24 Reacties

3 jaar geleden

Voor iedere keer dat onze dochter een tand krijgt, krijgt ze vooraf een oorontsteking. Dat is nu helaas al 4x gebeurd. Helaas hebben we al meerdere kuurtjes gehad en werkt uitzieken en knuffelen het allerbest.

3 jaar geleden

Mijn zoontje nu al voor de 4 de keer oorontsteking op 2 maand tijd altijd antibiotica dan is het een week goed en dan terug dit nu vr de 3de keer zo :( altijd met hoge koorts is dit eigenlijk besmettelijk? Want hij gaat naar een crèche

3 jaar geleden

Wij hebben afgelopen week 2 keer op de HAP gezeten in verband met een flinke luchtweginfectie en bijna 40 graden koorts. Ze hadden het alleen niet goed beoordeeld in verband met afwezigheid van een kinderarts en te veel onderzoeken uitgevoerd (coronatest, röntgenfoto, bloed prikken etc) waardoor hij zo van slag was dat ze dachten dat er nog meer was en hij tijdelijk is opgenomen ter observatie omdat hij ook al bijna 20 uur niks had gegeten of gedronken. Wat voel je je dan machteloos! Toen hij thuis was heb ik hem ook alleen maar in de draagdoek gehad, wat mega zwaar was met een hangende baby van 10 kg en nu 4 dagen later slaapt hij nog steeds gemiddeld 6 uur overdag, waar het normaliter 2 a 3 uur is. We hebben wel druppels meegekregen en daarnaast een zoutoplossing en in combinatie met paracetamol is het nu wel weer eindelijk een vrolijk mannetje aan het worden. Het is zo lastig omdat je niet weet wat ze voelen en ze zich niet zo goed kunnen uiten, dus uiteindelijk volg ik zoveel mogelijk mijn intuïtie en bel ik liever een keer teveel.

3 jaar geleden

Reactie op Lynnvaes

Mijn zoontje nu al voor de 4 de keer oorontsteking op 2 maand tijd altijd a ...
Een ooronsteking op zich is niet besmettelijk, maar het begint met een verkoudheid. Wat wel besmettelijk is. Mijn zoontje heeft het al 3 keer gehad. Op 5 maanden, 7 maanden en 9 maanden. Elke keer antibiotica gekregen. Dan gaat het weer even goed en hop. Nu terug een verkoudheid. Hopelijk zonder ooronsteking deze keer!