6 Reacties
2 jaar geleden
Zeker herkenbaar! Wij dachten eerst dat Matthias overdag teveel sliep, maar het kdv heeft juist het idee dat hij oververmoeid is. We gaan nu 2 weken een dagboekje bijhouden met slaaptijden in de hoop dat we een patroon ontdekken wat wel of niet helpt en daar dan maar verder op proberen.
2 jaar geleden
Zeer herkenbaar. Sinds een paar weken zitten we soms 1,5 uur boven met hem. Eerst al gedoe met tandenpoetsen en dan wil hij springen op bed. Als we dan na een tijdje zeggen dat het nu wel genoeg is en hij nog x aantal keer mag springen, komt de volgende driftbui.
Hij is ook sinds een maand zindelijk, en hij rekt enorm door constant te zeggen dat hij pipi/kaka moet doen. Als ik erbij ben en na 3-4 keer zeg dat het nu toch echt tijd is om te slapen, krijg ik de volle laag en wordt hij ZO boos. Dan moet mijn lief komen. En als hij er is en ook niet meegaat in het constante ‘pipi doen’, wil hij mij weer. En zo probeert hij enorm te rekken, ook al is hij doodmoe. 😅
Vanavond waren we het na meer dan een uur echt beu en ontdekten we dat het eindelijk nog eens effect had om hem via de babyfoon toe te spreken. Zo viel hij uiteindelijk in slaap. Tegen 22u00. De laatste drie weken slaapt hij nooit voor 21u30 en is hij overdag vrij moe. Kortere/langere dut of vroeger naar bed: allemaal geen effect.
MAAR GOED. FASE. Ik probeer vooral rustig te blijven. :’)
2 jaar geleden
Hier ook helaas, hij krijgt borstvoeding nog, maak ik hem in slaap met de borst , na 3,4 uur word die wakker, weer borst om in slaap te vallen, daarna weer wakker, weer borst enzo….de hele nacht door🙄🙄🙄ik ga hem aankomende week van de borst afhalen🙈dus het word helemaal een feestje🙄🙄🙄🙄