49 Reacties
5 jaar geleden
Mijn kleine man kwam pas laat met de slaapsignalen. Nadat ik hier las dat de wakker tijd rond die leeftijd zon 60 a 75 minuten was ben ik meer op de tijd gaan letten. Zodra hij wakker werd op de klok kijken en binnen de 60 tot 75 minuten weer terug op bed leggen (hier met rolluiken dicht dus lekker donker) tenzij hij al eerder kwam met slaapsignalen dan ging hij eerder. Hier leek het wel echt te werken.
Hij is nu 11 weken en zit waarschijnlijk in zijn 3e sprong of werkt er naar toe waardoor hij wat moeilijker slaapt maar over het algemeen werkt dit hier wel goed.
5 jaar geleden
Zit hij in een sprongetje? Ja ik kan dat woordje zelf ook niet meer aanhoren.. 😳 mijn zoon is 12 weken en hij zit er weer midden in. Sinds smorgens half 7 niet meer geslapen tot nu. Alleen maar huilen en huilen. Nu ook oververmoeid
Bij ons heeft het wel eens een paar dagen lang geduurd, uiteindelijk heeft hij zich eraan overgegeven. We gingen toen een stukje rijden met de auto toen sliep hij bij thuiskomst in z’n maxi cosi 4 uurtjes lang, ik moest hem zelf nog wakker maken voor voeding. Misschien is dat een optie met de auto rondjes rijden? Het gaat vanzelf over maar ondertussen blijf dingen uitproberen! 💪🏼
5 jaar geleden
Ik lees mee! Ondanks dat hij vermoeid is, is het wel een heerlijk mooi kereltje 💙
5 jaar geleden
Reactie op Prissje
Mijn kleine man kwam pas laat met de slaapsignalen. Nadat ik hier las dat d ...
Dat doe ik ook, let inderdaad op de tijd. Wel of geen signalen, na 1 uur en 20 minuten leg ik haar in bed (soms eerder als ze er eerder aam toe is) en dan slaapt ze vrij snel. Werkt hier ook super! 😀 En ze ligt in een puckababy slaapzak, zodra ze die aan krijgt vallen haar oogjes al bijna dicht 😍.
5 jaar geleden
Wat bij mijn zoontje helpt is dat ik hem in mijn armen leg met een speentje in z’n mond en dan in de borstvoeding houding (zonder de borst te geven) hij word hier heel rustig van weet niet waarom denk door mijn geur ofzo maar dit helpt hier echt altijd ook als hij oververmoeid is alleen ik vertik het dan om de hele dag met hem zo te zitten want dat kan natuurlijk niet.
Maar op dagen dat hij geen sprongetjes heeft kan ik hem na een paar minuten weg leggen en dan slaapt hij zelf verder. Misschien werkt deze houding ook voor jou en je kindje?
5 jaar geleden
Je verhaal is heel herkenbaar :) uren overdag is mijn kleine ook wakker.
Hier helpt inbakeren ook. Zonder het inbakeren gaat ze gewoon niet slapen, of hooguit maar 10 minuutjes ook al is ze oververmoeid en zit ze zichzelf echt dwars.
Vanavond hebben we weer eens geprobeerd of we haar zonder inbakeren in haar ledikant te slapen konden leggen. Dit was geen succes.... Veel huilen, wakker blijven, zwaaien met de armen.. Na een half uur toch ingebakerd en ze was gelijk stil en sliep binnen 10 minuten. Heel bijzonder om te zien via de camera.
Ik bedenk me, door dit topic, dat ik het maar ook eens overdag ga proberen het inbakeren. Want hier is ze overdag ook veel wakker. Soms wilt ze nog wel eens een dutje doen in de wipper. Of wiegen op de boven benen. Doe je dat wel eens?
Eens met vorige schrijvers, wat een knapperd op de foto! Ook al kijkt hij een beetje zielig maar wel echt een blik om bij te smelten
5 jaar geleden
Reactie op Kersten1798
Je verhaal is heel herkenbaar :) uren overdag is mijn kleine ook wakker.
Hi ...
Ik zal t eens proberen inbakeren overdag... maar kan denk ik niet te lang meer toch. Moeten ze het niet juist afleren rond deze leeftijd ivm risico op rollen?
Andere houding (tegen me aan) en wiegen op bovenbenen zal ik ook proberen :)
5 jaar geleden
Reactie op esmeebz
Ik zal t eens proberen inbakeren overdag... maar kan denk ik niet te lang m ...
Mijn zoontje is bijna 13 weken en we bakeren ook nog in. Ik wilde afbouwen ook vanwege omrollen gevaar. Doet hij overigens nog niet maar dat was geen succes. Toen samen met een andere mama over gepraat en zij gaf aan dat ze tot 6 maanden haar zoon heeft ingebakerd. Staat ook die slaapzakken dat het mag. Ik heb me erbij neergelegd dat ik het tempo van mijn zoontje meer moet volgen en niet nu hier weer een ding van moet maken..
5 jaar geleden
Wij hadden ook een oververmoeide baby, de fysiotherapeut adviseerde om elke slaapje in het ledikant of wiegje (ligt eraan wat je gebruikt 😉) te doen en in te bakeren. Ze vertelde dat dit in het begin misschien wat strijd op zou leveren maar dat we het consequent een week lang vol moesten houden. Dit gedaan (de eerste 2 dagen was lastig, ze vond het maar niets zo strak liggen) en zodra we nu de puckababy aan doen wordt ze al rustig. We hebben nu een uitgeruste en vrolijke baby. Ook heb ik in haar ledikant en shirt van mij liggen die ik een nacht aan heb gehad. Hier ligt ze graag bij in de buurt en helpt ook met in slaap komen. Ja, ik weet dat dat officieel niet veilig is maar zolang mijn kindje dan lekker slaapt en uitgerust is vind ik het prima. Zodra ze slaapt leg ik het aan de kant, vooral in de nacht!
5 jaar geleden
Je verhaal is herkenbaar. Wij bakeren om dezd reden onze zoon in. We hebben 2 soorten slaapzakjes. Die van Meyco kun je redelijk strak mee inbakeren en zijn goed te betalen (€15,-). Zeker als je het eerst wil uitproberen.
Ook hebben een een slaapzak waarvan we de arm gaten dicht kunnen doen. Zo kan hij wel wat meer bewegen dan in die andere doek, maaf houd hij zichzelf niet wakker.