maar anders misschien het proberen waard om hem even helemaal uit de situatie te halen en naar een andere plek toe te gaan en even hem rustig laten zitten bij je?

2 jaar geleden

Ja hier ook! Alsof ze te diep slaapt. Smiddags is ze vaak ook de weg kwijt, opeens strontverkouden en/of voelt heel warm. Vanochtend was ook weer gezellig, ik liep haar kamer in om haar uit bed te halen. Toen zei ze neeeee mamaaa hoeft niet, ikke wil papaaa. Toen was ik er alweer zo klaar mee dat ik zei oke zoek het maar uit en ben beneden koffie gaan drinken 😂

2 jaar geleden

Yes. Hier ook elke morgen. Wij hebben maar geaccepteerd dat ze geen ochtendmens is (als die term al bestaat) maar even tijd nodig heeft om op te starten. En we zorgen dat ze zsm een fles melk krijgt zodat er wat in haar maag zit.

2 jaar geleden

Hier ook regelmatig na de middag dut. Ik vind t altijd heel zielig, want je ziet gewoon dat hij niet weet wat hij met zichzelf aan moet. Meestal gaan we gewoon even zitten en knuffelen, dat helpt vaak al. Niet meteen hup hup door met de orde van de dag.