17 Reacties

6 jaar geleden

Mijn dochtertje had dat gisteren ook een aantal keer! Ik denk dat het te maken heeft met het 2e sprongetje! Ze ervaren de wereld nu heel anders!

6 jaar geleden

Ja hier ook hoor! Het gebeurd vaker en inderdaad vooral in sprongetjes.😊

6 jaar geleden

Het viel ons vandaag ook op.. en inderdaad midden in een sprong.

6 jaar geleden

Vandaag 3 keer ineens heel hard huilen en bijna niet te troosten, drinkt zijn flessen niet helemaal leeg en wil alleen maar bij mij zijn, ben ik helemaal niet gewend dus zal wel een sprongetje zijn

6 jaar geleden

Oh dat leken wij hier Net ook te hebben morgen in ons zoontje 9 weken

6 jaar geleden

Mijn dochter had hier toevallig ook last van ze was gisteren precies 9 weken we schrokken echt een beetje en wil niet heel haar fles drinken

6 jaar geleden

Rond 8 weken piekt de schrikreflex bij kinderen. Onze zoon had vorige week op drie uur tijd drie zulke heftige schrikaanvallen die echt op paniekaanvallen leken. Wij zijn zelfs naar de huisartsenwachtpost gereden omdat we het zo eng vonden en ik zeker wou zijn dat het niks anders was... Hij verstijfde helemaal, schokte met zijn armen en leek in een soort van blinde paniek te zijn.

6 jaar geleden

bedankt voor jullie reacties stelt me gerust ze ligt nu lekker te slapen. was me kapot geschrokken ze is morgen 9 weken dus dat komt wel met jullie overeen.

6 jaar geleden

Reactie op prisje

bedankt voor jullie reacties stelt me gerust ze ligt nu lekker te slapen. w ...
Snap volledig dat je enorm bent geschrokken. Wij ook. Het leek echt alsof hij iets kreeg, en dan nog drie keer kort op elkaar. Na twee dagen was het gelukkig wel over.

6 jaar geleden

Toevallig ook laatst meegemaakt dochter is nou 8 weken en denk idd ook een sprongetje is verder ook erg onrustig

6 jaar geleden

Ook een keer al mee gemaakt. Ze ging opeens uit het niets heel erg hard huilen... net ofdat ze een nachtmerrie had gehad!

6 jaar geleden

Hier ook! Hoe lang duurt en sprong? Kan dat dagen duren?

6 jaar geleden

ik heb geen idee. Dit gebeurde 2 keer maar erna niet meer gebeurd

6 jaar geleden

Het heeft niet per se met een sprongetje te maken, maar de Moro-reflex piekt dus rond de 2 maanden waardoor baby’s plots heftiger kunnen schrikken.

6 jaar geleden

Het heeft niet per se met een sprongetje te maken, maar de Moro-reflex piek ...
Interessant, ik las alleen vandaag wel dat nachtmerries wel veel voorkomen in sprongetjes, dus het kan beide zijn denk ik

6 jaar geleden

Interessant, ik las alleen vandaag wel dat nachtmerries wel veel voorkomen ...
Ja dat wel natuurlijk!

6 jaar geleden

Ik herken dit wel... mijn zoontje heeft dit 1 dag gehad. Plots wakker worden en krijsen, terwijl ik langs hem lag en hij me onmiddellijk zag. Volgens mij was dit zijn 8 weken sprongetje. De hele dag was hij uit zijn doen... Groetjes