145 Reacties

5 jaar geleden

Onze dame vindt het ook helemaal niks. Nu heb ik ook het idee dat er misschien wat vast zit in haar nek, ze is geboren als sterrenkijker, dus we gaan morgen naar de osteopaat. Hopelijk helpt dat.

5 jaar geleden

Onze kleine man van 8 weken ligt dan het liefst te soppen op zn vuistje. Hihi als hij bij mij op mn borst ligt gaat het beter en ook als een handdoek op rol en onder zn lijfje leg ter hoogte van zn oksels. Blijven oefenen ze leren het vanzelf. 😉

5 jaar geleden

Hey wij zijn ook naar een osteopaat geweest bij onze zoon zat.zijn nek vast door de bevalling hebben nu 2 behandelingen gehad en een ander kind stuk rustiger en al veel minder last van zijn nek. Hier ook eerst mopperen als hij op zijn buik lag nu wel en is snel ook heel sterk geworden

5 jaar geleden

Die van ons vond het ook geen feest. Ik rol haar nu voorzichtig via dr zij op haar buik en hou t buikmomentje kort (ik moedig haar dan een beetje aan om haar hoofd op te tillen, soms met een speeltje) en rol dr dan weer op dr rug zodat ze bij kan komen en geef haar dan veel knuffels en probeer haar aan t lachen te maken...dat 2 of 3x herhalen, voor ons werkt dit aardig nu. Ohja en goede timing is ook een ding, als ze alweer wat moe is of juist net gegeten heeft werkt t minder.

5 jaar geleden

Ik had bij onze dochter een buikkussentje wat trilt en muziek speelt. Onze zoon kan op het kussentje sinds een dag of 2 zeker 5/10 minuten zo liggen kijken naar speciale babyboekjes die zijn aandacht trekken. Echt plat vanaf de grond een stuk korter maar met het kussen trainen ze goed en komt de rest vanzelf

5 jaar geleden

Reactie op Pamelaseerste

Onze kleine man van 8 weken ligt dan het liefst te soppen op zn vuistje. Hi ...
Mijn zoontje kan het ook goed als die op mijn borst ligt... zo zelf op zijn buik is echt een no go voor hem😅

5 jaar geleden

Wij hebben een week of twee geleden ontdekt dat onze zoon grote fan is van ons behang nadat hij tijdens het verschonen kirrend omhoog begon te kijken naar de bloemblaadjes. We leggen hem nu dus op zijn buik met zijn gezicht richting behang. Zo heeft hij wél zin om zijn hoofdje omhoog te doen. Ervoor deed hij het bijna alleen als hij op onze buik lag. Plat op het verschoonkussen of op een deken vond hij toen maar niks. Koop dus een rol met kleurrijk behang en plak het aan de muur tegen de verschoontafel. 😂 Neen euh, misschien dat een leuk patroon voor haar neus het de moeite waard maakt om op te kijken?

5 jaar geleden

Je kunt haar ook op de bank leggen en er zelf voor gaan zitten. Op die manier zit je op haar ooghoogte en kan ze naar je kijken als ze haar hoofd optilt

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Die van ons vindt het ook maar niks. Op een kussen onder zijn borst en hoofd vindt hij heerlijk en plat op zijn buik gaat hij na 2 minuten mekkeren en daarna huilen.

5 jaar geleden

Saar is nu 10 weken. En het gaat steeds beter. Ook zij vond het eerst niets en nog steeds doet ze het echt wanneer ze zelf zin heeft. Het is idd wel een kwestie van blijven proberen. Wij hebben haar gewoon iedere keer na het omkleden of verschonen van de luier op haar buik gelegd. En als ze geen zin had of ging huilen direct weer opgepakt. Gewoon blijven proberen en ineens lukt het. Daarnaast is het gebruiken van zo speel/buik kussen wel een goede oefening. Dit gebruiken wij ook.

5 jaar geleden

Hier eigenlijk net een ander probleem. Onze zoon gaat graag op zijn buik liggen en tilt zijn hoofdje heel goed op. Echter zodra ik hem op zijn rug leg heb ik het probleem. Hij begint dan meteen te huilen of gillen.

5 jaar geleden

Reactie op Romi

Heel herkenbaar. Die van ons vindt het ook maar niks. Op een kussen onder z ...
Ik vind dat 2 minuten al best lang is om het vol te houden voor zo'n kleintje😳 Goed idee dat kussen... Ga ik ook proberen!

5 jaar geleden

Tegen mij zeiden ze bij het cb dat als je haar op je buik legt/ tegen je buik aanhoud dat ze dan ook hun nekspieren oefenen. Misschien dat ze dat wel wil?

5 jaar geleden

De osteopaat gaf ons ook de tip een steunkussen onder de buik/borst te leggen. Zo komen ze hoger, zien meer en is het minder zwaar

5 jaar geleden

Reactie op Fumei

Hier eigenlijk net een ander probleem. Onze zoon gaat graag op zijn buik li ...
Dat hadden wij ook aan de hand. Wilde altijd op haar buik liggen, als ze op haar rugje legde was het echt krijsen. We zijn dan met haar naar de osteopaat geweest en blijkt dat haar hoofdje helemaal vast zit. Dus als ze op haar rug lag, kreeg ze daar nog extra spanning op. Na 1 behandeling was het al zichtbaar beter! Ons dochtertje slaapt ook op haar buik...

5 jaar geleden

Heb je een voedingskussen ? Dan kan je haar daar op haar buik opleggen. Dat is een begin. Op het aankleedkussen vind mijn dochter het minder vervelend dan op de bank kleed of zo.. geen idee waarom. Maar ik draai haar elke dag op haar buik. Ene moment houdt ze het 3minuten vol, maar soms is ze het na een halve minuut zat. Ik laat haar niet huilen op haar buik. Dat vind ik onzin en zielig. Zooo belangrijk is het nou ook weer niet. Af en toe proberen, er komt een dag dat het beter gaat ennze het wellicht leuk gaat vinden, omdat het lukt.

5 jaar geleden

Ze heeft het 1 seconde vol gehouden 😂 snel 1 foto kunnen maken hahaha

5 jaar geleden

Reactie op Simone Weyde

Hey wij zijn ook naar een osteopaat geweest bij onze zoon zat.zijn nek vast ...
Hoe oud was je zoontje toen je naar de osteopaat ging? Ik heb een heftige bevalling gehad en hij slaapt heeeeel onrustig, iemand stelde voor dat we naar een osteopaat gaan om te kijken of dat helpt.

VRIEND

5 jaar geleden

Wij hebben een week of twee geleden ontdekt dat onze zoon grote fan is van ...
Haha, zo herkenbaar. Ik heb een sierband op het behang met dinosaurussen, precies op ooghoogte. Daar wil hij wel naar kijken. Alle andere oefenplekken is drama