14 Reacties
3 jaar geleden
Ik maak regelmatig pasta met gekruide tomatenblokjes en allerlei gebakken groenten. Het hangt ook wat af van je kindje of hij prei en ui verdraagt. Onze zoon at voor het eerst prei toen hij 7 maanden oud was en had er nooit last van. Je kan altijd eens proberen! Veel recepten heb ik echter niet omdat ik altijd wat bij ekaar smijt. 馃槄
3 jaar geleden
Reactie op Saki
Die van mij houdt van spaghetti! Slurpt het zo op en dat gaat hartstikke go ...
Even een tip; als kind stikte ik bijna in een sliert spaghetti en toen was ik al een jaar of 4. Die hele sliert moest uit mijn keel getrokken worden, doordat ie opgerold zat kreeg ik helemaal geen lucht meer. Ik zou dus wel de sliertjes klein snijden 馃槄
3 jaar geleden
Hier eet ze gewoon met de pot mee qua pasta en rijst, ik let er op dat ik zelf de saus maak zodat er geen toegevoegde suiker of zout bij zit, maar verder eet ze alles. Ze is helemaal weg van champignons 馃槀 we eten trouwens wel alleen volkoren en qua pasta krijgt ze gewoon vanalles eigenlijk
3 jaar geleden
Ik maak altijd een grote pan pasta voor onszelf voor 2 keer en maak dan ook een aantal porties voor onze jongste dochter apart. Voor haar doe ik gehakt, courgette, winterpeen, champignons en een klein beetje paprika. En wanneer dat gebakken is gezeefde tomaten en tomatenblokjes erbij. Vaak pureer ik nu nog de saus maar geef haar wel gewoon (stukjes) pasta.
Voor onszelf (ook onze peuter) maak ik een andere pan waar wel ui, knoflookpoeder, gehaktkruiden en Italiaanse kruiden in gaan.
Ik geef onze jongste nog geen ui en prei omdat ze op alles heel heftig reageert.
Vaak eten wij daar dan twee keer van en onze dochter 3 of 4 keer. Dat maakt het de moeite van het maken waard.