15 Reacties
6 jaar geleden
Rond de 6 weken hebben de meeste baby’s een piek van een aantal weken qua buikkrampjes. Het kan zijn dat dat het is? Tijdens het huilen, doet ie zich dan helemaal strekken?
Voorheen viel onze jongen na de fles in slaap, nu is het sowieso een half uur opzitten ivm spugen maar zeker voor de buikkrampjes. Hij kan het dan inderdaad ineens uitgillen. Zo zielig...
Ik merkte dat hij ook rustig werd van rondlopen maar dat houden wij niet een hele avond vol. Wij leggen m vaak op z’n rechter zij, dit vind ie zelf prettig. Hij “draait” dan meestal zelf half op z’n buik. Dan heeft ie denk k minder last van z’n krampjes. Ik weet dat je een baby eigenlijk niet op de buik mag laten slapen, maar hier ligt er naast mij eentje eindelijk te slapen! En op de buik....
6 jaar geleden
Onze zoon van 9 weken heeft dit soms ook en onze dochter van inmiddels bijna 2,5 jaar heeft dit ook gehad. Soms lopend aan het voeden (bv), waardoor hij wat verzadigd raakt en wel in slaap kan vallen. Helpt de ene keer wel en andere keer niet. In de loop van de avond baker ik m in, waarop hij dan vaak wel rustiger wordt en een hele voeding neemt voor hij zijn bedje in gaat. Ene keer werkt alles beter dan de andere keer. Bij mijn dochter gemerkt dat het soms ook gewoon de tijd doorkomen is en het vanzelf afneemt als ze ouder worden. Niet echt een antwoord waar je wat aan hebt maar het is in elk geval wel erg herkenbaar!
6 jaar geleden
Je zegt dat het rond half 8 's avonds begint; is hij van tevoren wakker, of wordt hij dan wakker?
Als hij van tevoren al een tijdje wakker is, kan het zijn dat hij moe is én wil drinken en dat werkt niet. Geeft ook veel frustratie en verdriet bij jou en je zoontje.
Je kunt evt wat melk afkalven en die dmv cupfeeding of fingerfeeding vast geven, zodat de ergste honger/dorst eraf is en je zoontje vast even kan slapen.
Moe en dorst tegelijk werkt gewoon niet, moe drinken niet maar hongerig slapen ook niet.
Als hij juist wakker wordt rond half 8, zou je kunnen proberen om hem aan te leggen voordat hij wakker wordt, als je baby slaapt kun je namelijk ook voeden (droomvoeding, Google anders maar eens). Dan zit er al iets in zn buikje en is er misschien minder gedoe.
Heb je een draagdoek? Dan in de draagdoek, zoek even instructies over voeden in de draagdoek. Dat kun je ook proberen.
Verder betekent zoeken niet altijd dat ze dorst/honger hebben. Jet kan ook buikkramp zijn of boertjes die dwars zitten.
Al met al niet fijn voor jullie :(
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!!
6 jaar geleden
Herkenbaar...hier rond die leeftijd ook gehad (nu 9 weken en de avonden zijn sinds een paar dagen weer beter).
Ik had hier het idee dat ie soms gewoon wou zuigen en boos werd als er melk uit kwam. Ik gaf hem dan in de borstvoedingshouding een speentje...dat hielp hier erg goed en viel in in slaap. Als ie dan weer wakker werd legde ik hem aan...dronk ie weer wat en vervolgens speentje (of pink indien geen speen). Draagdoek doet ook wonderen.
Succes en het wordt vanzelf beter!
6 jaar geleden
Ik lees ook even mee.. Ons zoontje is nu ook 7 weken en heeft hetzelfde.. Ene avond is erger dan de andere.. Bij ons zijn het volgens mij geen krampjes, dit heeft hij de eerste 3 weken heel erg gehad en zijn hiervoor bij een osteopaat geweest.. zijn buikje voelde met krampjes ook heel hard... Dat is nu niet aan de orde.. Die is gwn zacht.. Volgens mij is het bij ons vermoeiheid en huiluurtje samen, dus ik lees even mee voor het geval hier nog wat tips volgen ☺
6 jaar geleden
Hoi hoi, hier al weken precies hetzelfde, soms wat erger dan andere avonden. Mijn kleine meid is nu bijna 9 weken. Soms helpt de veergangmat, soms lopend voeden, soms verschonen of personenwissel, soms op de schouder nemen en rondlopen en soms helpt gewoon helemaal niks. Hoort waarschijnlijk bij de leeftijd. Draagzak en inbakenen haat ze als de pest. Moet vrij kunnen schoppen met de beentjes. Probeer te denken dat hij op een gegeven moment toch wel slaapt en deze fase ook weer overgaat....hopelijk
6 jaar geleden
Misschien helpt het om samen de douchen of een badje te nemen? Mijn kindje slaapt gelukkig super goed maar soms als ze wat onrustig is slaapt ze hier heerlijk van!
Ook helpt het hier vaak als ik met haar loop en tegen haar onderrug/billen 'klop' en haar op en neer wieg..
Hopelijk wordt het snel beter!
6 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ons dochtertje is nu 9 weken oud en heeft dit ook vaak. Ik las dan gewoon ff een pauze in. Ze wordt vaak rustig van tummy time op m’n borst of wiegen en als ik op dr kont tik. Ook helpt het als ik voor dr zing of als dr vader dr ff vast houdt. Daarna drinkt ze vaak weer goed. Ze heeft nu ook last van spruw, dus ik hoop dat als ze haar kuur af heeft en de spruw is verholpen, dat ze dan weer rustig zal drinken s’avonds.
6 jaar geleden
Onze dochter heeft het vaak rond 21.00/21.30 als ik dan met haar naar bed ga en rustig boven op ons bed voedt dan kalmeert ze en slaapt ze heerlijk een aantal uren achter elkaar.
6 jaar geleden
Reactie op Daantje7420
Hoi hoi, hier al weken precies hetzelfde, soms wat erger dan andere avonden ...
Die van ons is ook niet de makkelijkste, maar de puckababy slaapzak doet ze het wel goed in. Ze trapt namelijk al haar dekentjes weg of wurmt zich eronder uit. En met de puckababy kan ze met haar voetjes trappelen, dr handjes nog bewegen, maar heeft wel een band om haar borst/buik die kalmeert.
6 jaar geleden
Wat fijn dit allemaal te lezen. Ik heb toevallig net uit onzekerheid ook een topic geopend. Lastig soms hoor, wat die kleintjes willen..
6 jaar geleden
Hier ook tussen 19.30 en 20.30 huiluurtje. Dan bij mama op de arm in bv houding en speentje erin. Zo valt hij dan even in slaap. Als hij hongerig is en overstuur geef ik vaak even zijn speentje als hij dan rustig is zorg ik dat ik klaar zit met de borst, pak zijn speen en geef de borst dan pakt hij deze over en kan hij rustig drinken.