9 Reacties
3 jaar geleden
Ons zoontje van 1.5 doet het al een tijdje op 1 dutje en slaapt overdag ook maar 1.5 uur soms iets korter en snachts maakt hij 12 uurtjes.
3 jaar geleden
Als het echt niet anders lukt zou ik t op die manier blijven doen. En de dagen dat t dan niet lukt is dan niet zo erg als hij minder lang slaapt.
Mijn dochter slaapt ook soms maar anderhalf uur, maar dat is eigenlijk te kort. Maar ze redt het wel
3 jaar geleden
Het kan ook weer een fase zijn. Ons dochtertje had dit met de overgang naar 1 slaapje ook, sliep niet meteen 2-2.5 uur achter elkaar. Dit heeft een paar werken geduurd. Ik denk dat het ook wennen is? een paar weken geleden had ze weer zon periode dat ze na 1 tot 1.5 weer wakker was, heeft gelukkig 2 weken geduurd. Nu slaapt ze smiddags weer 2 uur (bijna nooit meer). Snachts slaapt ze wel altijd 12 uur. Gaat dit bij jullie wel goed?
Vast blijven houden aan jullie ritme en hopelijk komt het vanzelf goed!
3 jaar geleden
Tja, deze vind ik lastig. Onze zoon (18 maanden) slaapt standaard maar 1,5 uur 's middags en 's nachts van 19u tot 7u dus het kan zomaar zijn dat je kindje niet meer slaap nodig heeft. Maar als ik lees dat hij daarna in jouw armen wel weer in slaap valt kun je je afvragen of dit bij jullie het geval is. Ik had op dit forum ook al gelezen dat veel kinderen 's ochtends verdrietig wakker worden tijdens de 18 maanden slaapregressie. Wellicht dat jouw kindje dit 's middags doet?
3 jaar geleden
Dankjewel voor alle reacties!
Ons kindje die slaapt 鈥榮 nachts gewoon hetzelfde rond 19:00-19:30 op bed en slaapt vaak wel binnen 15 min. En dan is hij max 06:30 uur wakker (11 uur), maar de laatste 2 dagen wordt hij al rond 05:30 uur wakker! (10:00 uur) dus het wordt wel gek nu. Maar misschien is het een fase of de slaapregressie ook, maar dit is anders dan de keren hiervoor tijden slaapregressies. Het is soms zo lastig. Maar jullie hebben gelijk dat afentoe 1,5 uur slaap ook geen ramp is.
Maar het is juist zo gek dat hij dan als een blok in slaapt valt bij mij op bed, terwijl hij best een lichte slaper is, maar hier niet wakker te krijgen is soms. Te vertrouwd gevoel misschien? 馃槄
3 jaar geleden
Wij hadden dit snachts, ik ging er dan naartoe en viel dan pas weer in slaap na een melkfles. Uiteindelijk ben ik gestopt met naar hem toe gaan als hij huilde. De eerste keer duurde erg lang maar uiteindelijk viel hij weer terug in slaap en na 3 dagen is hij gaan doorslapen. Misschien ook toepasbaar bij z'n middagslaapje? Zeker als het al snel gebeurd en je zeker weet dat hij nog niet uitgeslapen is
3 jaar geleden
Ik merk dit bij mijn dochter ook! Al ruim een maand is ze over op 1 slaapje en dat ging heel goed ze sliep smiddags 2 uur en sliep zelfs uit tot 7.30u sochtens sinds ze maar 1 slaapje doet. Maar sinds anderhalve week wordt ze tijdens haar middagdutje steeds al na 1/ 1.5uur wakker en gaat ook meteen roepen. Dit heeft ze nooit gedaan. Als ik haar ga troosten wilt ze meteen uit bed en ik krijg haar nooit opnieuw in slaap. De nachten gaan nog steeds goed hierbij slaap ze vaak 12 uur. En verder is ze ook gewoon vrolijk. Ik hoop wel dat het een fase is en de middagdut weer langer gaat worden. Geeft mij ook weer wat meer rust.