9 Reacties

5 jaar geleden
Reactie op Milagro
Wat raden de artsen jullie aan? Mijn nichtje (inmiddels 11) had dit ook. Ha ...
Artsen wilden het afplakken/spalken. Maar door de Corona crisis konden we geen afspraak maken. Huisarts heeft het toen afgeplakt maar dat bleef niet zitten ivm haar haar. Las dan het dan pas vanaf 4/5 jaar kan. Misschien dat ik de keuze ook bij haar zelf moet laten.

5 jaar geleden
Mijn zus had bij de geboorte ook flapoortjes, waardoor m'n ouders ook overwogen hebben om dit snel te laten opereren. Uiteindelijk er toch mee gewacht en dit is veel beter geworden met groter worden + mijn zus heeft een dikke bos krullen, waardoor je haar oren niets eens zag/ziet... Je hebt ook een meisje, dus de kans dat haar haar al wat gaat camoufleren is ook groot... Mijn zus is er iig nooit om gepest geweest... Maar het is uiteraard aan jullie om te beslissen wat jullie willen doen...

5 jaar geleden
Mijn moeder liet de keus aan mijzelf of ik een correctie wou. Blij dat ik het nooit heb laten doen. Heb van begin af aan al gezegd dat dit is hoe ik ben en dat het bij mij hoort. Ik ben er na al die jaren in ieder geval niet slechter op geworden. 😊

5 jaar geleden
Hoe erg is het? Ik had zelf flaporen als kind en op het punt gestaan te laten corrigeren (rond 10e). Uiteindelijk besloten niet te doen en inmiddels zijn ze een soort van bijgetrokken en zie je het totaal niet meer! Onze dochter heeft nu ook 1 flapoortje maar daar laten we niks aan doen. Vind het prachtig::-)

5 jaar geleden
Reactie op Jomata
Artsen wilden het afplakken/spalken. Maar door de Corona crisis konden we g ...
Hoi!
Onze dochter heeft ook een flapoortje en wij hebben via earbuddies.com een setje besteld en het zelf afgeplakt. Ze is nu 13 weken en het heeft 5 weken gezeten. Je ziet dat het kraakbeen in het oortje al veel beter gevormd is. Het is niet goedkoop, maar alles om een operatie te voorkomen. In de instructies staat dat je bij veel haar moet scheren. Klinkt zielig, maar haar groeit wel weer terug. Bij onze dochter was het gelukkig niet nodig. Als je dit gaat doen raad ik je wel aan een gaasje achter het oor te doen ter voorkoming van smetten.
Zelf ben ik op 4 jarige leeftijd aan beide oren geopereerd en ik ben heel blij dat mijn ouders dit hebben gedaan.