17 Reacties
6 jaar geleden
Ja hier ook hoor! Het gebeurd vaker en inderdaad vooral in sprongetjes.😊
6 jaar geleden
Mijn dochter had hier toevallig ook last van ze was gisteren precies 9 weken we schrokken echt een beetje en wil niet heel haar fles drinken
6 jaar geleden
Rond 8 weken piekt de schrikreflex bij kinderen. Onze zoon had vorige week op drie uur tijd drie zulke heftige schrikaanvallen die echt op paniekaanvallen leken. Wij zijn zelfs naar de huisartsenwachtpost gereden omdat we het zo eng vonden en ik zeker wou zijn dat het niks anders was... Hij verstijfde helemaal, schokte met zijn armen en leek in een soort van blinde paniek te zijn.
6 jaar geleden
Reactie op prisje
bedankt voor jullie reacties stelt me gerust ze ligt nu lekker te slapen. w ...
Snap volledig dat je enorm bent geschrokken. Wij ook. Het leek echt alsof hij iets kreeg, en dan nog drie keer kort op elkaar. Na twee dagen was het gelukkig wel over.
6 jaar geleden
Het heeft niet per se met een sprongetje te maken, maar de Moro-reflex piekt dus rond de 2 maanden waardoor baby’s plots heftiger kunnen schrikken.
6 jaar geleden
Het heeft niet per se met een sprongetje te maken, maar de Moro-reflex piek ...
Interessant, ik las alleen vandaag wel dat nachtmerries wel veel voorkomen in sprongetjes, dus het kan beide zijn denk ik
6 jaar geleden
Interessant, ik las alleen vandaag wel dat nachtmerries wel veel voorkomen ...
Ja dat wel natuurlijk!
6 jaar geleden
Ik herken dit wel... mijn zoontje heeft dit 1 dag gehad. Plots wakker worden en krijsen, terwijl ik langs hem lag en hij me onmiddellijk zag. Volgens mij was dit zijn 8 weken sprongetje. De hele dag was hij uit zijn doen... Groetjes